Artykuły z działu

Przeglądasz dział POKAZALI ZA GRANICĄ (id:31)
w numerze POKAZALI ZA GRANICĄ (id:31)

Ilość artykułów w dziale: 4

Kryształki na czerwonym dywanie

Sztuczna biżuteria może być równie piękna jak prawdziwe klejnoty. W świetle jupiterów mieni się tak samo


Daniel Swarovski, słynna marka luksusowej biżuterii z kryształków, regularnie stroi gwiazdy na światowe gale. Jej wyrobów nie może zabraknąć ani na rozdaniu Oscarów w Hollywood, ani na Festiwalu Filmowym w Cannes. Podczas trwania obu imprez Swarovski instaluje swój show-room w którymś z pięciogwiazdkowych hoteli, aby prezentować najpiękniejsze okazy biżuterii fantazyjnej oraz kilkaset torebek wieczorowych. Swarovski wyspecjalizował się w torebkach biżuteryjnych i nie ma sobie równych w tej dziedzinie. Co roku w ramach kolekcji wiosenno-letniej oraz jesienno-zimowej lansuje nowe modele, które potem trafiają do firmowych butików na całym świecie. Z myślą o klientkach VIP-ach raz do roku powstaje specjalna seria “Star Collector” – ekskluzywna torebka wieczorowa w limitowanej edycji stu sztuk.

Reklama w Cannes

Przed międzynarodowymi festiwalami torebki wysyłane są aktorkom, piosenkarkom i prezenterkom telewizyjnym. W Cannes w 2004 roku złotą kopertę z serii “Star Collector” nosiły Laetitia Casta, Adrianna Karambeu i Emmanuelle Seigner. Rok później ambasadorkami Swarovskiego w Cannes i w Hollywood było aż 15 aktorek z Sharon Stone i Penelope Cruz na czele. Dla marki to czysta reklama.


Biżuteryjne cacko

Od dwóch lat Swarovski szczyci się kolekcją przeznaczoną specjalnie dla gwiazd kina i show-biznesu tzw. Red Carpet Collection. Nathalie Colin Roblique, dyrektor artystyczna marki, wykreowała po raz drugi zestaw niezwykle wyrafinowanych torebek biżuteryjnych – 10 unikatowych modeli. Każdy będzie wykonany w trzech kolorach, najbardziej pożądanych na wielkie gale – złotym, srebrnym oraz czarnym.

Na specjalne życzenie gwiazdy torebka może być jednak zreprodukowana w kolorze pasującym do jej sukni, np. różowym. Wszystkie torebki są bardzo ozdobne, wysadzane kryształkami, mają wymyślne zapięcia, np. w formie kamienia. Najczęściej występują w kształcie koperty – do noszenia w ręku lub na łańcuszku na ramię. Wszystkie są malutkie, zmieści się w nich najwyżej szminka, kluczyki od samochodu, chusteczka do nosa i ewentualnie minikomórka. Biżuteryjne cacko ma stanowić dodatkową ozdobę do sukni.

Kolekcja dla muz

Ubiegłoroczna kolekcja “Red Carpet” inspirowana była złotą epoką Hollywood. Obecna odwołuje się do atmosfery Studia 54, legendarnej nowojorskiej dyskoteki, w której w latach 1977-1986 niepodzielnie rządziła muzyka disco i sławy świata artystycznego, mody i filmu. Właśnie muzom Andy Warhola, modelkom Helmuta Newtona oraz kobietom z jet-set, które szalały w rytmie disco, Swarovski dedykuje dzisiaj swoje torebki na wielkie wyjście. Obejrzymy ten migotliwy spektakl na festiwalowych schodach.

Rita Gołębiowska (Paryż)

Współczesna pamiątka z bursztynu

Podczas targów Midora w Lipsku ogłoszono wyniki konkursu “Młodzi Cellini”, którego temat brzmiał “Współczesna pamiątka z bursztynu”. Jury przyznało 5 równorzędnych nagród. Prace zgłoszone do konkursu można było podziwiać na specjalnej wystawie zorganizowanej w ramach targów

Konkurs “Młodzi Cellini” został zorganizowany przez Stowarzyszenie Niemieckich Złotników i Jubilerów (Zentralverband der Deutschen Goldschmiede, Silberschmiede und Juweliere) już po raz drugi. Nazwą nawiązuje on do osoby Benvenuto Celliniego, słynnego złotnika tworzącego we Florencji w czasach renesansu. Tegoroczny temat – “Współczesna pamiątka z bursztynu” – zainteresował 117 uczestników, czyli dwa razy tyle, co w poprzedniej edycji.
W jury konkursu zasiadali: Wolf-Rödiger Galley (mistrz złotnictwa, Lieskau), Inge Priebe (redakcja Goldschmiede Zeitung), Dr Alfred Schneider (przewodniczący Niemieckiego Zrzeszenia Zegarki+Biżuteria), Stefan Todorov (pracownia złotnicza Garzareck & Todorov, Arnstadt) oraz Andreas Zachlod (dyrektor targów Midora).
Jurorzy przyznali 5 równorzędnych nagród (po 1000 euro). Otrzymali je: Johannes Hasselmann z Erfurtu, Julia Bergmann z Arnstadt, Anna-Christin Spannbauer z Arnstadt, Silke Klemt z Berlina oraz Kathrin Aha z Albstadt.
kg














1.Naszyjnik Silke Klemt
2.Pierścionek Johannesa Hassekmanna
3.Pierścionek Kathrin Ahy

Prix Golay 07

Co roku potentat perłowy Golay Buchel organizuje konkurs dla studentów
ostatniego roku szkół jubilerskich.

Tym razem uczestnicy mieli za zadanie wykonanie naszyjnika nowej generacji. Grand Prix zdobyła Aurelie Schranz z CIFORM-EA Ecole d’art.
w La Chaux-de-Fonds
w Szwajcarii za pracę
zatytułowaną Regeneacja.


W konkursie wzięło udział 76 młodych adeptów złotnictwa. Każdy z uczestników otrzymał 225 różnorodnych hodowlanych pereł z zadaniem stworzenia naszyjnika nowej generacji, który będzie zdecydowanie różnił się od klasycznych form tego typu wyrobów. Uroczystość rozdania nagród odbyła się podczas targów BASELWORLD 2007.

Więcej informacji:
www.golay.com

Kolorowo i eklektycznie w Ameryce

28 firm jubilerskich i zegarkowych zaprezentuje swoje wyroby
podczas targów JCK Show
w Las Vegas. Ta największa w Ameryce impreza odbędzie się w dniach 1- 5 czerwca


Biżuteria, którą pokażą Francuzi w Las Vegas, nawiązuje do motywów fauny i flory, legend i opowieści, historii wieków minionych, romantyzmu oraz różnych kultur świata. Francuscy projektanci wykorzystują te tematy eklektycznie i wybiórczo wzbogacają nimi swoje kolekcje.

Różnorodność inspiracji przeplata się z bogactwem materiałów i kolorów. Łączy się je skrajnie: białe z czarnym, proste ze skomplikowanym, prawdziwe z iluzorycznym, ciężkie z lekkim lub klasyczne z awangardowym. Często w swoich kolekcjach Francuzi używają żółte i różowe złoto, platynę i rodowane srebro.

Nadal modne są szlachetne i półszlachetne kamienie w różnych kolorach i formach. Przebojem sezonu ma być kolor czerwony w różnych odcieniach.

Projektanci preferują także kolory czarny, biały, żółty symbolizujący słońce, zielony – symbol natury oraz brązowy i pomarańczowy.