Artykuły z działu

Przeglądasz dział RAPORT (id:59)
w numerze 03/2014 (id:130)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2014-03-01

Zakupy u jubilera

W branży jubilerskiej w ostatnim czasie obserwujemy ożywienie. Jak nieśmiało zauważają właściciele salonów jubilerskich i galerii, Polacy znowu zaczęli kupować biżuterię. Wzrost przychodów sklepów oraz chęć zakupów personalizowanej biżuterii może napawać optymizmem. Wydaje się, że w najbliższym czasie o wszechobecnym kryzysie możemy wreszcie zapomnieć.

pj-2014-03-15

W ubiegłym roku po raz pierwszy od wielu lat branża jubilerska nie miała powodu do niepokoju. Biżuteria bowiem stała się must have ubiegłego roku. Polacy niemal masowo odwiedzali sklepy i galerie z biżuterią, aby znaleźć w nich spersonalizowaną biżuterię. Kosztowności w ostatnim czasie stały się bowiem niezbędnym dodatkiem modowym, co spowodowało, że nie tylko właściciele sklepów z fashion biżu mieli powody do radości. Stabilniejsza sytuacja w polskiej gospodarce spowodowała, że coraz więcej osób było zainteresowanych kupnem dóbr luksusowych. Nie można zapominać, że w ostatnim czasie, przynajmniej statystycznie, poprawiła się sytuacja materialna Polaków. Po zaspokojeniu potrzeb podstawowych Polacy zaczęli chętniej sprawiać sobie przyjemności i inwestować swoje pieniądze w przedmioty luksusowe, takie jak biżuteria. Sklepy jubilerskie przez ponad połowę roku odnotowywały większe zyski i większe zainteresowanie swoją ofertą. Polacy zaczęli upodabniać się do społeczeństw zachodnich i część swoich środków finansowych zaczęli wydawać na potrzeby wyższego rzędu. Zaczęli kupować biżuterię nie tylko z okazji ślubu, zaręczyn, czy komunii świętej, ale także dla własnej przyjemności, jako ekskluzywny dodatek.

Rok pod znakiem luksusu

Popyt wymusił podaż przedmiotów luksusowych. Na polskim rynku pojawiły się niezwykłe dodatki biżuteryjne, takie jak biżuteria dla zwierząt czy do telefonów komórkowych, które cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród klientów. Sklepy jubilerskie zaczęły poszerzać swoją ofertę i kusić coraz bardziej wyrafinowanymi produktami. Biżuteryjna moda, która do tej pory nie była zauważana przez klientów, w tym roku nie uchodziła ich uwadze i spotykała się z dużym zainteresowaniem nabywców. Światowy boom na biżuterię spersonalizowaną przeniósł się także na nasz grunt i spowodował, że coraz więcej ekskluzywnych marek oferowało swoim odbiorcom luksusową biżuterię wykonaną przez znanych projektantów. Nasi projektanci także nie zasypiali gruszek w popiele i wprowadzali na rynek coraz odważniejsze w wyrazie kolekcje biżuterii dla klientów o bardziej wyrafinowanych gustach.

Perspektywy i szansy

Polska branża jubilerska ciągle czeka na swój czas. Boom na biżuterię, który był obserwowany był w tym roku, jest preludium do wzrostu sprzedaży biżuterii, jaka nas czeka. Branża jubilerska będzie rozwijać się bardzo dynamicznie, bowiem polski rynek nie jest jeszcze nasycony drogimi drobiazgami. Po chwilowym spadku popytu na biżuterię wywołanym kryzysem na światowych rynkach finansowych, nadejdzie czas wzrostu, kiedy to Polacy będą szukali możliwości kupienia dóbr luksusowych. Sytuacja, którą teraz można zaobserwować, czyli przeznaczanie środków finansowych na zakup złota i diamentów, dla polskiej branży jubilerskiej również jest bardzo optymistyczna.