Artykuły z działu

Przeglądasz dział TARGI (id:44)
w numerze 02/2014 (id:129)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2014-02-01

INHORGENTA MUNICH 2014 VIVA POLONIA!

Od 14 do 17 lutego już po raz 41. odbyły się w Monachium targi biżuterii, zegarków i lifestyle’u Inhorgenta Munich. Miniona edycja wyróżniała się niezwykle silnymi polskimi akcentami, które podkreślały znaczący udział polskich wystawców i odwiedzających oraz ich ważną rolę na międzynarodowym rynku jubilerskim.

pj-2014-02-09

Targi w liczbach

Podczas ostatnich targów swoją ofertę zaprezentowało 1197 firm na powierzchni 33 447 mkw. Wśród międzynarodowych wystawców były 34 firmy z Polski na łącznej powierzchni 540 mkw. W trakcie czterech dni targi odwiedziło 30 tys. gości branżowych z 80 państw, z czego najliczniej reprezentowane były Niemcy, Austria, Włochy, Szwajcaria, Holandia, Czechy, Wielka Brytania. Szczególnie duży wzrost został odnotowany wśród odwiedzających z Polski, Hiszpanii, Australii, Indii oraz Chin. Oprócz prezentowanej w 7 halach zróżnicowanej oferty biżuterii i zegarków, odwiedzający mieli szansę zapoznać się z najnowszymi trendami obowiązującymi w branży mody i akcesoriów w ramach innowacyjnego projektu zwanego Inspiration Lab. Jest to nowa platforma targów In horgent a stworzona we współpracy ze znanym na arenie międzynarodowej projektantem Mirko Borsche. Zlokalizowana została w hali B3 poświęconej tematyce Trends & Vision. W centrum uwagi Inspiration Lab znajdował się magazyn 3D, w którym zostały umieszczone przykłady biżuterii i sylwetki jej twórców. Poszczególne strony magazynu odwiedzający mogli „przewracać”, wykonując ruch dłoni w powietrzu. Program seminaryjny tegorocznych targów z pewnością zainteresował firmy zajmujące się handlem perłami. W ramach odbywającego się drugiego dnia targów International Pearl Forum międzynarodowi eksperci dyskutowali o zmianach zachodzących w środowisku naturalnym negatywnie wpływających na hodowlę perłopławów oraz o zagadnieniach fair trade w handlu perłami.

Polskie akcenty

Tegoroczne spotkanie branży jubilerskiej w stolicy Bawarii było pod wieloma względami przełomowe dla Polski. 34 polskie firmy, w tym aż 9 nowych wystawców, zaprezentowało się na rekordowej powierzchni 540 mkw. Polscy wystawcy prezentowali na targach zróżnicowaną ofertę: biżuterię srebrną, biżuterię srebrną z bursztynem, biżuterię ze szkła Murano, biżuterię z kryształami i Swarovskiego, obrączki, biżuterię designerską, jak również ofertę techniczną, opakowania oraz meble do salonów jubilerskich. Coraz silniej zauważalny jest w Monachium polski design – w hali C2 (Design Hall) zaprezentowało się w sumie aż 16 polskich wystawców, a młodzi projektanci z Polski zdominowali w tym roku międzynarodową platformę Forum Innovation (Mmarte Małgosia Mieleszko- Myszka, Novvak Jewellery, Bytomski / Bytomska Jewellery, Karolina Bik, Amberwood Marta Włodarska).

pj-2014-02-10

W ramach platformy Brand New-New Brand, dla ubiegłorocznych absolwentów szkół branżowych, zaprezentowała się Monika Miodek, której misy z miedzi pokryte patyną przykuwały uwagę odwiedzających w równym stopniu jak jej biżuteria. Obecność polskich wystawców wzmocniona została przez zintensyfikowane w tym roku działania reklamowe, przyczyniające się do kreowania pozytywnego wizerunku polskich firm jubilerskich – hasło „Jewellery from Poland. Simply Outstanding!” oraz unikalny polski design witały wszystkich odwiedzających z nośników wielkoformatowych w głównej hali wejściowej oraz przy wejściach do hal A2, B1 oraz B2. Na szczególne podkreślenie zasługuje wsparcie udzielone w tym roku polskiej branży jubilerskiej przez Wydział Handlu i Inwestycji Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej w Berlinie.

Trzeciego dnia targów przedstawiciele Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej zaprosili na spotkanie networkingowe. Spotkanie zostało gościnnie zorganizowane na imponującym, 70-metrowym stoisku polskiej firmy obrączkowej z Opola PZ Stelmach w hali B2. Zaproszeni goście mogli wysłuchać referatu Prezesa Niemieckiego Związku Złotników- Jubilerów Hansa-Ulricha Jagemanna, który opowiedział o specyfice rynku niemieckiego i wynikających z tego trudnościach, jakie mogą napotkać polskie firmy zainteresowane współpracą z niemieckimi partnerami. Brak zaufania niemieckiego klienta do zagranicznych partnerów oraz długi proces weryfikowania wiarygodności są typowymi cechami niemieckiego kontrahenta. W konsekwencji działania prowadzone przez firmy powinny być oparte na długofalowej, minimum trzyletniej, strategii, by miały szansę powodzenia na tym rynku.

Tegoroczne targi Inhorgenta uwydatniły siłę i potencjał rozwojowy polskiej branży jubilerskiej, który został dostrzeżony nie tylko przez organizatorów targów, ale tym razem również przez międzynarodową prasę. O sukcesie Polaków na targach przeczytać można było w niedzielnym wydaniu Daily In horgent a Munich w obszernym artykule zatytułowanym Viva Polonia! Na kolejną, 42. edycję targów Inhorgenta Munich zapraszamy za rok, w dniach 20-23 lutego 2015.