Równowaga w branży
Jednym z najważniejszych wyzwań branży jubilerskiej jest zrównoważony rozwój, rozumiany nie tylko jako program unijny, ale przede wszystkim jako potrzeba rynkowa. Na całym świecie toczy się dyskusja na temat dostosowania metod produkcji do wymagań wynikających ze zrównoważonego rozwoju. Polska branża jubilerska również musi zabrać głos w tej dyskusji i przygotować się na wprowadzenie wielu zmian w swoich przedsiębiorstwach.Z raportu „Conscious Jewelry. Trend Report 2020” opublikowanego przez EXJewel wynika, że popyt na zrównoważoną biżuterię jest w rzeczywistości napędzany przez konsumentów. Warto zauważyć także, że w ciągu 2021 r. liczba wyszukiwań hasła „etyczny diament” wzrosła o 75 proc., „diament wyhodowany w laboratorium” o 83 proc., a „etyczne złoto” o 73 proc., co oznacza, że to preferencje klientów decydują o sposobie wytwarzania biżuterii i pozyskiwaniu surowców do jej produkcji. Producenci biżuterii, którzy nie dostosują się do ich wymagań, mogą mieć ogromne problemy z funkcjonowaniem na rynku jubilerskim.
Decyzja klienta
Według „Conscious Jewelry. Trend Report 2020” ponad połowa kupujących biżuterię na całym świecie jest gotowa zapłacić więcej, jeżeli biżuteria będzie spełniała „normy etyczne”, czyli powstawała z troską o środowisko naturalne. I co dość istotne, nie jest to czcza deklaracja, ale fakt. Coraz więcej klientów salonów jubilerskic [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak