Biżuteria w pandemii
Koronawirus odcisnął swoje piętno na rynku biżuterii. Produkty z segmentu luksusowych najbardziej ucierpiały na skutek kryzysu spowodowanego przez COVID. Światowa Rada Złota oszacowała, że sprzedaż biżuterii oraz wyrobów jubilerskich zmalała na świecie o niemal 70 proc. I biorąc pod uwagę fakt, że zamknięcie gospodarcze i zmiany społeczne wpłynęły na wszystkie firmy w branży jubilerskiej – od tych zajmujących się pozyskiwaniem surowca, przez wytwórców, a na sprzedawcach kończąc – nie należy oczekiwać, że w najbliższym czasie sytuacja zmieni się na lepsze.Branża biżuteryjna jest zmuszona podjąć walkę o klientów, a co za tym idzie – szukać alternatywnych sposobów dotarcia ze swoją ofertą do nich. Oczywiście najwięcej firm decyduje się na transformację cyfrową, której celem jest, z jednej strony, zwiększenie sprzedaży, z drugiej – generowanie wizerunku swojej marki. Czy te działania wystarczą? Czas pokaże.
Cios dla rynku luksusowej biżuterii
Światowa Rada Złota (WGC) szacuje, że spadek sprzedaży biżuterii w Chinach spowodował zmniejszenie od 30 do 50 proc. przychodów europejskich firm produkujących luksusową biżuterię. A przecież na tym nie koniec. Z kupna biżuterii zrezygnowali nie tylko Chińczycy, ale także Amerykanie i Europejczycy. Eksperci z WGC stwierdzają, że rosnący popyt na złoto i kamienie szlachetne nie dotyczy rynku biżuteryjnego. Znaczna część złota sprzedawana jest w postaci funduszy i [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak