Żółte złoto na topie
Specjaliści branży jubilerskiej podkreślają, że w roku 2020 klienci najchętniej kupować będą pierścionki zaręczynowe i obrączki wykonane z żółtego złota. Wpływ na taki stan rzeczy ma, z jednej strony, poszukiwanie przez klientów nowości, z drugiej – paradoksalnie rosnące ceny złota.Klienci chcą podkreślać, że posiadają obrączki i pierścionki wykonane z najdroższego kruszcu. Białe złoto, które królowało na rynku biżuterii ślubnej przez kilka ostatnich lat, w tym sezonie musi ustąpić miejsca tradycyjnej barwie. Warto zauważyć, że klienci stawiają także na kamienie szlachetne i wybierają rubiny, szmaragdy i oczywiście diamenty, ale co zaskakujące, coraz częściej decydują się diamenty czarne.
Tradycyjne kosztowności
Młodzi ludzie – pokolenie nazwane przez socjologów millenialsami – wybierają złoto tradycyjne. – W salonach jubilerskich w całej Polsce widzimy zainteresowanie klientów biżuterią wykonaną z żółtego złota. Rosnące ceny kruszcu powodują, że klienci decydują się na zakup biżuterii ślubnej wykonanej z tradycyjnego złota. Z jednej strony, biżuteria ślubna wykonana z żółtego złota staje się modna, z drugiej – jest traktowana jako lokata kapitału – mówi Paweł Korocikowski, pracownik sklepu YES . Ważnym kryterium, którym kierują się klienci salonów jubilerskich, poza ceną produktu, jest sposób, w jaki wykonana została biżuteria. Polacy chcą posiadać biżuterię, która jest ekologiczna, czyli jej wytworzenie nie miało negatywnego wpływu na środowisko naturalne. – Dla klientów coraz ważniejsza staje się możliwość wyrażenia swoich poglądów za pośrednictwem biżuterii. Chcą też znać historię, powstania danej biżuterii, wiedzieć w jaki sposób została wykonana. Wybierają biżuterię wyprodukowa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak