Bezpośrednio od producenta
Coraz więcej producentów biżuteriinawiązuje współpracę z właścicielami salonów jubilerskich i z
pominięciem pośredników sprzedaje swoje towary. Zjawisko to na szeroką
skalę możemy obserwować od momentu pojawienia się pierwszych głosów
dotyczących kryzysu finansowego i mimo jego zażegnania ciągle mamy z nim
do czynienia.
Zeszłoroczna sytuacja ekonomiczna
udowodniła, że polski rynek jubilerski jest niezwykle dynamiczny. Polacy
umieli dostosować się do zmian, jakie wymusił na nich rynek, a dzięki
temu większość z nich uniknęła bankructwa.
Widmo utraty klientów
Polscy producenci biżuterii w wyniku globalnego załamania rynku biżuteryjnego byli zmuszeni do zmiany strategii sprzedaży biżuterii. Nie mogli pozwolić sobie, aby ich oferta została przebita przez ofertę przygotowaną przez konkurencję z różnych stron świata. Dlatego też część z polskich producentów zdecydowała się na sprzedaż swojej biżuterii z pominięciem pośredników. – W zeszłym roku zdecydowałem się na stworzenie oferty handlowej skierowanej bezpośrednio do właścicieli salonów jubilerskich – mówi Marcin Mokrzycki, właściciel firmy Mokrzycki. – Całkowicie zmieniliśmy swoją strategię handlową i postanowiliśmy nie jak dotychczas skupiać się na hurtowniach biżuterii, ale zaproponować biżuterię w niższych cenach sprzedawcom – dodaje. Na takie kroki zdecydowało się znacznie więcej producentów. Nie wszyscy jednak całkowicie zerwali kontrakty z sieciami hurtowni. – Wyprodukowana przez nas biżuteria trafia do hurtowni i tam oferowana jest detalistom, ale także prowadzimy sprzedaż bezpośrednio do sklepów, dzięki czemu udało nam się uniknąć kłopotów finansowych, jakie niósł ze sobą kryzys ekonomiczny – mówi Paweł Domański, producent biżuterii srebrnej. Możliwość utraty klientów spowodowała, że producenci biżuterii podjęli zdecydowaną walkę o klienta. – Zmieniłem sposób współpracy z moimi kont [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|