Fotografia spojrzeniem na biżuterię
Decyzję o zakupie biżuterii dzisiejsi klienci coraz częściej podejmują na podstawie zdjęcia. Dlatego też tak ważna stała się fotografia.Twórcy i sprzedawcy biżuterii stają przed trudną kwestią – w jaki sposób pokazać swoje wyroby. Wyeksponowanie właściwości biżuterii jest zadaniem trudnym, zwłaszcza jeśli należy dokonać tego na fotografii.
Zrób zdjęcie kosztowności
Należy zauważyć, że prezentacja biżuterii na zdjęciu to nie tylko potencjalne narzędzie marketingowe, ale także samodzielne dzieło sztuki. Złotnicy już w latach 80. nawiązywali współpracę z uznanymi fotografikami, aby wyeksponować relację między ciałem a biżuterią, a tym samym stworzyć dzieło sztuki. W 1987 roku Rudt Peters zaprosił do współpracy fotografa Michała Szulca- Krzyżanowskiego, aby wykonał pięć portretów kobiet „ubranych” w jego bransoletę „Symbol”. Wydarzenie to zmieniło podejście do fotografii biżuterii. Dziś polscy artyści złotnicy rzadko wykorzystują fotografię jako medium przekazu swojego przesłania. Na ich stronach internetowych pojawiają się zdjęcia biżuterii pozbawiane kontekstu. Przedmioty umieszczone zazwyczaj na białym tle eksponują jedynie swoje walory formalne. Nie tworzą narracji. Twórcy jakby na własne życzenie pozbawiają się możliwości zamanifestowania światu swoich poglądów. Biżuteria i jej fotografia są, szczególnie w dzisiejszych czasa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak