Najnowsze trendy w sklepie jubilerskim
Moda zmienia się każdego sezonu. Nawet najlepsi znawcy rynku jubilerskiego nie są w stanie przewidzieć, jakie trendy będą obowiązywały w nadchodzącym sezonie. Nie sposób zgadnąć także preferencji konsumentów i ich decyzji zakupowych.Właściciele sklepów jubilerskich starają się sprostać zapotrzebowaniu rynku, jednak nie jest to zazwyczaj prosta sprawa. Mogą oni uczestniczyć w targach jubilerskich i zamawiać do sklepu najnowsze kolekcje biżuterii, nie mając pewności, że ich wybór przypadnie do gustu klientom. Wielu właścicieli zachowuje się zachowawczo, inwestując pieniądze w klasyczną biżuterię, która ma swoich zwolenników, i której zakup nie niesie ze sobą dużego ryzyka. Zawsze bowiem znajdą się nabywcy, którzy będą chcieli zainwestować swoje pieniądze w sznur pereł czy pierścionek z diamentem. Warto jednak powalczyć o nowego klienta, dla którego moda odgrywa wielką rolę.
Dostosowanie produktu do potrzeb klienta
Stale zmieniające się zapotrzebowanie rynku powoduje, że właściciele sklepów jubilerskich, a co za tym idzie, producenci biżuterii, muszą stale dostosowywać swoje wyroby do wymagań klientów. Dlatego też, w obecnej rzeczywistości, niezbędne stało się wprowadzanie zmian w łańcuszku produkcyjnym tak, by móc szybko dostosować biżuterię do potrzeb klienta w możliwie najkrótszym czasie, przy jednoczesnym zwiększeniu zysków produkcyjnych i zmniejszeniu kosztów całkowitych. Wybierając zatem producenta biżuterii, warto zwrócić uwagę na jego możliwości przekwalifikowania i wprowadzenia nowych wzorów biżuteryjnych. Dostosowanie bowiem swojego asortymentu do wymagań klientów jest inwestycją, która z pewnością przyniesie zysk.
Targowe wzorce
Moda na nadchodzące sezony narzucana jest podczas targów jubilerskich, które odbywają się zazwyczaj wiosną i jesienią. Podczas ich trwania prezentowane są modowe trendy obowiązujące w nadchodzących sezonach.
- Targi wyznaczają kierunek w modzie jubilerskiej - mówi Bohdan Wyżykiewicz, jubiler. - Można być pewnym, że w sklepach jubilerskich, którym zależy na przyciągnięciu nowych klientów, znajdzie się modna biżuteria, która została zaprezentowana na targach. Nie można jednak zapominać, że część właścicieli salonów jubilerskich zamiast zamawiać modny asort [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej