Biżuteria „Made in Poland”
Rozmowa z Adamem Pstrągowskim, prezesem firmy S&A, na temat kondycji polskiej branży bursztynniczej.Polski Jubiler: Jak ocenia pan polską branżę jubilerską? Jakich zmian na rynku można spodziewać się w najbliższym czasie?
Adam Pstrągowski, prezes zarządu S&A: Budujące jest to, iż duża liczba firm na świecie ma świadomość siły naszej branży oraz to, iż coraz większa grupa polskich producentów dostrzega swoją przyszłość w wysokiej jakości oraz dobrym wzornictwie, sprzedawanym w odpowiednio wyższej cenie. Absolutnie pozytywny jest fakt, że w środowisku pojawia się opinia, iż warto mówić o wspólnym wyróżniku wyrobów jubilerskich z Polski, co oznacza sygnowanie własnej produkcji z dumą „made in Poland”. S&A czyni to skutecznie od 2004 roku na terenie całych Chin, można stwierdzić z pewnością, iż dzisiaj w świadomości konsumentów z tej części świata jest silnie zakorzeniona opinia: „jeśli naturalny i dobrej jakości wyrób bursztynowy, to znaczy, że jest z Polski!”. Fakt zauważenia przez władze szczebla centralnego pilnej potrzeby uruchomienia wydobycia bursztynu na terenie Polski przez spółkę skarbu Państwa świadczy o tym, iż bursztyn zaczyna być postrzegany przez polityków jako surowiec strategiczny dla gospodarki.
Czy można już pokusić się o podsumowanie roku 2013? Czy ubiegły rok był dla branży bursztynniczej rokiem udanym?
Podsumowując rok 2013 należy przede wszystkim podkreślić niepokojące wydarzenia dla branży w ostatnim kwartale, związane ze zmianami przepisów eksportowych surowca z Federacji Rosyjskiej. D [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|