Przedświąteczne porządki w sklepie jubilerskim
Ludzie kupują biżuterię przede wszystkim oczami, dlatego warto przed szczytem świątecznym szczególnie starannie przemyśleć ekspozycję, tak aby była formą wizualnego motywowania klientów do dokonania zakupuPodstawowym celem merchandisingu w sklepie jest wzrost jego sprzedaży i zysków. Przed świętami właściciel i obsługa sklepu powinni sprawdzić, czy z tego punktu widzenia placówka handlowa spełnia zasadnicze kryteria. Po pierwsze, trzeba zadbać o to, aby ogólny wizerunek sklepu nawiązywał do zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Najlepiej, gdyby wystrojem zajął się profesjonalista, który nie ograniczy się do postawienia choinki lub stroika, rozwieszenia kilku girland i powieszenia kilkunastu bombek. Należy pamiętać, że pierwsze wrażenie, jakie klient odniesie, wchodząc do sklepu, czasem może być decydujące. Z kolei zbyt wyszukana aranżacja wnętrza lub witryny sklepu może klienta zniechęcić do zakupu.
Efektywna witryna
Witryna to wizytówka sklepu - zgodnie twierdzą specjaliści. Ma zachęcać klientów do wejścia do środka, jest najważniejszym nośnikiem informacji o sklepie i może być skuteczną formą reklamy. Zdaniem ekspertów ponad 20 proc. zakupów motywowanych jest wystawą sklepową. Przed świętami koniecznie należy odświeżyć witrynę sklepu, umieścić w niej najnowsze modele zegarków i nowe kolekcje biżuterii, najlepiej te reklamowane w mediach. Najważniejszymi kryteriami aranżacji są: kolor, forma, równowaga i jej dynamika. Sposób eksponowania wyrobów w witrynie powinien odzwierciedlać standard i wizerunek sklepu, jego lokalizację i charakter oraz status stałych klientów. Przed witrynami sklepów jubilerskich znacznie częściej zatrzymują się kobiety niż mężczyźni, i trzeba to uwzględnić przy aranżowaniu ekspozycji. Dobierając kolorystykę, należy pamiętać o tym, że ludzkie oko jest w stanie wyraźn [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Liliya Grodzieńska