Tłuste lata dla jubilerów
- W tym roku liczymy na 15 - 20 - procentowy wzrost sprzedaży. Po minionym kwartale mamy wstępne potwierdzenie, że Polacy nie chcą odmawiać sobie kupowania biżuterii, nawet w gorszych czasach - mówi Krzysztof Madelski, prezes Yes. Również Wojciech Kruk, założyciel W. Kruka szacuje, że dynamika wzrostu przychodów będzie rosła, bo Polacy traktują złoto jako bezpieczną lokatę kapitału. Krzysztof Madelski prognozuje, że cała branża urośnie w tym roku o około 5 proc. Zagrożeniem dla branży jubilerskiej mogą być rosnące ceny kruszcu i osłabienie złotego – mówi Wojciech Kruk. Krzysztof Madelski wskazuje jeszcze inną niepokojącą tendencję, którą są rosnące ceny wynajmu lokali: \"(...) Od stycznia za użytkowanie najlepszych punktów musimy zapłacić nawet o kilkadziesiąt procent więcej, niż jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Wyższe ceny mogą obniżyć rentowność biznesu. Nie wykluczam też, że konkurencja zmusi nas do obniżenia marży\" – mówi Krzysztof Madelski.