Polacy zmieniają preferencje
W 2008 roku sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia w Polsce wyniesie 28,8 mld zł; w 2007 r. było to 25 mld zł - wynika z raportu firmy analitycznej PMR. Oznacza to 15 proc. dynamikę rynku drugi rok z rzędu - podkreślają analitycy. Według raportu, w tym roku na wzrost sprzedaży detalicznej odzieży i obuwia powinny mieć wpływ: rosnące płace, coraz wyższe kwoty wydawane na zakup tych towarów, a także plany detalistów dotyczące rozwoju ich sieci. Zdaniem Patrycji Nalepy z PMR-sprzyjająca koniunktura gospodarcza, spadający wskaźnik bezrobocia i rosnące wynagrodzenia powodują, iż przeciętny polski konsument może sobie coraz częściej pozwolić na zakupy dóbr nie będących rzeczami pierwszej potrzeby. Do Polski wchodzą również marki luksusowe: Emporio Armani - reprezentowany przez Paradise Group oraz Cacharel marka wprowadzona przez W.Kruk. Według raportu-wraz z bogaceniem się społeczeństwa rośnie grupa zamożnych klientów zainteresowanych zakupami w butikach światowych marek i projektantów, którzy chcą w ten sposób podkreślić swój status społeczny.