Biżuteria okazjonalna
Polacy zaczynają eksperymentować z biżuterią. Coraz częściej zależy im, aby biżuteria nie tylko świadczyła o statusie materialnym, ale także podkreślała ich osobowość. Wybierają odważne kosztowności, które pozwalają na manifestowanie swoich poglądów. Jednak najczęściej decydują się na zakup biżuterii okazjonalnej, która stała się najlepiej sprzedawanym produktem w salonach jubilerskich.Sądząc po informacjach docierających z rynków giełdowych oraz sytuacji ekonomicznej, w salonach jubilerskich przede wszystkim sprzedawać będzie się biżuteria okazjonalna. Jest ona bowiem produktem, który w pewnych okolicznościach trzeba kupić.
Biżuteria ślubna
– W Polsce biżuteria kupowana jest z powodów jakiś okoliczności, jak np. ślub, chrzest, znacznie rzadziej ale także jako prezent na urodziny, rocznicę ślubu itp. – mówi Bogdan Wyżykiewicz, jubiler. – Klienci salonów jubilerskich w naszym kraju nie mają nawyku kupowania kosztowności przeznaczonych dla siebie – dodaje. Rzadko zdarza się, aby klienci kupowali w salonach jubilerskich biżuterię, która będzie komponowała się z nową kreacją czy dla poprawy swojego samopoczucia. Na Zachodzie Europy od dawna można zaobserwować tendencję, że klienci salonów jubilerskich są osobami, które dokonują zakupów tylko dla siebie, spełniając swoje zachcianki. – W Polsce taka sytuacja należy do rzadkości – ocenia Bogdan Wyżykiewicz. – W salonach jubilerskich klienci rzadko kupują kosztowności dla siebie. Zacznie częściej wybierają prezent dla kogoś z okazji jakiegoś ważnego wydarzenia – dodaje. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że wyjątek stanowi biżuteria ślubna, która kupowana jest pod konkretne potrzeby danej pary. – Obrączki ślubne wybierane są dla siebie i młodzi ludzie starają się dostosować je do własnej osobowości. Coraz częściej nie boją się eksperymentować – mówi Mikołaj Wrocławski, jubiler z Warszawy. – Zdarza się także że wspólnie wybierany jest także pierścionek zaręczynowy, jednak zazwyczaj musi on wpisywać się w modowe trendy – dodaje. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że najlepiej sprzedaje się biżuteria ślubna. Warto zauważyć, że wybór klientów nie pada ty [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Wiktoria Wilk