Złoto z okazji I Komunii

Najczęściej złotą biżuterię kupuje się jako prezent na jakąś wielką uroczystość
rodzinną. Motywem do zakupów złotej biżuterii są także zaręczyny i ślub. Nie można
jednak zapominać o ogromnym, jak na warunki międzynarodowe, rynku dewocjonaliów,
które w dużej części wykonywane są ze złota.



Dewocjonalia sprzedawane są w Polsce od wielu lat
na stałym poziomie. W tym segmencie nie odnotowuje
się ani spektakularnych zysków ani strat.
Nie można jednak nie docenić rodzimego rynku
dewocjonaliów, który przynosi właścicielom salonów
jubilerskich korzyści finansowe.



Czas komunii świętych


− W kwietniu i w maju w salonach jubilerskich wzrasta sprzedaż
krzyżyków, medalików i złotych łańcuszków, które kupowane są
z okazji Pierwszej Komunii – mówi Bolesław Nowolicki,
właściciel salonu jubilerskiego KRYK. – Polska tradycja
nakazuje niemal ofiarowanie dziecku złotej pamiątki z okazji
uroczystości kościelnej – dodaje. Warto zauważyć, że
złote dewocjonalia kupowane są przede wszystkim w czasie
poprzedzającym I Komunie. Towarem, na który decyduje
się zdecydowana większość
klientów salonów jubilerskich,
są złote medaliki i łańcuszki.
Często kupowane są także krzyżyki.
– Ceny złota znacznie
wzrosły, jednak nie wydaje mi się, aby w tym roku sprzedaż
złotych dewocjonaliów miała spaść – mówi Bolesław
Nowolicki. – Klienci traktują złote dewocjonalia nie tylko
jako pamiątkę, ale także jako lokatę finansową – dodaje.
Klienci salonów jubilerskich zdecydowani są na zakupy
droższych medalików i krzyżyków, gdyż traktują je nie tylko
jako wartościowy prezent, ale także jako zabezpieczenie
dziecka na przyszłość. – Złoto w polskiej mentalności uważane
jest za przedmiot, który może zabezpieczyć przed
kłopotami finansowymi – mówi Bolesław Nowolicki. – Mimo
że zmieniają się czasy, to stare przyzwyczajenia Polaków
zostają – dodaje.



Sprzedażowa top lista


− Od paru już lat najlepiej w naszej hurtowni sprzedają się tzw.
medaliki papieskie, które mają na awersie wizerunek Matki Boskiej
a na rewersie Jana Pawła II. – mówi Krzysztof Wieczerzak, właściciel
hurtowni biżuterii w Nadarzynie. – Właściciele salonów jubilerskich
decydują się także na zamawianie medalików z wizerunkiem Jana
Pawła II, uważając, że jeżeli nie sprzedadzą ich przed okresem
komunijnym, to z całą pewnością znajdą się na nie amatorzy
w związku z beatyfikacją papieża Polaka – dodaje. Klienci salonów
jubilerskich, którzy dysponują większymi zasobami finansowymi
decydują się także na zakup różańca wykonanego z metali
szlachetnych. – Rzadko zdarza się, aby klienci kupowali
różańce wykonane w całości ze złota, gdyż jest to bardzo
duży wydatek – mówi Magdalena Kuśniar, właścicielka sklepu
JuART. – Jednak c [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk