Biżuteria na targach jubilerskich

W branży jubilerskiej panuje przekonanie, że na targach najważniejsza jest biżuteria, która niezależnie od sposobu ekspozycji, zawsze znajdzie swoich zwolenników. Jednak nic bardziej mylnego, odpowiednie bowiem wyeksponowanie biżuterii, kamieni jubilerskich czy akcesoriów powoduje, że towar, który zamierzamy sprzedać, cieszy się większym zainteresowaniem klientów.


pj_2011_01-55.jpg

Niektórzy wystawcy docenili już możliwości, jakie daje im odpowiednio przygotowane stoisko, inni muszą się tej sztuki nauczyć, jeśli zależy im na odniesieniu sukcesu handlowego podczas targów jubilerskich.


Miejsce przyjazne dla klienta

Biżuteria jest towarem niezwykle drogocennym, dlatego też nie można oczekiwać od klientów, że decyzje o jej zakupie będą podejmowali w pośpiechu, bez wcześniejszego zapoznania się z produktem. W tym celu na każdym stoisku targowym powinno znajdować się miejsce, gdzie kontrahenci będą mogli przyjrzeć się produktom, które zamierzają kupić. – Nie można oczekiwać od klientów, że przychodzą na targi z zamiarem kupna określonej biżuterii czy kamieni szlachetnych – mówi Michał Bączowiak, specjalista ds. marketingu. – Każdy klient musi obejrzeć produkty, które zamierza kupić i zastanowić się nad swoją decyzją. W tym celu należy wygospodarować dla niego miejsce i starać się, aby nie czuł się poddany presji – dodaje. W czasie trwania targów udostępnienie miejsc dla klientów, w którym mogliby oni spokojnie zastanowić się nad swoją decyzją, jest zadaniem dość karkołomnym. Nie można bowiem na stoisko wpuszczać wielu kontrahentów i prezentować im biżuterii. Najczęstszą metodą stosowaną przez wystawców jest indywidualne umawianie się na spotkania, podczas których klient może przyjrzeć się kamieniom szlachetnym i drogocennej biżuterii oraz podjąć decyzję. Jednak taką taktykę stosują przede wszystkim sprzedawcy najbardziej wartościowej biżuterii. Reszta wystawców stara się możliwie najwygodniej dla klienta pokazać mu biżuterię, szeroko udostępniając swoje stoisko. – Takie rozwiązanie ma niemal tyle samo plusów, co minusów – mówi Michał Bączowiak. – Z jednej strony klient czuje się nieskrępowany, z drugiej natomiast właściciel biżuteri [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk