Kamień o tysiącu twarzach
Rynek bursztynowy w Polsce wydaje się być ustabilizowany. Żadne ruchy na rynku jubilerskim nie powinny odbić się negatywnie na sytuacji w branży bursztynowej. Mimo zapaści na rynku bursztynu, która nastąpiła w połowie zeszłego roku, zakończenie roku pokazało, że bursztynnicy nie powinni obawiać się przyszłości.Nie można także zapominać, że polska biżuteria artystyczna to przede wszystkim biżuteria bursztynowa. Znajduje ona swoich zagorzałych zwolenników zarówno w kraju, jak i za granicą.
Zmiany na rynku
W ubiegłym roku branża bursztynnicza niestety stanęła wobec problemów, które dotknęły całą branżę jubilerską. Rynek bursztynu, mimo że ustabilizowany i ukształtowany, musiał borykać się ze spadkiem sprzedaży swoich produktów. Najgorszym okresem był czas wakacyjny, kiedy bursztyn sprzedawał się najgorzej. Bursztynnicy są jednak w nieco innej sytuacji niż branża złotnicza, bowiem gros biżuterii wytwarzanej przez polskich producentów trafia do zagranicznych odbiorców. – Bursztyn jest jednym z podstawowych polskich produktów eksportowych – mówi Waldemar Kruszak, analityk finansowy. – Producenci biżuterii bursztynowej mają podpisane umowy międzynarodowe, które zapewniają im stałość dochodów – dodaje. Nie można jednak zapominać, że mimo częściowo zabezpieczonych kanałów dystrybucji polskiego bursztynu, także w krajach Europy Zachodniej odczuwalny był zanik zainteresowania biżuterią z Polski. – Najlepszą sytuację miały w zesz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak