Minimalizm i jakość
Jak wynika ze wszystkich analiz, boom na biżuterię z bursztynem na rynku azjatyckim kończy się. Z mapy Polski poznikało wiele pracowni jubilerskich produkujących biżuterię na potrzeby głównie chińskiego rynku, swoje zrobiła również pandemia, która nie sprzyjała zakupom biżuterii z bursztynem.Bursztynnicy stanęli wobec poważnego problemu – jak przetrwać na stale zmieniającym się rynku biżuteryjnym, gdzie nic nie jest pewne.
Nowoczesne technologie
Twórcy biżuterii z bursztynem, chcąc pozyskać nowych klientów i znaleźć nowe rynki zbytu dla swoich wyrobów, są zmuszeni do poszukiwania swojej własnej drogi twórczej. Muszą zainwestować nie tylko pieniądze, ale również czas, aby stworzyć nową koncepcję twórczą. Oczywiście muszą dostosować się także do wymagań stawianych im przez klientów oraz prawo, które dość restrykcyjnie wymaga przestrzegania obostrzeń związanych z polityką zrównoważonego rozwoju. Produkcja biżuterii musi być ekologiczna, czyli należy wykorzystać do jej tworzenia nowoczesne technologie, takie jak lasery czy spawarki typu PUK. Tradycyjne metody odlewu czy trawienia kwasem to już dziś pieśń przeszłości.
Bursztynnicy muszą również znaleźć swój własny sposób prezentacji biżuterii w sieci. To, że większość biżuterii bursztynowej powstającej w Polsce musi być oferowana za pośrednictwem sklepów internetowych, to truizm. Galerie z autorską biżuterią z bursztynem oczywiście wciąż funkcjonują, ale nie mogą być one fundamentem dla sprzedawcy wyrobów bursztynniczych. Należy poszukiwać nowych [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|