PORTAL

MATERIAŁ PARTNERA: Najbardziej prestiżowe ulice w Polsce

Czasem jedna ulica jest wizytówką całego miasta. Zwykle są to prestiżowe lokalizacje, na których znajdziemy świetnie prosperujące, eleganckie sklepy czy restauracje. Miejsca te mają często swoją wyjątkową historię lub interesującą zabudowę, która przyciąga turystów. Na świecie istnieje wiele ulic, które są znane, a powody ich sławy są bardzo różne. W…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Targi, czyli sztuka w ruchu

Cytując Carolinę Herrerę – która zdefiniowała modę jako marzenie stające się rzeczywistością; sztukę w ruchu, która zmienia się cały czas, bez tracenia na tajemniczości i uroku – ciekawie jest obserwować zmiany w branży targowej. Covidowe lockdowny są najbardziej zapamiętanym czynnikiem, który zmusił organizatorów i wystawców do rozważenia: jeśli nie da…

02/2024, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PORADY, W NUMERZE

Dekorowanie witryny #mustknow

Dekoracje sklepowe – visual merchandising – są mostem między marzeniami twoich klientów a produktami zmieniającymi je w rzeczywistość. Czyli inaczej – albo my zachęcimy klienta do spotkania z nami w galerii, albo zrobi to nasza konkurencja. Jak? Okno wystawowe zapraszające do galerii bądź salonu jest pierwszym sygnałem dla przechodzącej osoby…

02/2024, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PORADY, W NUMERZE

Watches & – nowości

Targi Watches & Wonders Geneva wyznaczyły trendy na ten rok. Wśród nich zauważymy powrót do bardziej klasycznych proporcji i modeli unisex, odważne kolory i zastosowanie wymiennych bransoletek. Tzw. wielkie komplikacje cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem, podczas gdy metiers d’art stanowi połączenie sztuki zegarmistrzowskiej i sztuki dekoracyjnej. Genewskie targi Watches &…

02/2024, W NUMERZE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Spadek eksportu szwajcarskich zegarków w I półroczu 2024 roku

Po trzech latach wzrostu eksportu w pierwszym półroczu 2024 r. szwajcarska branża zegarmistrzowska wyeksportowała zegarki o wartości 12,9 mld franków szwajcarskich. Oznacza to spadek o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku. Jak poinformowało Zrzeszenie Szwajcarskiego Przemysłu Zegarmistrzowskiego (FH), zamykający pierwsze półrocze czerwiec był kolejnym miesiącem spadków eksportu…

02/2024, RYNEK, W NUMERZE, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Legnicki Festiwal Srebro 2025

Weekend 9-10 maja 2025 r. to data szczególna w przyszłorocznym kalendarzu złotniczych wydarzeń. Wtedy Galeria Sztuki w Legnicy po raz kolejny stanie się centrum biżuteryjnego świata, a mury miejskich instytucji kultury wypełnią wprawdzie niewielkie, lecz nader drogocenne dzieła sztuki stworzone przez artystów z kilkudziesięciu krajów. Międzynarodowy Ko nkurs Sztuki Złot…

02/2024, W NUMERZE, WYSTAWA

OROAREZZO 2024: ITALIAN EXHIBITION GROUP poszerza ofertę biżuterii MADE IN-ITALY o propozycje dla branży fashion

Targi Oroazrezzo 2024, które odbędą się w dniach 11–14 maja w toskańskim Arezzo, zaskoczą nową formułą: oferta wystawców z sektora biżuterii zostanie poszerzona o propozycje dla firm z branży fashion. Wszystko, co Włochy mają najlepszego w sektorze biżuterii złotej i srebrnej , jak również półprodukty, komponenty i technologie do jej…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Jubinale Poznań

Na targowej mapie Polski pojawiła się nowa impreza wystawiennicza – Jubinale Poznań. Ich pierwsza edycja odbędzie się w dn. 24-26 lutego w Poznań Congress Center i skupi ponad 60 wystawców, głównie firmy oferujące biżuterię złotą i srebrną. W założeniu targi JUBINALE Poznań mają charakter czysto biznesowy – celem jest stworzenie…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

MATERIAŁ PARTNERA: Pomysł na biznes – automatyczne skrytki depozytowe

Rozwój pozabankowej oferty dostępu do skrytek depozytowych nowym trendem w Europie Obserwowany w Europie wzmożony popyt na złoto sprawił, iż wielu znanych na rynku graczy oferujących monety i złoto inwestycyjne postanowiło wyjść naprzeciw potrzebom swoich Klientów i poszerzy swoją ofertę o usługę przechowywania tego kruszcu. Decyzję taką ułatwiły im w…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

MATERIAŁ PARTNERA: Blask eksportowanej globalnie biżuterii rozprzestrzenia się ze Stambułu na cały świat

Wielkość światowego rynku biżuterii rośnie z dnia na dzień. Szacuje się, że w 2030 r. sektor ten osiągnie wartość 308 miliardów dolarów, a w naszym kraju wzrost ten następuje analogicznie. W tym kontekście Stambuł, który w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku zrealizował eksport biżuterii o wartości 2,7 miliarda dolarów, przygotowuje…

Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Zegarki tylko dla elity

Rynek zegarmistrzowski w Polsce zmienił się diametralnie. Z mapy zniknęły salony zegarmistrzowskie, a zegarmistrzowie w olbrzymiej większości odeszli na emeryturę. Sprzedaż zegarków przeniosła się do sieci i zajmują się nią przede wszystkim platformy sprzedażowe spoza naszego kraju. W centrach handlowych zamykane są kolejne salony zegarmistrzowskie, a te które zostają, podejmują…

04/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Technologie dla branży jubilerskiej

Branża jubilerska stanęła wobec największego zadania, jakie musi podjąć w najbliższym czasie, aby wciąż funkcjonować na rynku – przełomu technologicznego. Jeszcze w 2018 r., według danych Związku Rzemiosła Polskiego, branża ta była trzecią po cukiernictwie i obuwnictwie najmniej scyfryzowaną gałęzią gospodarki w Polsce. Teraz błyskawicznie odrabia straty i dostosowuje się…

04/2022, TECHNOLOGIE, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT