POLSKI JUBILER (Strona 7)

Przyszłość zegarków

Z danych opublikowanych przez amerykańską firmę badawczą McKinsey wynika, że przyszłość zegarków leży w rynku wtórnym. Uważa się, że do 2025 r. rynek używanych zegarków będzie wart nawet 32 mld dolarów. Jest to szansa dla sprzedawców czasomierzy w Polsce na zwiększenie sprzedaży i wejście na rynek z nowym produktem, którego…

05/2022, ZEGARKI

Omnichannel dla branży jubilerskiej

Światowa Rada Złota (WGC) opublikowała raport, z którego wynika, że w 2025 r. sprzedaż biżuterii przez internet zwiększy się na świecie z dzisiejszych 25 proc. do niemal 60 proc. Oznacza to, że większość europejskich marek jubilerskich będzie funkcjonowała w środowisku cyfrowym. Aby czerpać korzyści z internetowego rynku biżuterii, sprzedawcy muszą…

05/2022, TECHNOLOGIE

Praktykuję sztukę uważności

Rozmowa z Iwoną Tamborską, projektantką biżuterii Skąd wzięło się u pani zainteresowanie biżuterią jako medium ukazującym uczucia i emocje? Potrzeba tworzenia jest czymś, co popycha do przodu każdego artystę, co nadaje sens jego życiu i istnieniu. To sposób na przepisanie swoich emocji na medium i uspokojenie ich. Jednocześnie jest to…

05/2022, DOBRE BO POLSKIE

Zakupy złotej biżuterii

Analitycy ze Światowej Rady Złota przewidują, że sprzedawcy złotej biżuterii będą w połowie 2022 r. borykali się z licznymi problemami. Rosnące stopy procentowe, wysoka inflacja, zagrożenia geopolityczne sprawią, że sprzedaż złotej biżuterii znacznie spadnie. Zazwyczaj sprzedaż złotej biżuterii szybowała w górę w grudniu, gdy do salonów jubilerskich na całym świecie…

05/2022, PRODUKT

Pierwszy kontakt człowieka z biżuterią

Rozmowa z Jerzym Stefankiem, właścicielem firmy produkującej biżuterię religijną Stefanek, o sytuacji na rynku dewocjonaliów Jak z perspektywy właściciela firmy produkującej biżuterię religijną wygląda sytuacja na rynku dewocjonaliów? Sytuacja jest stabilna. Produkujemy biżuterię, mamy klientów, realizujemy zamówienia. Nie zauważam recesji na rynku dewocjonaliów. Popyt na ten rodzaj biżuterii cały czas…

05/2022, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria religijna

Rosnąca inflacja sprawia, że klienci salonów jubilerskich ograniczają wydatki na biżuterię – zarówno tę luksusową, jak i religijną. Polacy wstrzymują się z zakupami ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą. Należy pamiętać, że biżuteria religijna kupowana jest w Polsce przede wszystkim z okazji różnych uroczystości religijnych, jak chrzty czy…

05/2022, TEMAT MIESIĄCA

Inflacja zmienia rynek dewocjonaliów w Polsce

Rozmowa z Sebastianem Sitkowskim z firmy Sovrani o polskim rynku dewocjonaliów Czy w ostatnim czasie rośnie czy maleje sprzedaż dewocjonaliów w Polsce? Niestety ostatnie miesiące pokazują ogólny spadek sprzedaży dewocjonaliów z naszej oferty. Ratują nas nowe kolekcje obrazków z możliwością grawerunku z przodu, które cieszą się popularnością u klientów. Jednak…

05/2022, TEMAT MIESIĄCA

Sprzedaż wyrobów sakralnych

Polski rynek wyrobów sakralnych i dewocjonaliów ma ugruntowaną pozycję. Jednak także na nim widoczne są olbrzymie zmiany. W czerwcu w Kielcach odbywały się największe w naszym kraju targi Sacroexpo, które ukazały kierunek, w jakim zmierza rynek wyrobów sakralnych w Polsce. Obraz nie jest optymistyczny. Sytuacja twórców wyrobów sakralnych jest trudna…

05/2022, TEMAT MIESIĄCA

Markowa biżuteria

80 proc. udziałów w światowej sprzedaży biżuterii należy do firm jubilerskich, które nie mają ugruntowanej marki jubilerskiej. Badania pokazują, że po kryzysie pandemicznym klienci zwrócili się w kierunku biżuterii sygnowanej logiem znanych i rozpoznawalnych marek. Co oznacza, że największe firmy jubilerskie mają szansę na zwielokrotnienie zysków, a te nieznane szerokiemu…

05/2022, PROBLEM BRANŻY

Nowoczesne rozwiązania w branży jubilerskiej

Z raportu opublikowanego przez The Business of Fashion i McKinsey & Company wynika, że w 2025 r. zakupy związane ze zrównoważonym rozwojem będą stanowić od 20 do 30 proc. całej sprzedaży biżuterii szlachetnej (równowartość od 70 do 110 mld dolarów). Byłby to niemal czterokrotny wzrost w porównaniu z 2019 r.…

05/2022, PROBLEM BRANŻY

Rzemiosło na topie

Rozmowa z Pawłem Rojewskim, podstarszym Cechu Złotników, Zegarmistrzów, Optyków, Grawerów i Brązowników m.st. Warszawy, oraz Pauliną Rojewską, złotnikiem, członkiem cechu. Sytuacja gospodarcza na arenie międzynarodowej nie nastraja optymizmem. Branża jubilerska boryka się z ogromnymi problemami – od rosnących cen materiałów jubilerskich, po brak odbiorców na jej produkty. Jak oceniają państwo…

05/2022, RAPORT

Polacy u rzemieślników

W ostatnim czasie daje się zauważyć duże zainteresowanie wśród Polaków wyrobami rzemieślniczymi. Pandemia przewartościowała nasze poglądy na temat wyrobów, które kupujemy. Jako społeczeństwo staliśmy się bardziej świadomi i poszukujemy na rynku produktów dobrej jakości, które będą służyły lata. Moda na biżuterię jednosezonową minęła, dziś liczy się jakość i precyzja wykonania.…

RAPORT