POLSKI JUBILER » NUMERY » 2022 » 02/2022

02/2022

02/2022

Popandemiczny rynek zegarmistrzowski

Rynek zegarmistrzowski w czasie pandemii i po niej zmienił się diametralnie. Klienci zaczęli poszukiwać zegarków, które ułatwiają im funkcjonowanie w świecie wirtualnym, a także stawiać na marki zegarmistrzowskie, które realizują strategię zrównoważonego rozwoju. Na znaczeniu zyskał także rynek wtórny, który jeszcze kilka lat temu ogrywał marginalną rolę. Sprzedaż zegarków niemal…

02/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Zmiana w mentalności konsumentów

Pandemia spowodowała zmianę mentalności klientów w podejściu do zakupów biżuterii i zegarków. Konsumenci stali się nie tylko bardziej wymagający, ale także zmienili sposób dokonywania zakupów i nie chodzi tu tylko i wyłącznie o przeniesienie sprzedaży do sieci, w czasie pandemii zmienili spojrzenie na dobra luksusowe. Firma McKinsey wraz z Business…

02/2022, EKONOMIA

Równowaga w branży

Jednym z najważniejszych wyzwań branży jubilerskiej jest zrównoważony rozwój, rozumiany nie tylko jako program unijny, ale przede wszystkim jako potrzeba rynkowa. Na całym świecie toczy się dyskusja na temat dostosowania metod produkcji do wymagań wynikających ze zrównoważonego rozwoju. Polska branża jubilerska również musi zabrać głos w tej dyskusji i przygotować…

02/2022

Biżuteria dla ludzi, którzy wiedzą, czego chcą

Rozmowa z Magdaleną Hadryś, projektantką biżuterii Państwa biżuteria wyróżnia się na tle polskiej biżuterii artystycznej. Jak udało się pani stworzyć własny styl ? Styl wytwarzanej biżuterii zapoczątkował mój nieżyjący mąż Adam. To on jest założycielem firmy, której działalność kontynuuję. Adam wspominał, że z dzieciństwa spędzonego na Nikiszowcu (obecnie dzielnica Katowic)…

02/2022, DOBRE BO POLSKIE

Sprzedaż online w ekologicznym pudełku

Pandemia spowodowała, że Polacy przenieśli zakupy do sieci. W związku z tym sprzedawcy biżuterii musieli przenieść swoją działalność do sklepów wirtualnych. I chociaż sprzedaż biżuterii utrzymuje się na zadowalającym poziomie, to należy pamiętać, że sytuacja nie zwalnia sprzedawców z budowania pozytywnych doświadczeń związanych z zakupem biżuterii. Nie wolno zapominać, że…

02/2022, PRODUKT

Opakowanie – nasza wizytówka

Zaistnienie w świadomości klienta jest dla właścicieli marek jubilerskich zadaniem niezwykle trudnym. Do dyspozycji mają przede wszystkim reklamę w ogólnopolskich mediach, portalach społecznościowych czy marketing szeptany. Oczywiście wypromowanie marki jest procesem długofalowym, wymaga cierpliwości, pracy i nakładów finansowych. Twórcy biżuterii muszą więc szukać alternatywnych rozwiązań, aby zaistnieć w świadomości Polaków.…

02/2022, PRODUKT

Pamiątka z okazji uroczystości religijnej

Rozmowa z Sebastianem Sitkowskim, Sovrani Poland Co najczęściej kupują państwa klienci? Nasza oferta to przede wszystkim pamiątki związane z uroczystościami kościelnymi, takimi jak chrzest, komunia święta, bierzmowanie czy ślub. Wśród asortymentu klienci znajdują także upominki doskonałe na prezent z okazji narodzin dziecka, baby shower oraz wielu innych, jak urodziny, imieniny…

02/2022, TEMAT MIESIĄCA

Religijne prezenty

Specyfiką polską jest ofiarowywanie z okazji różnych uroczystości religijnych pamiątkowych i wartościowych prezentów, które podkreślają przynależność religijną. Wyroby jubilerskie wykonane ze złota i srebra są chętnie kupowane przez Polaków ze względu na symbolikę, ale także tradycję. I mimo że odsetek Polaków deklarujących się jako wierzący z roku na rok się…

02/2022, TEMAT MIESIĄCA

Sacrum na rynku jubilerskim

W Polsce ciągle jeszcze jednym z najpopularniejszych prezentów ofiarowywanych z okazji chrztu i Pierwszej Komunii Świętej jest biżuteria. Mimo że światowe firmy rzadko uwzględniają biżuterię dewocjonalną w swoich kampaniach, to w naszym kraju ta gałąź rynku jubilerskiego ma się dobrze i cały czas się rozwija. Niemal wszyscy producenci i jubilerzy…

02/2022

Biżuteria patriotyczna w świadomości Polaków

Polski rynek jubilerski wyróżnia się na tle innych biżuterią patriotyczną, która związana jest z naszą tradycją i kulturą narodową. Warto zauważyć, że biżuteria patriotyczna, określana także jako emblematyczna lub żałobna, to unikatowe polskie zjawisko, które nie występuje na taką skalę w żadnym innym kraju. Pojawiła się u schyłku XVIII w.…

02/2022, TEMAT MIESIĄCA

Nowoczesny bursztyn

Mimo pandemii, spadku sprzedaży biżuterii bursztynowej na rynki azjatyckie, polscy producenci nie przestali zaskakiwać klientów nowatorskim wzornictwem. Na polskim rynku jubilerskim pojawiają się nowe kolekcje biżuterii bursztynowej, która zachwyca przede wszystkim designem i wykonaniem. Spadek sprzedaży bursztynowej biżuterii nie zniechęcił jej producentów do tworzenia eksperymentalnych kolekcji biżuterii, która znajduje odbiorców…

02/2022, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 212