POLSKI JUBILER » NUMERY » 2020 (Strona 3)
Klienci salonów jubilerskich coraz częściej decydują się na zamawianie biżuterii autorskiego projektu. Niejednokrotnie jednak biżuteria wykonana przez złotnika nie pokrywa się z oczekiwaniami zamawiającego. Kłopotów wynikających z nieporozumień można uniknąć, stosując się do polskiego prawodawstwa. Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nakłada na projektantów biżuterii…
/
Czytaj artykuł...
Pandemia sprawiła, że Polacy stanęli wobec kryzysu finansowego. Wielu naszych rodaków straciło pracę i możliwości zarobkowania, co z kolei spowodowało, że zostali oni zmuszeni do sprzedaży swoich kosztowności. W Polsce skupem złota i srebra zajmują się już nie tylko lombardy, kantory i mennice, ale także salony jubilerskie i zagraniczne koncerny,…
/
Czytaj artykuł...
Wartość rynku zegarmistrzowskiego, według prognoz Ministerstwa Gospodarki, w roku 2020 wyniesie nieco ponad 300 mln zł. Rynek ten stale się poszerza, a szansy zaistnienia na nim poszukuje coraz więcej polskich projektantów, którzy swoje innowacyjne pomysły chcą wyrazić w stworzeniu nowoczesnych i funkcjonalnych czasomierzy. Należy zwrócić uwagę, że większość dostępnych w…
/
Czytaj artykuł...
Środowisko jubilerskie jest otwarte na wszelkiego rodzaju nowości. Twórcy biżuterii, eksperymentując, chętnie sięgają po nowo powstające materiały pojawiające się na rynku. Wykorzystują te, które nie są pierwotnie przeznaczone do produkcji biżuterii, zaskakując swoich klientów oryginalnymi wyrobami. Na światowym rynku pojawia się już nawet nie z roku na rok, ale z…
/
Czytaj artykuł...
Polacy nie przestali dokonywać zakupów biżuterii, choć przenieśli się głównie do sklepów online, jednak przeznaczają na nie znacznie mniej środków finansowych. Dlatego też coraz większa liczba salonów jubilerskich wprowadza do swoich sklepów ofertę dla mniej zamożnych klientów. Jubilerzy dostosowują się do zmian na rynku jubilerskim i zmieniają asortyment. W sklepach…
/
Czytaj artykuł...
Czas pandemii to czas nam obcy – dopust Boży. Jak się zachować, co nam grozi, skąd przyjdzie, jakie straty, w bliskich, ekonomii – czy sami też przetrwamy? Budzi się człowiek rano, znajduje w sobie niepokój, chwila na otrzeźwienie – koronawirus! Środki higieny – czy klamka odkażona, blat stołu – był…
/
Czytaj artykuł...
Zmieniające się trendy na rynku jubilerskim, na które ogromny wpływ ma program Organizacji Narodów Zjednoczonych „Przekształcamy nasz świat: Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030”, powodują, że klienci salonów jubilerskich stają się wrażliwsi na potrzeby innych oraz starają się nie przyczyniać do zachwiania ekosystemu. Swoje decyzje dotyczące zakupów podejmują świadomie i…
/
Czytaj artykuł...
Skoro klienci skłonni są do zakupów biżuterii w opakowaniach ekologicznych, trzeba im zapewnić taką możliwość. Producenci opakowań mają w swojej ofercie bogaty wybór opakowań wyprodukowanych z materiałów biodegradowalnych, z recyklingu oraz materiałów, które można wykorzystywać przez dziesięciolecia. Sprzedawcy biżuterii muszą zastanowić się, na jakim rodzaju opakowań im zależy, czyli muszą…
/
Czytaj artykuł...
Zaistnienie w świadomości klienta jest dla właścicieli marek jubilerskich zadaniem niezwykle trudnym. Do dyspozycji mają przede wszystkim reklamę w ogólnopolskich mediach, portalach społecznościowych czy marketing szeptany. Oczywiście wypromowanie marki jest procesem długofalowym, wymaga cierpliwości, pracy i nakładów finansowych. Twórcy biżuterii muszą więc szukać alternatywnych rozwiązań, aby zaistnieć w świadomości Polaków.…
/
Czytaj artykuł...
Zmieniająca się sytuacja na światowych rynkach wpłynęła na decyzje zakupowe konsumentów. Klienci salonów jubilerskich, tak jak inni, którzy decydują się na zakupy produktów luksusowych, podążając za międzynarodowymi trendami, kupują produkty opakowane w biodegradowalne opakowania. Polakom zależy na losie naszej planety. Mają coraz większą świadomość ekologiczną, dlatego też chcą posiadać opakowania…
/
Czytaj artykuł...
Koronawirus spowodował, że zakupy Polaków przeniosły się do sieci. Sytuacja ta sprawiła, że sprzedawcy biżuterii musieli przenieść swoją działalność do sklepów wirtualnych. I mimo że sprzedaż biżuterii utrzymuje się na zadowalającym poziomie, to należy pamiętać, że sytuacja nie zwalania sprzedawców z budowania pozytywnych doświadczeń związanych z zakupem biżuterii. Nie wolno…
/
Czytaj artykuł...