POLSKI JUBILER » NUMERY » 2018 (Strona 7)

Zanim zyskasz – zrozum

W jednym z wcześniejszych artykułów „Jak skutecznie odwieść od prawdziwego bogacenia się” napisałem, że należy rozpocząć powszechne propagowanie wiedzy o inwestowaniu w złoto i srebro. Skoro już zrozumieliśmy, czym jest złoto i srebro, oraz poznaliśmy podział złota i srebra od przemysłowego przez inwestycyjne aż po lokacyjne, uznane za jedyną niezaprzeczalnie…

03/2018, OPINIE

Trendy na rynku zegarków

PodRynek zegarków w ostatnim czasie zmienił się diametralnie. Z jednej strony rozwija się rynek smartwatchy, z drugiej – tradycyjnych, mechanicznych czasomierzy. Klasyczne zegarki mają swoje stałe grono zwolenników, którzy podążają za modą. Projektanci tradycyjnych czasomierzy, odpowiadając na oczekiwania klientów na całym świecie, stawiają w swoich projektach na precyzję, jakość, nowoczesne…

03/2018, ZEGARKI

Sztuka, którą można mieć zawsze przy sobie

Rozmowa z Martyną Woszczak, laureatką nagrody „Polskiego Jubilera”, studentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi Dlaczego biżuteria stała się dla pani medium wyrazu? Biżuterią zainteresowałam się już w dzieciństwie, kiedy chodziłam na zajęcia plastyczne, na których cyklicznie organizowane były warsztaty z tworzenia biżuterii czy to z drewna, czy z filcu. Kiedy…

03/2018, DOBRE BO POLSKIE

Biżuteria najlepszym przyjacielem… psa?

Kosztujące fortuny kolie, naszyjniki i zawieszki wykonane ze szlachetnych materiałów oraz inkrustowane kamieniami szlachetnymi, dedykowane czworonożnym pupilom, w umysłach Polaków jawią się jako fanaberia zagranicznych milionerów. I chociaż tak samo jak oni kochają swoje psy i koty, nie są skłonni zapłacić kilkuset złotych za ozdoby dla swoich pupili. Najdroższy naszyjnik…

03/2018, PRODUKT

Trendy w modzie młodzieżowej

Rynek biżuterii przeznaczonej dla młodzieży w Polsce niezwykle trudno scharakteryzować. Ilu bowiem młodych ludzi, tyle pomysłów na wykorzystanie dostępnej w polskich sklepach biżuterii. Śmiało można jednak powiedzieć, że główną zasadą rządzącą światem mody młodzieżowej jest fantazja. Należy także zaznaczyć, że nastolatkowie w Polsce, tak jak ich rówieśnicy z innych krajów…

03/2018, PRODUKT

Dziecięce kolekcje

Polscy twórcy biżuterii zdają się nie zauważać niszy na rynku jubilerskim, jaką jest segment biżuterii dla najmłodszych. Biżuteria przeznaczona dla dzieci nie pojawia się w kolekcjach polskich artystów, pozostaje także na marginesie oferty największych marek jubilerskich. Najmłodsi wybierają więc biżuterię modową dostępną w wielobranżowych sklepach. Nie można zapominać, że najmłodsi…

03/2018, PRODUKT

Kamienie na zamówienie

Na całym świecie rośnie zapotrzebowanie na kamienie syntetyczne. Producenci biżuterii niezwykle chętnie dokonują ich zakupu, gdyż spełniają one ich oczekiwania. A jak powszechnie wiadomo, popyt rodzi podaż, dlatego na rynkach jubilerskich oferowane są coraz to nowe kamienie syntetyczne, tworzone w nowo powstających laboratoriach chemicznych, nie zawsze legalnych. Należy pamiętać, że…

03/2018, TEMAT MIESIĄCA

Rewolucja technologiczna a rękodzieło

W procesie tworzenia biżuterii w ciągu ostatniej dekady nastąpiła rewolucja. Przemysł wytwórczy ewoluował, i to zarówno pod względem wzornictwa, jak i technik wytwarzania biżuterii. Oczywiście za zmianami na rynku biżuteryjnym stoi rozwój technologiczny, który umożliwił projektantom i producentom biżuterii znaczne usprawnienie pracy oraz dał możliwość kreowania nieosiągalnych dotychczas form i…

03/2018, TEMAT MIESIĄCA

W walce o klienta

Współczesny świat zdominowany jest przez nowoczesne technologie. Każdy z nas otacza się przedmiotami, które ułatwiają mu funkcjonowanie w świecie. Narzędzia, których zadaniem jest usprawnienie pracy człowieka, stały się niezastąpionymi elementami naszego życia. Świat biżuterii także został poddany presji wywołanej przez rozwój technologiczny. Konsumenci oczekują od biżuterii czegoś innego niż tylko…

03/2018, PROBLEM BRANŻY

Rynek biżuterii ze złota za 30 lat

Światowa Rada Złota opublikowała opracowaną pod redakcją Arama Shishmaniana prognozę „Gold 2048: The Next 30 Years For Gold”, dotyczącą zmian, jakie dokonają się na światowym rynku złota w ciągu następnych 30 lat. Z diagnozy wynika, że największe znaczenie dla branży jubilerskiej będą miały rozwijające się gospodarki Chin i Indii. Analitycy…

03/2018, RAPORT

Targi Amberif skończyły 25 lat!

Przez cztery marcowe dni bursztynowy świat kręcił się, jak co roku, wokół targów Amberif w Gdańsku. Ta edycja była jednak pod każdym względem wyjątkowa, bo impreza świętowała swoje 25-lecie – wspólnie z 470 wystawcami z 15 krajów i kupcami z różnych stron świata. Targi odwiedziło ponad 6 tys. kupców z…

03/2018, AKTUALNOŚCI

Nauka o sztuce biżuteryjnej

25 i 26 maja w siedzibie Stowarzyszenia Historyków Sztuki w Toruniu odbyła się siedemnasta sesja naukowa z cyklu „Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce” pt. „Biżuteria w Polsce: Konteksty, zbiory, ekspozycje”. Referaty wygłosili na niej najwybitniejsi badacze biżuterii dawnej w Polsce, którzy dzielili się swoją wiedzą na temat biżuterii dawnej,…

03/2018, AKTUALNOŚCI