POLSKI JUBILER » NUMERY » 2017 (Strona 7)

Popularne materiały i narzędzia

Im ciekawszy materiał jubilerski, tym większa szansa, że klienci zechcą kupić wykonaną z niego biżuterię. W sklepach z materiałami jubilerskimi pojawiają się nie tylko nowoczesne tworzywa, ale także maszyny znacznie ułatwiające pracę z nimi. Producenci biżuterii starają się spełnić oczekiwania klientów, co sprawia, że potrzebują w swoich warsztatach nowych narzędzi…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Piękno ukryte w kamieniu

Kamienie jubilerskie to materiał najczęściej wykorzystywany w produkcji biżuterii. Oprawione w złoto, platynę lub srebro, tworzą arcydzieła sztuki jubilerskiej. Kamienie jubilerskie to odmiany niektórych minerałów i skał. Te najrzadziej występujące nazywamy kamieniami szlachetnymi. Odznaczają się one pięknem oraz twardością i trwałością. Kamienie naturalne Najbardziej pożądanymi kamieniami jubilerskimi są kamienie naturalne.…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Narzędzia jubilerskie na miarę XXI wieku

Sprzedawcy narzędzi i maszyn jubilerskich nie mają powodów do narzekania. Sprzedaż specjalistycznego sprzętu utrzymuje się na zadowalającym poziomie, głównie za sprawą młodych twórców wchodzących na polski rynek jubilerski. Specjalistycznym sprzętem zainteresowani są także producenci, grawernicy oraz właściciele punktów usługowych, w których dokonuje się naprawy biżuterii. Niezbędne narzędzia Narzędzia i maszyny…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Maszyny w salonie jubilerskim

Każdy podmiot gospodarczy funkcjonujący na rynku jubilerskim musi zaopatrzyć się w narzędzia. Im więcej biżuterii wprowadza na rynek, tym bardziej specjalistycznych narzędzi i maszyn jubilerskich potrzebuje. Polską produkcję zdominowały małe firmy jubilerskie, które w specjalistycznych sklepach zaopatrują się nie tylko w niezbędne narzędzia, ale także materiały do produkcji i konserwacji…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Miasto, miasteczko a metropolia

Rynek w poszczególnych regionach Polski ma diametralnie różne oblicza. Warsztaty i salony jubilerskie w wielkich miastach funkcjonują zupełnie inaczej niż w mniejszych. Klienci zainteresowani są zupełnie innym rodzajem asortymentu i przeznaczają na zakupy krańcowo różne sumy. W metropoliach biżuteria sprzedaje się bardzo dobrze. Klienci wybierają sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych…

03/2017, PROBLEM BRANŻY

Entuzjazm w branży po Amberifie

25 marca zakończyły się 24. Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich – największe targi jubilerskie w Europie Środkowo-Wschodniej oraz najważniejsza na świecie wystawa bursztynu. Swoją ofertę zaprezentowało na nich 470 wystawców z całego świata, a odwiedziło je ponad 6 tys. gości z 58 krajów. Najliczniejsze grupy odwiedzających przyjechały z…

03/2017, TARGI

Tożsamość w Legnicy

19 i 20 maja były dniami kulminacji 38. edycji Legnickiego Festiwalu Srebro, którego motywem przewodnim w tym roku była tożsamość. „Srebrny” weekend tradycyjnie otworzył pochód z Krasnalem Złotym Paluchem – patronem festiwalu. Jego figurę zaprojektował w 2010 r. Gijs Bakker podczas tygodniowych Międzynarodowych Warsztatów Złotniczych Silver Time, Legnica Copper Ore…

03/2017, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria jest poszukiwaniem

Rozmowa z dr Olgą Podfilipską-Krysińską, kierownikiem Katedry Biżuterii w Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi „Polski Jubiler”: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest uczelnią, która najdłużej w Polsce kształci studentów w sztuce biżuteryjnej. Pracownia, utworzona przez Lenę Kowalewicz- -Wegner, jest placówką akademicką mającą największy wpływ na kształtowanie sztuki…

03/2017, AKTUALNOŚCI

SzesnastePrezentacje. Ostatnie?

W ciągu dwóch miesięcy, od 13 stycznia do 13 marca br., w sandomierskiej Galerii Otwartej odbyła się szesnasta edycja Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „Prezentacje 2016”. Organizatorzy konkursu pn. „SREBRO & DREWNO” zachęcali: „To bardzo wdzięczny temat, dopuszczający wielość interpretacji oraz inspiracji. Jednocześnie daje nieograniczone możliwości wykazania warsztatowego kunsztu”. Wyrazili tęż…

02/2017, WYSTAWA

Zegary w salonie

Salony zegarmistrzowskie otwierają się na potrzeby klientów, wprowadzając stale nowy asortyment. Możemy w nich znaleźć już nie tylko zegarki wyprodukowane przez znane szwajcarskie firmy czy modne w danym sezonie czasomierze, ale także zegary, które w ostatnim czasie stały jednym z popularniejszych elementów dekoracji wnętrz. W salonach w całej Polsce pojawiają…

02/2017, ZEGARKI

Interpretację pozostawiam odbiorcy

Rozmowa z Kingą Sulej, projektantką biżuterii, właścicielką marki Mimikra. Polski Jubiler: W jaki sposób opisałaby pani, kim pani jest i skąd pochodzi? Kinga Sulej: Dziewczyną z małego miasta, a obecnie kobietą z większej wsi. Wychowywałam się w Pabianicach, później zamieszkałam z mężem w Dłutowie. Choć sam Dłutów nie jest szczególnie…

02/2017, DOBRE BO POLSKIE

Kielichy i relikwiarze

Dewocjonalia to nie tylko biżuteria religijna, srebrne obrazki święte czy różańce wykonane z materiałów jubilerskich, ale także przedmioty kultu religijnego. W sklepach z dewocjonaliami znajdujemy kielichy mszalne, relikwiarze, pateny czy złote tabernakula. Ich sprzedażą zajmują się wyspecjalizowane sklepy tradycyjne, a także coraz częściej sklepy internetowe. Na polskim rynku jubilerskim niezwykle…

02/2017, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA