POLSKI JUBILER » NUMERY » 2015 » 06/2015 (Strona 2)

Miejsce, gdzie można spełnić marzenia

Rozmowa z Kasią Lisowską-Byster, specjalistką ds. promocji i projektów kulturalnych Państwowego Ogniska Artystycznego w Warszawie, Galeria Nowolipki. Polski Jubiler: Państwowe Ognisko Artystyczne Nowolipki funkcjonuje nieprzerwanie od 1948 roku. Prowadzicie państwo zajęcia dla młodych ludzi, którzy chcieliby poszerzać wiedzę na tematy związane ze sztuką lub spróbować swoich sił jako twórcy. Od…

06/2015, PROBLEM BRANŻY

Renesans szkolnictwa zawodowego

Nowo wybrana władza ma zamiar wprowadzić zmiany w szkolnictwie zawodowym. Ma ono zostać dostosowane do potrzeb rynku pracy. Nie wiadomo czego oczekiwać po tych deklaracjach dla branży jubilerskozłotniczej, jednak można mieć nadzieję, że powstaną nowe szkoły, a już istniejące zostaną wyposażone w odpowiedni sprzęt. Obecnie w Polsce w zawodzie złotnik-jubiler…

06/2015, PROBLEM BRANŻY

Feminizacja branży

Jeszcze do niedawna w branży jubilerskiej pracowali głównie mężczyźni. Teraz na uczelniach wyższych, w szkołach zawodowych i na kursach jubilerskich kształcą się niemal same kobiety. W latach 80. XX wieku 90 proc. złotników i jubilerów stanowili mężczyźni. W minionym trzydziestoleciu sytuacja stopniowo się zmieniała i dziś szacuje się, że 60…

06/2015, RAPORT

Największa wystawa w Polsce w XXI wieku biżuterii

Ponad 600 sztuk współczesnej polskiej biżuterii autorskiej. Ponad 200 obiektów biżuterii etnicznej. W sumie ponad 850 obiektów. Czy jest to największa kolekcja w Polsce? Czy to największa z dotychczasowych wystaw biżuterii w Polsce w XXI wieku? A może uprawnione jest też stwierdzenie, że to największa wystawa w okresie powojennym? W…

06/2015, AKTUALNOŚCI

Konkurencja na rynku jubilerskim

Od 1 do 3 października w Warszawie w hali Expo przy ul. Prądzyńskiego odbywały się po raz pierwszy Polskie Targi Złotniczo-Jubilerskie Gold Expo. Konkurencyjna wobec targów Złoto Srebro Czas impreza cieszyła się sporym zainteresowaniem odwiedzających. Organizatorom, mimo braku doświadczenia, udało się zapewnić i wystawcom, i odwiedzającym, profesjonalną obsługę i komfortowe…

06/2015, AKTUALNOŚCI

Granice w Sandomierzu

Od 15 grudnia 2015 do 29 stycznia 2016 Galeria Otwarta serdecznie zaprasza na kolejną wystawę. Dzięki wieloletniej współpracy z Galerią Sztuki w Legnicy mamy możliwość w Sandomierzu zobaczyć efekt 24. Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej Granice. Cykliczny Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej to wiodąca impreza Legnickiego Festiwalu Srebro, organizowanego przez Galerię Sztuki…

06/2015, AKTUALNOŚCI

Nowa lokalizacja – nowe wyzwania

16. edycja warszawskich targów Złoto Srebro Czas odbywała się w nowej lokalizacji, w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa. Od 1 do 3 października swoje produkty i usługi oferowały 172 firmy. Przestrzenna, nowoczesna hala spowodowała, że wszyscy odwiedzający mieli możliwość w komfortowych warunkach zapoznać się z ofertą handlową. Wystawcy…

06/2015, AKTUALNOŚCI

Zegarki do zadań specjalnych

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawiły się trzy nowe modele zegarków G-Shock: Mudmaster, Gulfmaster i Gravitymaster. Udoskonalone, szybsze działanie i reagowanie na polecenia, posłuszeństwo i wytrzymałość to nie wszystko. W przypadku zegarków G-Shock nie można zapominać o jednej z nadrzędnych cech wyróżniających kolekcję – o nieszablonowym designie, który w wersji ze…

06/2015, AKTUALNOŚCI

Częstochowski „Plastyk” na stażu Erasmus+

Na przełomie czerwca i lipca 2015 roku dwudziestoosobowa grupa uczniów z Zespołu Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie wzięła udział w trzytygodniowym stażu zawodowym zorganizowanym w ramach europejskiego programu edukacyjnego Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe. Młodzi plastycy mieli okazję realizować staż w Centrum Kształcenia Cencal w Caldas da Rainha…

06/2015, AKTUALNOŚCI

Strategia: rozwój kanału multibrandowego

Rozmowa z Ewą Sereczyńską, dyrektor zarządzającą Swarovski Poland Polski Jubiler: Biżuteria Swarovski to biżuteria pożądana przez Polki. W dość krótkim czasie państwa marka stała się nie tylko rozpoznawalna, ale także chętnie kupowana przez klientów polskich salonów jubilerskich. Jak udało się państwu odnieść sukces na polskim, dość trudnym trzeba zauważyć, rynku…

06/2015, LUDZIE BRANŻY

06/2015

06/2015
Strona 2 z 212