POLSKI JUBILER » NUMERY » 2013 » 04/2013

Polish jewelry market

At around 1.5 billion US dollars per year is the value of Polish jewelry market. Gold jewelry is the bestseller in Poland. It is estimated that in 2011, gold jewelry constituted 60% of the market, with the silver jewelry in the second place. Poland is the third biggest producer of…

04/2013, JEWELER MARKET (ENG)

Bankowa oferta na dobry początek

Mimo spowolnienia gospodarczego liczba nowych firm rozpoczynających działalność gospodarczą jest bardzo duża. Nowe firmy to duża grupa potencjalnych klientów banków. Nic zatem dziwnego, że wiele instytucji finansowych przygotowało specjalny zestaw produktów dla firm, które stawiają pierwsze kroki w biznesie. Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga dokładnego zaplanowania oraz przeanalizowania wydatków. Prowadzenie firmy…

04/2013, EKONOMIA

W tropikalnym raju

Najlepszym przykładem na to, jak można odważnie grać kolorem w biżuterii, jest ostatnia kolekcja Swarovskiego Tropical Paradise (Tropikalny Raj). Słynna marka „od kryształków” tym razem zaprasza w egzotyczną podróż do Ameryki Łacińskiej. „Tropical Paradise” jest wyjątkowo optymistyczną i spektakularną kolekcją. W kolekcji tej dominują intensywne barwy oraz duże formy. Jest…

04/2013, WZORNICTWO

Granice srebrnych przestrzeni – wystawa biżuterii w Kazimierzu Dolnym

W Muzeum Sztuki Złotniczej, oddziale Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym, od 14 października 2012 r. na wystawie Granice Srebrnych Przestrzeni można podziwiać dzieła polskiej biżuterii 2. połowy XX wieku z kolekcji prof. Ireny Huml. Pokazanych zostanie łącznie 350 srebrnych przedmiotów biżuteryjnych. Na wystawie znajdujemy finezyjne broszki, kolczyki i pierścionki wykonane…

04/2013, MIEJSCE

Design w przystępnej cenie

Rozmowa z Anną Kruk, projektantką biżuterii i współwłaścicielką marki Ania Kruk. Ania Kruk to marka stworzona przez Annę i Wojciecha jr, dzieci Wojciecha Kruka, twórcy W.Kruk, najbardziej znanej marki jubilerskiej w Polsce. Polski Jubiler: Marka Ania Kruk na polskim rynku biżuteryjnym pojawiła się stosunkowo niedawno, ale już spotkała się z…

04/2013, DOBRE BO POLSKIE

Prawo dla jubilerów

Każdy rodzaj biżuterii wykonany z metali szlachetnych, zanim znajdzie się w sklepie, musi zostać zbadany i ocechowany w urzędzie probierczym. Polskie prawodawstwo nakłada na sprzedawców biżuterii obowiązek oznaczenia cechą przedmiotów wykonanych ze srebra, złota i platyny, których waga przekracza pięć gram. Waga biżuterii nie uwzględnia kamieni, które użyte zostały do…

04/2013, PRAWO

Znak firmowy na biżuterii

Biżuteria masowa, produkowana w niezliczonej liczbie egzemplarzy, dezorientuje klientów salonów jubilerskich. Osoby zainteresowane kupnem biżuterii autorskiej nie mogą jej odróżnić na tle masy innych ozdób. Należy pamiętać, że nie każda osoba odwiedzająca salon jubilerski bądź galerię z biżuterią autorską ma odpowiednie kompetencje, aby wybrać unikatową biżuterię wykonaną przez artystę złotnika.…

04/2013, PRODUKT

Wakacje z bursztynem

W okresie wakacyjnym właściciele salonów jubilerskich i galerii oraz twórcy biżuterii nie próżnują. Turyści masowo kupują bowiem biżuterię jako pamiątkę z wakacji. Warto wykorzystać ten czas i okazję, jaką stwarza zwiększone zainteresowanie biżuterią, i postarać się wypromować swoją markę biżuteryjną. Wraz ze wzrostem temperatury sklepy oferujące biżuterię odnotowują zwiększenie obrotów.…

04/2013, TEMAT MIESIĄCA

Moda na ozdoby

Wakacje są czasem największego zainteresowania „biżuterią modową”. W butikach w całej Polsce dobrze sprzedają się kolorowe, unikatowe ozdoby. A na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących ten rodzaj biżuterii. Klienci chcą posiadać biżuterię, która będzie wpisywała się w najnowsze trendy mody, stąd też poszukiwaną biżuterię można znaleźć zarówno w…

04/2013, TEMAT MIESIĄCA

Warsztat od podstaw

Trudno wyobrazić sobie warsztat złotniczy, w którym brakowałoby podstawowych narzędzi i maszyn jubilerskich. Dostępne na polskim rynku nowoczesne maszyny znacznie ułatwiają pracę jubilerom i złotnikom a także sprawiają, że zakłady stają się atrakcyjniejsze dla klientów. Właściciele salonów jubilerskich, zarówno ci z ugruntowaną pozycją na rynku, jak również ci, którzy stawiają…

04/2013, PROBLEM BRANŻY

Betonowa pamiątka z Warszawy

Rozmowa z Sylwią Kochaniec, projektantką minimalistycznej, architektonicznej biżuterii z betonu, która powstaje pod marką Struktu. Polski Jubiler: Pani biżuteria wyróżnia się na polskim rynku jubilerskim niecodziennością wykorzystanego do jej produkcji materiału. Skąd wziął się pomysł, aby tworzyć biżuterię z betonu? Sylwia Kochaniec: Inspiracją była Warszawa, jej klimat i formy architektury.…

04/2013, RAPORT

Polskość na topie

W ostatnim czasie rozwija się w Polsce moda na oryginalne ozdoby. Każde miasto czy region stara się wypromować swoją „specjalność biżuteryjną”. Twórcy coraz chętniej wykorzystują niekonwencjonalne materiały, aby zwrócić uwagę klientów już nie tylko na nietypową biżuterię, ale także na cechy charakterystyczne danego regionu. Jeszcze do niedawna na polskim rynku…

04/2013, RAPORT
Strona 1 z 212