POLSKI JUBILER » NUMERY » 2013 » 02/2013
Bożena Czarnecka została laureatką głównej nagrody w Międzynarodowym Konkursie na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award 2013 „Po prostu pierścionek”. Jury doceniło jej pracę za płynny charakter. Na konkurs nadesłano 152 projekty z 17 krajów. Bożena Czarnecka stworzyła pracę, w której utrzymała spontaniczność procesu tworzenia do tego stopnia, że…
/
Czytaj artykuł...
Toruński Oddział Stowarzyszenia Historyków Sztuki zaprasza do udziału w XIV Sesji Naukowej z cyklu „Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce” poświęconej zegarom mechanicznym, która odbędzie się w kwietniu 2013 roku. To kolejne spotkanie specjalistów różnych dziedzin zajmujących się zegarami rozmaitych typów w różnych kontekstach: historycznym, artystycznym, technicznym, kultury i obyczaju,…
/
Czytaj artykuł...
Jubileuszowa 40. edycja targów INHORGENTA MUNICH już za nami. Tegoroczne targi pod wieloma względami można ocenić jako udane. Jak na dojrzałą i pewną siebie 40-latkę przystało targi zaprezentowały się w tym roku z wyjątkowym rozmachem. W obliczu historii targów nie sposób nie sięgnąć do początków tej ważnej dla europejskiej branży…
/
Czytaj artykuł...
Polscy jubilerzy i złotnicy najczęściej kupują kamienie do 0,50 Ct, w czystościach VS-SI oraz barwach G-H. Kamieniami o wyższych masach zainteresowani są złotnicy. Polacy zmieniają także swoje upodobania dużo częściej niż jeszcze kilka lat temu. Decydują się na zakup diamentów o barwach i szlifach fantazyjnych. Klienci salonów jubilerskich stają się…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Adélą Brabcovą – prezesem Diamonds International Corporation Polska Sp. z o.o. oraz Jiřím Švestkiem – D.I.C. na temat rynku diamentów. Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą diamentów. A jak podkreślają właściciele firm jubilerskich funkcjonujących na polskim rynku, to właśnie diamenty są najlepiej sprzedającymi się…
/
Czytaj artykuł...
Zainteresowanie sprzedażą biżuterii za pośrednictwem sieci jest coraz powszechniejsze. Wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikowania się z klientami wiąże się z problemem ukazania oferowanej biżuterii możliwie jak najdokładniej. Sprzedawcy muszą zadbać o wizualizację biżuterii, dzięki wykonywaniu zdjęć biżuterii oraz animacji. Sprzedając biżuterię w sieci zarówno właściciele salonów jubilerskich, jak i galerii z…
/
Czytaj artykuł...
Sprzedaż biżuterii przez internet stała się niezbędnym elementem oferty. Projektanci, właściciele salonów jubilerskich coraz chętniej zamieszczają swoje produkty na stronach sieci. A znawcy rynku podkreślają, że klienci częściej kupują kosztowności wykorzystując komputer czy telefon komórkowy. Internet stał się miejscem nie tylko dokonywania zakupów biżuterii, ale także wymiany poglądów na…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z profesorem Sławomirem Fijałkowskim, dziekanem Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Polski Jubiler: Biżuteria od wieków utożsamiana jest z bogactwem i władzą. Czasy kryzysu spowodowały, że przed twórcami biżuterii postawiono nowe zadania. Projektanci, szczególnie młodzi, tworzą kolekcje biżuterii „alternatywnej” i zrywają z tradycją złotniczą przekazując odbiorcom…
/
Czytaj artykuł...
W niemal każdym salonie jubilerskim w asortymencie znajdują się złote i srebrne dewocjonalia. Klienci są zainteresowani ich kupnem, co powoduje, że producenci biżuterii sakralnej dość dobrze, pomimo odczuwalnego kryzysu, funkcjonują na polskim rynku jubilerskim. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że ozdoby w postaci krzyżyków i medalików są jednym z lepiej sprzedających…
/
Czytaj artykuł...
W Galerii Otwartej Mariusza Pajączkowskiego odbędzie się wystawa będącą efektem 12. Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „2012” pt. PIERŚCIEŃ. Prace będzie można oglądać od 29 marca do 25 kwietnia w Sandomierzu, Rynek 5. Wystawie towarzyszy starannie wydany katalog. …
/
Czytaj artykuł...
Polski rynek jubilerski niezwykle szybko reaguje na zmiany, dostosowuje się do wymagań klientów. A ponieważ w ostatnim czasie diametralnie zmieniło się podejście Polaków do biżuterii, musiało mieć to swoje odzwierciedlenie w reakcji producentów. Biżuteria powoli przestaje być utożsamiana z luksusowym dobrem a staje się akcesorium modowym. Powstaje w wyniku inspiracji…
/
Czytaj artykuł...
Wytwórnia Antidotum wypełniła pustkę na rynku i zaproponowała wszystkim zainteresowanym kurs grawerowania. Kurs odbywa się w Warszawie, w pracowni Wytwórni Antidotum. Obejmuje 5 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu po 4 godziny. Zajęcia poprowadzi Robert Szklarski. Jednocześnie Wytwórnia uruchomiła także inny kurs „SketchUp dla początkujących”, umożliwia poznanie podstaw komputerowego…
/
Czytaj artykuł...