POLSKI JUBILER » NUMERY » 2013 » 01/2013 (Strona 2)
Twórcy i projektanci biżuterii coraz częściej borykają się z problemem kopiowania ich dzieł sztuki jubilerskiej. Zgodnie z polskim prawem kopia powinna być oznakowana, tak aby nie nosiła znamion fałszerstwa. Jednak w przypadku biżuterii „naśladowcy” rzadko decydują się na odniesienia do pierwowzoru. Praktyka pokazuje, że najlepszym sposobem na zapewnienie praw autorskich…
/
Czytaj artykuł...
Największą liczbą klientów w czasach kryzysu mogą poszczycić się hurtownie biżuterii srebrnej. Preferencyjne warunki sprzedaży, upusty dla stałych klientów oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom sprawia, że właściciele hurtowni nie muszą obawiać się stagnacji na rynku. Dzięki stałemu zainteresowaniu biżuterią srebrną w polskich salonach jubilerskich, a także eksportowi biżuterii na zachód Europy,…
/
Czytaj artykuł...
Coraz większa liczba klientów decyduje się na zamawianie biżuterii w hurtowniach złota za pośrednictwem internetu. Większe zaufanie do transakcji handlowych za pośrednictwem sieci sprawia, że właściciele salonów jubilerskich mogą na bieżąco uzupełniać asortyment. Hurtownie złota, działające na terytorium naszego kraju, stale uzupełniają asortyment o biżuterię wykonaną według najnowszego i najmodniejszego…
/
Czytaj artykuł...
Polish jewelry market is valued by experts at around 1.5 billion US dollars per year. Poles spend their money to buy jewelry which they regard not only as beautiful and valuable items or capital investment, but also as an investment in the contemporary art. More recently, the jewelry market has…
/
Czytaj artykuł...
Producenci biżuterii prześcigają się w wymyśleniu sposobów na pozyskanie nowych klientów. Na naszym rynku najczęściej mamy do czynienia z producentami biżuterii srebrnej. Firmy te starają się zaskakiwać swoich klientów niepowtarzalnym wzornictwem i atrakcyjną ofertą cenową. Ręcznie robiona biżuteria Producenci srebrnej biżuterii oferują klientom ręcznie robioną, srebrną biżuterię. Nie wykonują…
/
Czytaj artykuł...
Striped flint is becoming Polish export merchandise. Jewelry made from the striped flint is now a Polish hallmark. It has appeared in the collections of the best recognized designers; the largest jewelry companies in the country now include it in their offer. Striped flint can only be found in the…
/
Czytaj artykuł...
W polskich salonach jubilerskich dominuje biżuteria z żółtego i białego złota. Klienci sklepów chętnie kupują kosztowności, które wykonane są ze złota. Polacy nie gardzą także srebrem i tytanem. Zachowania klientów, w sklepach z biżuterią poza granicami naszego kraju, świadczą o fakcie, że stosunkowo szybko rośnie popularność „kolorowego” złota, które wykorzystywane…
/
Czytaj artykuł...
Recently, the Polish jewelry market witnessed the appearance of an unconventional and unusual jewelry that uses coal in its creations and is unknown in other parts of the world. Coal has been mined in the Upper Silesia region since at least the mid-seventeenth century. Coal is a strategic resource in…
/
Czytaj artykuł...
Polacy, mimo kryzysu, nie zaprzestali dokonywać zakupów w salonach jubilerskich. Większość klientów nie jest zainteresowana kupnem drogiej biżuterii, ale jej tańszych odpowiedników. Nie oznacza to jednak, że klienci nie kupują biżuterii z najdroższymi kamieniami szlachetnymi – diamentami, rubinami czy szafirami. Niemniej wybierają biżuterię tańszą, do której stworzenia wykorzystano małe kamienie.…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Władysławem Mellerem, współtwórcą i prezesem honorowym Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków, prowadzącym salon odCzasu doCzasu w warszawskich Złotych Tarasach. Polski Jubiler: Czy mógłby pan pokusić się o podsumowanie ubiegłego roku w branży zegarmistrzowskiej? Władysław Meller: Nie, jeszcze nie – na podsumowanie roku w branży jest jeszcze za…
/
Czytaj artykuł...
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym polska biżuteria z bursztynem znajduje swoich zwolenników zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Bursztynowa biżuteria eksportowana jest do krajów Unii Europejskiej, ale także do Chin, Indii czy Stanów Zjednoczonych. Promocyjne działania polskiego rządu sprawiają, że „skarb Bałtyku” jest rozpoznawalny i chętnie kupowany. Zainteresowanie polskim…
/
Czytaj artykuł...