POLSKI JUBILER » NUMERY » 2013 » 01/2013

Mobilna rewolucja

Powszechna bankowość mobilna, czyli możliwość obsługi konta na telefonie komórkowym, smartfonie lub tablecie, to kolejny etap w rozwoju szybkiego i wygodnego dostępu do finansów. Można wprawdzie powiedzieć, że m-banking w Polsce jeszcze raczkuje, ale płatności mobilne funkcjonują na polskim rynku już od pewnego czasu.     Korzystamy z nich płacąc…

01/2013, AKTUALNOŚCI

Zastrzeżona biżuteria

Twórcy i projektanci biżuterii coraz częściej borykają się z problemem kopiowania ich dzieł sztuki jubilerskiej. Zgodnie z polskim prawem kopia powinna być oznakowana, tak aby nie nosiła znamion fałszerstwa. Jednak w przypadku biżuterii „naśladowcy” rzadko decydują się na odniesienia do pierwowzoru. Praktyka pokazuje, że najlepszym sposobem na zapewnienie praw autorskich…

01/2013, PROBLEM BRANŻY

Srebro w hurcie na najwyższym poziomie

Największą liczbą klientów w czasach kryzysu mogą poszczycić się hurtownie biżuterii srebrnej. Preferencyjne warunki sprzedaży, upusty dla stałych klientów oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom sprawia, że właściciele hurtowni nie muszą obawiać się stagnacji na rynku. Dzięki stałemu zainteresowaniu biżuterią srebrną w polskich salonach jubilerskich, a także eksportowi biżuterii na zachód Europy,…

01/2013, TEMAT MIESIĄCA

01/2013

01/2013

Złoto przez internet

Coraz większa liczba klientów decyduje się na zamawianie biżuterii w hurtowniach złota za pośrednictwem internetu. Większe zaufanie do transakcji handlowych za pośrednictwem sieci sprawia, że właściciele salonów jubilerskich mogą na bieżąco uzupełniać asortyment. Hurtownie złota, działające na terytorium naszego kraju, stale uzupełniają asortyment o biżuterię wykonaną według najnowszego i najmodniejszego…

01/2013, TEMAT MIESIĄCA

Jewelery Polish Style

Polish jewelry market is valued by experts at around 1.5 billion US dollars per year. Poles spend their money to buy jewelry which they regard not only as beautiful and valuable items or capital investment, but also as an investment in the contemporary art. More recently, the jewelry market has…

01/2013, JEWELER MARKET (ENG)

Produkcja w niepowtarzalnych seriach

Producenci biżuterii prześcigają się w wymyśleniu sposobów na pozyskanie nowych klientów. Na naszym rynku najczęściej mamy do czynienia z producentami biżuterii srebrnej. Firmy te starają się zaskakiwać swoich klientów niepowtarzalnym wzornictwem i atrakcyjną ofertą cenową.   Ręcznie robiona biżuteria Producenci srebrnej biżuterii oferują klientom ręcznie robioną, srebrną biżuterię. Nie wykonują…

01/2013, TEMAT MIESIĄCA

The Stone of Optimism

Striped flint is becoming Polish export merchandise. Jewelry made from the striped flint is now a Polish hallmark. It has appeared in the collections of the best recognized designers; the largest jewelry companies in the country now include it in their offer. Striped flint can only be found in the…

01/2013, JEWELER MARKET (ENG)

Metale szlachetne w polskich salonach

W polskich salonach jubilerskich dominuje biżuteria z żółtego i białego złota. Klienci sklepów chętnie kupują kosztowności, które wykonane są ze złota. Polacy nie gardzą także srebrem i tytanem. Zachowania klientów, w sklepach z biżuterią poza granicami naszego kraju, świadczą o fakcie, że stosunkowo szybko rośnie popularność „kolorowego” złota, które wykorzystywane…

01/2013, TEMAT MIESIĄCA

Silesian treasure

Recently, the Polish jewelry market witnessed the appearance of an unconventional and unusual jewelry that uses coal in its creations and is unknown in other parts of the world. Coal has been mined in the Upper Silesia region since at least the mid-seventeenth century. Coal is a strategic resource in…

01/2013, JEWELER MARKET (ENG)

Diamenty i inne kamienie szlachetne

Polacy, mimo kryzysu, nie zaprzestali dokonywać zakupów w salonach jubilerskich. Większość klientów nie jest zainteresowana kupnem drogiej biżuterii, ale jej tańszych odpowiedników. Nie oznacza to jednak, że klienci nie kupują biżuterii z najdroższymi kamieniami szlachetnymi – diamentami, rubinami czy szafirami. Niemniej wybierają biżuterię tańszą, do której stworzenia wykorzystano małe kamienie.…

01/2013, TEMAT MIESIĄCA

Polskie marki zegarków w natarciu

Rozmowa z Władysławem Mellerem, współtwórcą i prezesem honorowym Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków, prowadzącym salon odCzasu doCzasu w warszawskich Złotych Tarasach.   Polski Jubiler: Czy mógłby pan pokusić się o podsumowanie ubiegłego roku w branży zegarmistrzowskiej? Władysław Meller: Nie, jeszcze nie – na podsumowanie roku w branży jest jeszcze za…

01/2013, LUDZIE BRANŻY
Strona 1 z 212