POLSKI JUBILER » NUMERY » 2012 » 01/2012

Pieniądze z Unii Europejskiej w 2012 r.

Wprawdzie polska gospodarka zwalania, ale nie załamuje to właścicieli niewielkich przedsiębiorstw. Choć nie planują wielkich inwestycji to wciąż poszukują nowych rynków zbytu i nowych źródeł finansowania. Niezmiennie od kilku już lat takim źródłem finansowania są środki unijne. W iedza o tym, o jakie środki unijne można się ubiegać, to dopiero…

01/2012, EKONOMIA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Budowanie marki STFZ to priorytet!!!

Rozmowa z Marcinem Tymińskim, prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych i projektantem biżuterii, współwłaścicielem firmy Mishu Design. Polski Jubiler: Już niemal od roku jest Pan prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Jak ocenia Pan miniony rok z perspektywy sprawowanej przez siebie funkcji? Co udało się Panu osiągnąć a jakie cele stawia Pan…

01/2012, LUDZIE BRANŻY

Zegarki nie tylko dla sportowców

Moda na rynku zegarmistrzowskim zmienia się. Właściciele salonów zegarmistrzowskich podkreślają, że okres świątecznych zakupów pokazał, iż Polacy nadal zainteresowani są kupnem czasomierzy. Klienci decydowali się na zegarki tradycyjne, jednak nie można nie zauważyć, że dużym zainteresowaniem kupujących cieszyły się czasomierze sportowe z dużymi cyferblatami. Moda na sportowe, kolorowe, duże zegarki…

01/2012, ZEGARKI

Konkurs Sztuki Złotniczej

28 marca upływa ostateczny termin nadsyłania prac na 21. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej organizowany przez Galerię Sztuki w Legnicy. Tegoroczny konkurs odbywa się pod hasłem Rytuał. Warto zauważyć, że na wszystkich uczestników konkursu czekają niezwykłe nagrody. Laureat tegorocznej Grand Prix otrzyma dziesięć tysięcy złotych oraz kilogram srebra, na zdobywcę drugiego…

01/2012, PANORAMA

W galerii muszą odbywać się wystawy

Rozmowa z Anną Sokolnicką- Elzanowską, właścicielką Galerii Techne. Galeria Techne znajduje się przy Palcu Wolności 5 w Poznaniu i uznawana jest za jedną z najlepszych galerii zajmujących się biżuterią i wzornictwem w Polsce Polski Jubiler: Udało się Państwu stworzyć w centrum Poznania miejsce, w którym każdy może nie tylko kupić…

01/2012, RYNEK

Srebro rzadsze od złota

Analitycy podkreślają, że wzrost cen złota wymusza na rynku także wzrost cen srebra. Oba kruszce działają na siebie jak naczynia połączone. W momencie wzrostu sprzedaży złotej biżuterii niemal automatycznie wzrasta cena srebrnej, gdyż to właśnie ona zaczyna cieszyć się większym zainteresowaniem kupujących. Nie można zapominać, że wraz ze wzrostem cen…

01/2012, RAPORT

Nowości na rynku jubilerskim

Stale zmieniający się rynek jubilerski wymusza na producentach biżuterii dostosowanie swojej oferty do zmieniających się oczekiwań klientów. Trendy w modzie jubilerskiej powodują, że polscy producenci biżuterii niemal na bieżąco uzupełniają swój asortyment nowościami. Większość producentów tworzy biżuterię w małych seriach, sprawdzając czy kolejny model znajdzie swoich zwolenników wśród klientów salonów…

01/2012, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria pod ochroną

Jednym z podstawowych sposobów na pozyskanie partnerów handlowych jest udostępnienie biżuterii podczas wszelkiego rodzaju imprez targowych. Klienci są gotowi podpisywać kontrakty handlowe w momencie, gdy mają możliwość dokładnego obejrzenia całej oferty producenta biżuterii. Jednak transport a następnie zaprezentowanie biżuterii czy kamieni szlachetnych potencjalnym kupującym wiąże się z ryzykiem. Znacznie bowiem…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Im lepsze zabezpieczenie tym mniejsza składka

Decydując się na ubezpieczenie salonu jubilerskiego należy liczyć się z dużymi wydatkami. Firmy ubezpieczeniowe niechętnie decydują się na ubezpieczenia branży jubilerskiej, co powoduje, że zabezpieczenie salonu przed wszystkimi możliwymi niebezpieczeństwami będzie wymagało od właścicieli salonów jubilerskich płacenia wysokiej składki ubezpieczeniowej. Nie można jednak pozwolić sobie na beztroskę i nie ubezpieczyć…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Salon jubilerski pod nadzorem

Zapewnienie bezpieczeństwa salonowi jubilerskiemu jest dla wszystkich właścicieli priorytetem. Odpowiednio zabezpieczony salon umożliwia właścicielom nie tylko podpisanie korzystnej polisy ubezpieczeniowej i zniwelowanie niebezpieczeństwa kradzieży, ale także wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku w oczach klientów. Na polskim rynku można wybrać zabezpieczenia dostosowane do konkretnych oczekiwań właścicieli sklepów. Już w niemal każdym…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Zabezpieczony salon jubilerski

Właściciele salonów jubilerskich, galerii oraz butików z biżuterią zazwyczaj stają przed problemem, w jaki sposób eksponować swój asortyment potencjalnemu klientowi. Z jednej strony zależy im, aby klienci mieli możliwość pełnego zapoznania się z ofertą, obejrzenia wszystkich kosztowności znajdujących się w asortymencie. Z drugiej strony muszą możliwie najdokładniej zabezpieczyć swoją biżuterię…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Ubezpieczenie dla branży jubilerskiej

Niewątpliwie jednym z większych problemów, przed jakim staje branża jubilerska, jest ubezpieczenie biżuterii, metali i kamieni szlachetnych czy maszyn jubilerskich, które mogą stać się łupem złodziei. Właściciele salonów jubilerskich i galerii, producenci biżuterii czy sprzedawcy kamieni szlachetnych nie są najlepszymi klientami firm ubezpieczeniowych działających na terytorium Polski. Właściciele wyrobów jubilerskich,…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 212