POLSKI JUBILER » NUMERY » 2012 » 01/2012

Pieniądze z Unii Europejskiej w 2012 r.

Wprawdzie polska gospodarka zwalania, ale nie załamuje to właścicieli niewielkich przedsiębiorstw. Choć nie planują wielkich inwestycji to wciąż poszukują nowych rynków zbytu i nowych źródeł finansowania. Niezmiennie od kilku już lat takim źródłem finansowania są środki unijne. W iedza o tym, o jakie środki unijne można się ubiegać, to dopiero…

01/2012, EKONOMIA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Zabezpieczony salon jubilerski

Właściciele salonów jubilerskich, galerii oraz butików z biżuterią zazwyczaj stają przed problemem, w jaki sposób eksponować swój asortyment potencjalnemu klientowi. Z jednej strony zależy im, aby klienci mieli możliwość pełnego zapoznania się z ofertą, obejrzenia wszystkich kosztowności znajdujących się w asortymencie. Z drugiej strony muszą możliwie najdokładniej zabezpieczyć swoją biżuterię…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Ubezpieczenie dla branży jubilerskiej

Niewątpliwie jednym z większych problemów, przed jakim staje branża jubilerska, jest ubezpieczenie biżuterii, metali i kamieni szlachetnych czy maszyn jubilerskich, które mogą stać się łupem złodziei. Właściciele salonów jubilerskich i galerii, producenci biżuterii czy sprzedawcy kamieni szlachetnych nie są najlepszymi klientami firm ubezpieczeniowych działających na terytorium Polski. Właściciele wyrobów jubilerskich,…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria za szybą

Biżuteria umieszczona na witrynie sklepowej rodzi potencjalne zagrożenia. Złodzieje mają do niej bardzo łatwy dostęp, może zostać także uszkodzona na skutek wybicia szyby. Dlatego też część właścicieli salonów jubilerskich decyduje się na nieumieszczanie kosztowności na witrynie sklepowej, aby nie narażać się na włamanie i stratę biżuterii. Nie można jednak zapominać,…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria na specjalne zamówienie

Projektanci biżuterii wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Galerie biżuterii proponują biżuterię autorską czołowych polskich projektantów, niejednokrotnie także przedstawiają klientom możliwość zaprojektowania oraz wykonania biżuterii pod specjalne zamówienie klientów. Klienci coraz częściej poszukują możliwości indywidualnych rozwiązań. Szukają biżuterii, która spełni ich wszystkie oczekiwania, a której nie można znaleźć w…

01/2012, SKLEP

Mołdawity, czyli wełtawity

W trzeciorzędzie, około 14,5 miliona lat temu, meteoryt o średnicy około 1,5 kilometra uderzył z wielką siłą (72 000 km/godz.) w powierzchnię globu ziemskiego w okolicy obecnego miasta Nördlingen w Bawarii (południowe Niemcy), żłobiąc przy tym krater mający początkowo głębokość około 0,5 km i średnicę około 12 km.W momencie zderzenia…

01/2012, GEMMOLOGIA

Sprzedaż samochodu firmowego

01/2012, PRAWO

Denise Julia Reytan

Denise Reytan to artystka młodego pokolenia, która urodziła się i pracuje w Dusseldorfie w Niemczech. Edukację związaną z projektowaniem biżuterii rozpoczęła w 2000 roku na kierunku Technical College for Design of Jewellery and Objects w Goldsmith School w Pforzheim w Niemczech, a następnie uzyskała dyplom na wydziale – Product Design…

01/2012, WZORNICTWO

01/2012

01/2012

Droga pod prąd

Rozmowa z Piotrem A. Pastusiakiem, artystą, absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, właścicielem pracowni plastycznej PAPAS.Polski Jubiler: Skąd wzięło się u Pana zainteresowanie biżuterią? Piotr A. Pastusiak, pracownia plastyczna PAPAS: Wiele dorosłych spraw ma swoje początki w dzieciństwie, tak jak mój zachwyt kulturą średniowiecza z rycerzami i alchemikami. Wtedy też…

01/2012, DOBRE BO POLSKIE

Budowanie marki STFZ to priorytet!!!

Rozmowa z Marcinem Tymińskim, prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych i projektantem biżuterii, współwłaścicielem firmy Mishu Design. Polski Jubiler: Już niemal od roku jest Pan prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Jak ocenia Pan miniony rok z perspektywy sprawowanej przez siebie funkcji? Co udało się Panu osiągnąć a jakie cele stawia Pan…

01/2012, LUDZIE BRANŻY

Zegarki nie tylko dla sportowców

Moda na rynku zegarmistrzowskim zmienia się. Właściciele salonów zegarmistrzowskich podkreślają, że okres świątecznych zakupów pokazał, iż Polacy nadal zainteresowani są kupnem czasomierzy. Klienci decydowali się na zegarki tradycyjne, jednak nie można nie zauważyć, że dużym zainteresowaniem kupujących cieszyły się czasomierze sportowe z dużymi cyferblatami. Moda na sportowe, kolorowe, duże zegarki…

01/2012, ZEGARKI
Strona 1 z 212