POLSKI JUBILER » NUMERY » 2012 » 06/2012
Po prostu pierścionek został bohaterem 17. Międzynarodowego Konkursu na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award 2013, który towarzyszy 20 edycji targów Amberif 2013. Termin zgłaszania prac to 10 lutego 2013 roku. Celem Konkursu AM BERI F DESI GN AWAR D, towarzyszącego Targom AM BERI F 2013, jest promocja myśli…
/
Czytaj artykuł...
20 listopada odbyła się prezentacja przed szeroką publicznością nowej marki biżuteryjnej – projektantka Ania Kruk razem z Wojciechem Krukiem powołali do życia markę biżuterii modowej Ania Kruk. Inauguracja odbyła się w obecności Ewy i Wojciecha Kruków, twórców firmy W. Kruk. Ania Kruk to nowy koncept najmłodszego pokolenia jubilerskiej rodziny Kruków.…
/
Czytaj artykuł...
Udział kamieni kolorowych w światowym rynku jubilerskim szacowany jest obecnie na 7-8 proc. i z każdym rokiem rośnie, szczególnie na rynkach azjatyckich. Wartościowo jest to około 10-12 mld dolarów rocznie. Z tego blisko jedna trzecia przypada na rubiny i szafiry, a ponad dziesiąta część na szmaragdy (fig. 1). Z rynkowego…
/
Czytaj artykuł...
Osoby, chcące kupić kamienie szlachetne lub biżuterię za pośrednictwem internetu powinny dysponować możliwie najpełniejszą wiedzą. A sprzedawca zobowiązany jest nam ją zapewnić. Kamienie szlachetne muszą zachwycać. Nie dziwi zatem konieczność zamieszczania możliwie najdokładniejszych i najprecyzyjniejszych zdjęć, na podstawie których klient może wyrobić sobie zdanie na temat kamienia czy…
/
Czytaj artykuł...
Długo oczekiwaną przez przedsiębiorców ustawę o umorzeniu należności powstałych z tytułu nieopłaconych składek przez osoby prowadzące działalność gospodarczą Sejm uchwalił 9 listopada 2012. Problem nieopłaconych składek ZUS dotyczy tysięcy drobnych przedsiębiorców, którzy często nieświadomie lub na skutek błędnych informacji nie wywiązywali się z obowiązków rozliczania składek. Nowe prawo Z…
/
Czytaj artykuł...
Zakwalifikowanie branży jubilerskiej i bursztynniczej do elitarnej grupy tych dziedzin gospodarki, które powinny stać się wizytówką Polski, stwarza niepowtarzalną okazję dla wszystkich przedstawicieli branży. Polskie wyroby z bursztynu i kruszców szlachetnych, od dawna znane i cenione zagranicą, mają teraz szansę stać się polską specjalnością eksportową. W kwietniu 2012…
/
Czytaj artykuł...
Constantinos urodził się na Cyprze w roku 1972. Studiował projektowanie biżuterii w Le Arti Orafe we Florencji, a w 2006 roku obronił dyplom u Giovanni Corvaja w Alchima Contemporary Jewellery School. Prace Constantinosa były prezentowane w licznych wystawach zarówno solowych jak i grupowych m.in. na Cyprze, Grecji, Francji, Holandii, Niemczech,…
/
Czytaj artykuł...
24 listopada w sandomierskiej Galerii Otwartej zainaugurowane zostały aż dwie wystawy: „Biżuteria – wspólny punkt widzenia” i wystawa grafik Magdaleny Paszkiewicz pt. „Abstrakcja – obraz rzeczywisty”. Pierwsza z nich to zbiorowy pokaz absolwentów łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego. Dwudziestka w różnych latach kończąca studia na tej uczelni,…
/
Czytaj artykuł...
Sztuka biżuteryjna wychodzi poza swoje ramy. Nie jest już tylko przedmiotem utylitarnym, staje się „rzeźbą” w przestrzeni miejskiej. Tworzone są już nie tylko ekscentryczne kolekcje biżuterii, obiekty bizuteryjne, które można ukazać jedynie w przestrzeni muzeum, ale także ”biżuteria uliczna”. Na wzór graffiti twórcy biżuterii miejskiej umieszczają swoje dzieła…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Liesbet Bussche, najbardziej znaną i najbardziej podziwianą artystką, tworzącą biżuterię w przestrzeni miejskiej. Polski Jubiler: Jakbyś się opisała, kim jesteś i skąd pochodzisz? Liesbet Bussche: Urodziłam się w 1980 roku i wzrastałam w małej wsi w Belgii. Jednak do szkoły poszłam w Brukseli. Tam też…
/
Czytaj artykuł...
W Polsce najlepiej sprzedają się najmniejsze i niekoniecznie najlepszej jakości diamenty a także kamienie najdroższe. Importerzy diamentów podkreślają, że najchętniej kupowane są kamienie o masie 0,005-0,009 ct, których ceny rzadko przewyższają 2500 złotych za karat. A także diamenty, których ceny przekraczają milion złotych. Kamienie najtańsze wybierają zazwyczaj złotnicy,…
/
Czytaj artykuł...
Kryzys na rynku jubilerskim oraz zmiana upodobań klientów salonów jubilerskich w kierunku coraz większej unikalności, sprawia, że projektanci biżuterii na całym świecie starają się zachęcić konsumentów do zakupów. Jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży biżuterii, jest wykorzystywanie niecodziennych kamieni i minerałów do produkcji kosztowności. Twórcy sięgają po materiały,…
/
Czytaj artykuł...