POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 6)

10/2011

10/2011

Wewnątrzwspólnotowy obrót

Jednym z gospodarczych filarów Unii Europejskiej jest zasada swobodnego przepływu towarów i usług pomiędzy poszczególnymi Państwami Wspólnoty. Tego typu aktywność stanowi istotny element działalności prowadzonej przez polskie podmioty gospodarcze, w tym również działające na rynku obrotu wyrobami i usługami jubilerskimi. VAT wewnątrz UE Na firmę zamierzającą prowadzić działalność w zakresie…

10/2011, PRAWO

Przyszłość sztuki złotniczej leży w edukacji

Rozmowa z Piotrem Cieciurą, artystą plastykiem, pracownikiem dydaktycznonaukowym Wydziału Wzornictwa Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi (w latach 1998-2006 jego Dziekan), gdzie od 1993 roku prowadzi Pracownię Projektowania Biżuterii i Sztuki Przedmiotu, wykładowcą i współorganizatorem Pracowni Odlewnictwa Artystycznego na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej. Polski Jubiler: Projektanci, artyści, złotnicy, sprzedawcy…

10/2011, LUDZIE BRANŻY

Hanna Hedman

Hanna Hedman jest utalentowaną artystką pochodzącą ze Szwecji. Naukę artystyczna rozpoczęła na Western State College w USA, a następnie rozpoczęła edukację w kierunku jubilerskim na Konstfack w Sztokholmie. Na Konfstack uzyskała zarówno dyplom licencjacki (BA), jak i dyplom magistra sztuki (MFA) na wydziale złotnictwa i jubilerstwa. Zapraszam do zapoznania się…

10/2011, WZORNICTWO

Spotkanie w Muzeum Złotnictwa

Aż przez pięć miesięcy wszyscy miłośnicy współczesnej sztuki biżuteryjnej będą mieli okazję do zapoznania się z obiektami biżuteryjnymi, które po raz pierwszy zaprezentowane zostały podczas Legnickiego Festiwalu Srebra 2010. Wystawa odbywać się będzie w Muzeum Złotnictwa w Kazimierzu Dolnym. Wystawa prac członków STFZ, która odbywać się będzie już po raz…

10/2011, PANORAMA

Bankowe lekarstwo na zatory płatnicze

Coraz częściej utrapieniem dla niejednej polskiej firmy jest rosnąca sterta niezapłaconych na czas faktur. Właściciele tych firm, które zalegają z płatnościami zastanawiają się co zrobić, żeby możliwie jak najdłużej odkładać termin zapłaty. Z kolei dla tych, którzy czekają na pieniądze, problemem staje się zachowanie płynności finansowej. Spowolnienie gospodarcze sprawia, że…

10/2011, EKONOMIA

Bursztynowa Róża

Tegoroczną laureatką Bursztynowej Róży została aktorka Magdalena Różczka. Bursztynową Różę odbierze ona z rąk Małgorzaty i Tomasza Osuchów z Fundacji Spełnionych Marzeń, ubiegłorocznych laureatów, podczas uroczystości otwarcia targów Złoto Srebro Czas. Aktorka wspiera działania Interwencyjnej Placówki Opiekuńczej w Otwocku, jest Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF, współpracuje z Lubelskim Hospicjum dla Dzieci…

10/2011, PANORAMA

Autorskie wzornictwo i własna produkcja

Rozmowaze Zbigniewem Góreckim,prezesem Firmy JubilerskiejGórecki Polski Jubiler: Minęły dwa lata od premiery ostatniej kolekcji Rubinowe Tango na targach Złoto Srebro Czas w Warszawie. Jaką niespodziankę Firma Jubilerska Górecki przygotowała tym razem? Zbigniew Górecki, prezes Firmy Jubilerskiej Górecki: Najnowsza kolekcja nosi nazwę „Cytrynowa sonata” i jest dedykowana cytrynowi – kamieniowi szlachetnemu,…

10/2011, DOBRE BO POLSKIE

Kamienie szlachetne nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich nadal sprzedają biżuterię z diamentami. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się pierścionki z małymi kamieniami szlachetnymi. Pomimo kryzysu na światowych rynkach biżuteria z kamieniami szlachetnymi znajduje swoim odbiorców. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma moda na pierścionki zaręczynowe z brylantami. Nic nie wskazuje na to,…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

Rozmowa z Arkadiuszem Hakało,właścicielem firmy Diamondchand Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła? Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

09/2011

09/2011

Jubiler otwarty na potrzeby klienta

Jubilerzy i złotnicy są najlepszymi klientami firm specjalizujących się w sprzedaży kamieni szlachetnych. Kamienie przez nich kupione używane są do tworzenia biżuterii, która oferowana jest klientowi indywidualnemu. Jednocześnie złotnicy i jubilerzy są osobami, które często pośredniczą w sprzedaży kamieni szlachetnych. Klienci salonów jubilerskich oczekują od ich pracowników wiedzy na temat…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA