POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 4)

Biżuteria okazjonalna

Polacy zaczynają eksperymentować z biżuterią. Coraz częściej zależy im, aby biżuteria nie tylko świadczyła o statusie materialnym, ale także podkreślała ich osobowość. Wybierają odważne kosztowności, które pozwalają na manifestowanie swoich poglądów. Jednak najczęściej decydują się na zakup biżuterii okazjonalnej, która stała się najlepiej sprzedawanym produktem w salonach jubilerskich. Sądząc po…

11/2011, TRENDY

Design i projekty w Gdańsku

W październiku w Gdańsku miała miejsce pierwsza edycja projektu Collective Design. Jest to prezentacja projektantów, producentów oraz artystów związanych z szeroko pojętym designem. Na Collective Design swoje wyroby zaprezentowała przede wszystkim Katarzyna Kruczyńska. Projektantka ta stawia na kreatywność, bujną wyobraźnię i przekraczanie stereotypów. Podczas prezentacji ukazała swoje kolekcje biżuterii oraz…

11/2011, PANORAMA

Tomografia w gemmologii

Prawie do końca XIX w. nie było możliwości nieniszczącego badania wnętrza materiałów nieprzezroczystych. Dopiero odkrycie w 1895 r. tzw. promieni X (promieni Roentgena) diametralnie zmieniło sytuację – zapoczątkowana została era nieinwazyjnego badania wnętrza różnych materiałów. Od tego momentu zaczęła rozwijać się tomografia – grupa nieustannie doskonalonych metod diagnostycznych mających za…

11/2011, GEMMOLOGIA

Modowe motywy By dziubeka

Na polskim rynku jubilerskim miłośnicy biżuterii z metalu mogą odnaleźć coś dla siebie. Do sklepów trafiła nowa kolekcja I love By dziubeka Biżuterii Modowej By dziubeka. W kolekcji znalazły się bransoletki, kolczyki i naszyjniki z motywami ważek, motyli, ptaszków i serc. Wybierać możemy spośród złotych i srebrnych elementów łączonych z…

11/2011, PANORAMA

VAT trzeba płacić niezależnie od wszystkiego

Reguły rozliczania podatku VAT nakładają na przedsiębiorcy obowiązek uiszczenia podatku niezależnie od faktu otrzymania zapłaty za wykonaną usługę lub dostarczony towar. Konstrukcja ta jest szczególnie dotkliwa w okresie kryzysu gospodarczego dla drobnych przedsiębiorców, bowiem często dopiero faktyczne otrzymanie należności pozwala im na przekazanie środków z tytułu wymaganego podatku. Warto zatem…

11/2011, PRAWO

W marcu Targi Amber Trip

14 – 17 marca 2012 roku w Wilnie na Litwie odbędą się IX Międzynarodowe Bałtyckie Targi Jubilerskie „Amber Trip”. Jest to największa impreza poświęcona przemysłowi jubilerskiemu i sztuce jubilerskiej w regionie bałtyckim. Jej celem jest promocja bursztynu w zdobyciu jak największej popularności w świecie. Organizatorzy Targów dążą do konsolidacji przedsiębiorców…

11/2011, PANORAMA

Peter Hoogeboom

Peter Hoogeboom jest Holendrem, który mieszka i pracuje w Amsterdamie. Ukończył Gerrit Rietveld Academy w Amsterdamie. Hoogeboom jest wielokrotnie nagradzanym artystą, otrzymał m.in. Art In Minature Award, 1st Prize Category Jewellery Design w Serbii w 2010 roku. Na swoim koncie ma także udział w wystawach grupowych oraz projektach z innymi…

11/2011, WZORNICTWO

Konkurs Strzemińskiego rozstrzygnięty

26 października ogłoszono wyniki 22. Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Projekt. Konkurs i towarzysząca mu wystawa są największą imprezą Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Do udziału w tegorocznej edycji Konkursu zgłoszonych zostało 55 projektów. Biżuteria autorstwa Karoliny Gładysz,studentki Akademii Sztuk Pięknych Przyznano 3 nagrody regulaminowe oraz 10 nagród fundowanych. Nagrodę…

11/2011, PANORAMA

Sprzedaż na raty

Właściciele salonów jubilerskich, w celu pozyskania coraz większej liczy klientów oraz dążąc do wyróżnienia się na tle konkurencji, wprowadzają w swoich sklepach możliwość kupna biżuterii na kredyt. Sprzedaż ratalna staje się coraz popularniejszą usługą oferowaną przez salony jubilerskie klientom. Na raty można kupić zarówno drogocenną biżuterię, wykonaną z szlachetnych kruszców…

11/2011, EKONOMIA

Złoty „niezbędnik” salonu jubilerskiego

W asortymencie salonów jubilerskich znajduje się przede wszystkim tradycyjna, złota biżuteria. Właściciele salonów boją się zaryzykować i wprowadzić do swoich sklepów biżuterii nowatorskiej. Jednak mimo ostrożności we wprowadzaniu nowych produktów, sprzedaż złotej biżuterii powoli wzrasta. Warto zauważyć, że klienci decydują się także na zakup ozdób wykonanych ze złota i platyny…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Salon urządzony z pomysłem na sprzedaż

Odpowiednio dobrany wystrój salonu jubilerskiego nie powinien opierać się tylko na eleganckich drewnianych ladach czy przeszklonych gablotach, w których zamknięta jest biżuteria. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby biżuteria znajdująca się w ich salonie była odpowiednio oświetlona a sam salon nie wprawiał potencjalnego klienta w zakłopotanie. Sklep firmy Apart w…

10/2011, SKLEP

Tsavoryt – rywal szmaragdu?

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Zielonych kamieni wykorzystywanych w jubilerstwie jest wiele, wystarczy wspomnieć tylko te najbardziej atrakcyjne: szmaragd, tsavoryt, demantoid, chromowy diopsyd, zielony turmalin, chryzopraz, tudzież żady (jadeit, nefryt, maw-sit-sit), mołdawit i malachit. I nie jest to bynajmniej lista zamknięta. Niekwestionowanym władcą zielonych kamieni jest szmaragd. Jednak od pewnego…

10/2011, GEMMOLOGIA