POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 2)

Sprzedaż wyrobów jubilerskich

Jeszcze do niedawna wielu klientów salonów jubilerskich decydowało się na zakup wyrobów jubilerskich. Decydowali się na srebrne świeczniki, cukiernice, grzechotki, łyżeczki, platery czy mleczniki. Ostatnio jednak można zaobserwować zmniejszone zainteresowanie tego typu przedmiotami. Właściciele salonów jubilerskich starają się jednak zaoferować klientom najmodniejsze srebrne i pozłacane przedmioty, które ponownie stałyby się…

12/2011, RAPORT

Cyrkonie znowu na topie

W hurtowniach kamieni jubilerskich dużym powodzeniem cieszą się cyrkonie. Jeszcze do niedawna cyrkonie nie znajdowały się w sferze zainteresowania ani klientów ani właścicieli salonów jubilerskich. Jednak wraz z pojawieniem się stagnacji na rynku jubilerskim te kamienie jubilerskie znowu wracają do oferty salonów jubilerskich. Klienci salonów jubilerskich decydują się na zakup…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria z niebieskim kamieniem jubilerskim

Polacy nie przestali dokonywać zakupów w salonach jubilerskich, jednak przeznaczają na nie znacznie mniej środków finansowych. Dlatego też coraz większa liczba salonów jubilerskich wprowadza do swoich sklepów ofertę dla mniej zamożnych klientów. Jubilerzy dostosowując się do zmian na rynku jubilerskim zmieniają asortyment w salonach. W sklepach z biżuterią coraz częściej…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Srebro w hurcie

Rynek hurtowni srebrnej biżuterii wydaje się być rynkiem ustabilizowanym. Nie obserwuje się ostatnio na nim pojawienia się nowych podmiotów gospodarczych, ale nie słyszy się także, aby istniejące hurtownie narzekały na brak klientów. Wydaje się, że sytuacja na rynku hurtowni srebrnej biżuterii nie zmieni się w najbliższym czasie. Klienci bowiem nadal…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteryjne puzzle

Hurtownie półfabrykatów cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród swoich klientów. Moda na tworzenie własnoręcznie biżuterii sprawiła, że hurtownie półfabrykatów nie mogą narzekać – wręcz przeciwnie, niemal każdy produkt przez nie oferowany natychmiast zostaje kupiony przez klientów. Hurtownie półfabrykatów kierują swoją ofertę nie tylko do salonów jubilerskich czy sklepów z biżuterią, ale…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Ciekawa biżuteria za przystępne pieniądze

Rosnące ceny biżuterii wykonanej ze złota powodują, że wśród klientów wzrasta zainteresowanie biżuterią wykonaną z tańszych kruszców. Cały czas największą popularnością cieszy się srebro, jednak nie można nie zauważyć wzrostu sprzedaży biżuterii wykonanej z tytanu i stali. Mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej klienci nie zrezygnowali z zakupów biżuterii. Kupują jednak ozdoby,…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Perła zawsze modna

Biżuteria z perłami niezmiennie od wielu już lat jest jednym z najczęściej kupowanych rodzajów kosztowności. Klienci salonów jubilerskich stawiają na klasykę – wybierają sznury pereł i perłowe kolczyki. Warto również zauważyć, że rośnie popularność srebrnych pierścionków rodowanych z perłami. Najpopularniejsze są perły białe i różowawe. Jednak z roku na rok…

12/2011, SKLEP

Cyrkonia znana i nieznana

dr Włodzimierz Łapotlaboratorium Gemmologiczne uniwersytet śląski Cyrkonia to bardzo pospolity syntetyczny materiał krystaliczny znany powszechnie jako doskonałe naśladownictwo diamentu (fig.1). Pierwszy raz wyprodukowano ją w połowie lat 60. minionego wieku w ówczesnym ZSRR. Cyrkonię na początku znano pod nazwą „fianit”, będącą skrótem nazwy Instytutu Fizycznego Rosyjskiej Akademii Nauk, w którym…

12/2011, GEMMOLOGIA

Konkurs Strzemińskiego rozstrzygnięty

26 października ogłoszono wyniki 22. Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Projekt. Konkurs i towarzysząca mu wystawa są największą imprezą Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Do udziału w tegorocznej edycji Konkursu zgłoszonych zostało 55 projektów. Biżuteria autorstwa Karoliny Gładysz,studentki Akademii Sztuk Pięknych Przyznano 3 nagrody regulaminowe oraz 10 nagród fundowanych. Nagrodę…

11/2011, PANORAMA

Sprzedaż na raty

Właściciele salonów jubilerskich, w celu pozyskania coraz większej liczy klientów oraz dążąc do wyróżnienia się na tle konkurencji, wprowadzają w swoich sklepach możliwość kupna biżuterii na kredyt. Sprzedaż ratalna staje się coraz popularniejszą usługą oferowaną przez salony jubilerskie klientom. Na raty można kupić zarówno drogocenną biżuterię, wykonaną z szlachetnych kruszców…

11/2011, EKONOMIA

Czerń dla mężczyzn

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawiał się nowy zegarek – Atlantic Seaport. Model ten charakteryzuje klasyczne połączenie czerni ze srebrnymi elementami tarczy i koperty. Zegarek wyposażony jest w duży i czytelny datownik. Ręcznie nakładane indeksy, szafirowe szkło, czarny cyferblat i srebrne elementy koperty wykonane ze stali szlachetnej 316L oraz najwyższej jakości…

11/2011, PANORAMA

Biżuteria dla futurystek

Rozmowa z Kingą Włodarczyk, artystką – plastykiemo pasji tworzenia biżuterii, w której fantazja i magia łączą się w sobie Polski Jubiler: Jest Pani artystką – plastykiem, grafikiem i socjologiem. Skąd wzięło się więc u Pani zamiłowanie do biżuterii? Kinga Włodarczyk, twórca biżuterii: Biżuteria towarzyszy mi od czasów dzieciństwa. Pamiętam chwile,…

11/2011, DOBRE BO POLSKIE