POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 2)

Kształcenie zawodowe w najwyższej jakości

Rozmowa z Marią Witomską-Rynkowską, dyrektorem Zespołu Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego w Warszawie na temat stworzonej przez nią placówki kształcącej złotników i jubilerów. Polski Jubiler: Zespół Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego jest jedyną placówką w Polsce, która kształci przyszłych złotników. Stworzyła Pani miejsce, gdzie mogą kształcić się przyszli…

12/2011, LUDZIE BRANŻY

Anna Kanicka

urodziła się w 1986 roku. Ukończyła Liceum Plastyczne im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie z wyróżnieniem w dziedzinie biżuterii. Studiowała w Akademie der Bildenden Künste w Monachium. Obecnie jest studentką IV roku łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Tkaniny i Ubioru w katedrach Dywanu i Gobelinu oraz Biżuterii. Anna Kanicka jest…

12/2011, WZORNICTWO

Designed in Poland w Hiszpanii

Od 1 grudnia 2011 do 29 stycznia 2012 roku w Generalitat w Katalonii będzie miała miejsce wystawa „Designed in Poland”. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych jest od kilku lat organizatorem wystawy polskich produktów i wzornictwa przemysłowego – „Designed in Poland”. Pierwsza edycja miała miejsce jesienią 2005 roku w Berlinie,…

12/2011, PANORAMA

Pomoc w trudnych czasach

Firmy z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw mają ponad 50–procentowy udział w tworzeniu polskiego PKB i dają pracę prawie 60–procentom zatrudnionych. Najwięcej firm powstaje w sektorze handlu i szeroko pojętych usług. Obserwowany trend wzrostowy jest w dużej mierze stymulowany dopływem środków unijnych czy wsparciem finansowym z urzędów pracy. Rozwój małych…

12/2011, EKONOMIA

Walka o klienta

W centrach handlowych można znaleźć niemal wszystko. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej salonów jubilerskich otwiera swoje sklepy właśnie w galeriach handlowych. Właściciele salonów usytuowanych poza centrami handlowymi postawili na podniesienie jakości usług świadczonych w swoich sklepach oraz spersonalizowali ofertę kierowaną do klientów. WALKA Z DUŻYMI SKLEPAMI Właściciele salonów…

12/2011, RAPORT

Kolekcje dla „poszukujących”

Zmiany na rynku jubilerskim zmuszają artystów do podejmowania decyzji odnośnie znalezienia swojej niszy na rynku biżuteryjnym. Niemal wszyscy starają się oferować klientom niecodzienną biżuterię, niektórzy w galeriach z autorską biżuterią prezentują prace swoich kolegów. Wielu artystów decyduje się na połączenie galerii z biżuterią autorską z miejscem, gdzie klienci mogliby kontemplować…

12/2011, WZORNICTWO

Sprzedaż wyrobów jubilerskich

Jeszcze do niedawna wielu klientów salonów jubilerskich decydowało się na zakup wyrobów jubilerskich. Decydowali się na srebrne świeczniki, cukiernice, grzechotki, łyżeczki, platery czy mleczniki. Ostatnio jednak można zaobserwować zmniejszone zainteresowanie tego typu przedmiotami. Właściciele salonów jubilerskich starają się jednak zaoferować klientom najmodniejsze srebrne i pozłacane przedmioty, które ponownie stałyby się…

12/2011, RAPORT

Cyrkonie znowu na topie

W hurtowniach kamieni jubilerskich dużym powodzeniem cieszą się cyrkonie. Jeszcze do niedawna cyrkonie nie znajdowały się w sferze zainteresowania ani klientów ani właścicieli salonów jubilerskich. Jednak wraz z pojawieniem się stagnacji na rynku jubilerskim te kamienie jubilerskie znowu wracają do oferty salonów jubilerskich. Klienci salonów jubilerskich decydują się na zakup…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zapach biżuterii

Na polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów. Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych…

11/2011, SKLEP

11/2011

11/2011

Wizytówka biżuterii

Moda w opakowaniach jubilerskich zmienia się z sezonu na sezon. Jedno jednak pozostaje niezmienne – opakowania na biżuterię muszą być luksusowe. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w ich sklepach nie zabrakło odpowiednich opakowań, gdyż świadczą one nie tylko o marce danego salonu, ale także są niemal bezpłatną reklamą. Opakowania…

11/2011, SKLEP

Czas na nowe na biżuterię

Rozmowa z profesorem Andrzejem Bossem, kierownikiem Katedry Biżuterii, prowadzącym Pracownię Form Złotniczych na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi Polski Jubiler: Wielką popularność w polskiej branży złotniczej zyskał tzw. design, który dla wielu przedstawicieli branży przeczy idei indywidualizacji biżuterii. Z drugiej strony słychać głosy, że brakuje biżuterii przetwarzającej…

11/2011, LUDZIE BRANŻY