POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 15)

Tradycyjny zegarek

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy model zegarka nawiązujący swoim designem do tradycji − Worldmaster Art Deco marki Atlantic. Zegarek wzorowany jest na oryginalnym modelu z lat 50-tych. Model Art Deco posiada mechanizm z ręcznym naciągiem, który wywołuje skojarzenia z modelem Worldmaster z lat 60. i lat 70. Jego…

05/2011, PANORAMA

Nieszlachetna biżuteria

Stale rosnące ceny kruszców powodują, że znaczna część klientów decyduje się na kupowanie biżuterii wykonanej z innych rodzajów materiałów niż metale i kamienie szlachetne. Klienci stale kupują biżuterię, jednak częściej niż w ciągu ostatnich lat decydują się na zakup biżuterii wykonanej ze znacznie tańszych materiałów. Nie oznacza to, że klienci…

05/2011, RAPORT

05/2011

05/2011

Biżuteria autorska w salonie jubilerskim

Właściciele salonów jubilerskich niechętnie decydują się na zamawianie do swoich sklepów tzw. biżuterii modowej. Wychodzą z założenia, że w salonach jubilerskich powinna znajdować się biżuteria wykonana jedynie z metali szlachetnych, a kosztowności wykonane z materiałów nieszlachetnych nie powinny znajdować się w asortymencie. Jednak nie można zapominać, że „biżuteria modowa” to…

05/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria nigdy nie przeminie

Rozmowaz Mariuszem Pajączkowskim,złotnikiem, właścicielem Galerii Otwartej w Sandomierzu Polski Jubiler: Polska branża jubilerska znalazła się w kryzysie. W środowisku jubilerskim można usłyszeć głosy, ze klienci salonów jubilerskich nie są zainteresowani kupnem biżuterii. Na polskim rynku pojawiła się masowa, tania biżuteria z Chin i Tajlandii, która spowodowała, że klienci zaczęli wydawać…

05/2011, LUDZIE BRANŻY

Ceramika w salonie jubilerskim

Zakończone w Bazylei targi jubilerskie i zegarmistrzowskie ukazały, że wielu klientów zainteresowanych jest kupnem biżuterii i zegarków, do których wytworzenia wykorzystano ceramikę. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jak takie zachowania klientów rynków międzynarodowych wpłyną na polski rynek jubilerski, można jednak mieć nadzieję, że również klienci w polskich salonach będą zainteresowani kupnem ciekawej…

05/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zastrzeżenia Związku Rzemiosła Polskiego

Związek Rzemiosła Polskiego odniósł się do projektu Krajowego Programu Reform na rzecz realizacji strategii Europa 2020. Według władz ZRP projekt Krajowego Programu Reform został skonstruowany w oparciu o logikę przyjętą dla Strategii Europa 2020, tj. „wizję społecznej gospodarki rynkowej XXI wieku”. Program Reform ma być jednak nie tylko narzędziem realizacji…

05/2011, PANORAMA

Ludowo i ekologicznie

Trendy na rynku jubilerskim ukazują, że klienci zainteresowani są kupnem dwóch rodzajów biżuterii. Z jednej strony zależy im na masywnej, kolorowej, widocznej biżuterii, z drugiej strony poszukują form delikatnych, do których wykonania użyte są minimalne ilości materiału. Właściciele salonów jubilerskich i galerii starają się spełnić oczekiwania klientów i zamawiają do…

05/2011, TEMAT MIESIĄCA

Reklama dźwignią handlu

Gdy sprzedaż biżuterii złotej i srebrnej w salonach jubilerskich spada, właściciele salonów jubilerów stają przed dylematem, w jaki sposób pozyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się oni stałymi odbiorcami biżuterii wysokiej jakości. Obserwując rynek jubilerski można dojść do wniosku, że znaczna część klientów zainteresowana jest zakupem tanich „błyskotek” zamiast…

04/2011, PROBLEM BRANŻY

Złoto z okazji I Komunii

Najczęściej złotą biżuterię kupuje się jako prezent na jakąś wielką uroczystość rodzinną. Motywem do zakupów złotej biżuterii są także zaręczyny i ślub. Nie można jednak zapominać o ogromnym, jak na warunki międzynarodowe, rynku dewocjonaliów, które w dużej części wykonywane są ze złota. Dewocjonalia sprzedawane są w Polsce od wielu lat…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto w kolorze tęczy

Czerwone, różowe i zielone złoto, które znalazło swoich wiernych zwolenników w krajach Europy Zachodniej, w Polsce nie spotkało się z wielkim zainteresowaniem klientów salonów jubilerskich. Biżuteria z niego wykonana nie cieszy się dużą popularnością wśród klientów, nie wzbudziła także zainteresowania samych jubilerów oraz producentów biżuterii. Nie wiadomo, czy moda na…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto, srebro i platyna na zaręczyny

Właściciele salonów jubilerskich jak co roku przygotowują się na przyjęcie w swoich sklepach rzeszy narzeczonych, którzy zamierzają kupić nie tylko pierścionki zaręczynowe, ale także obrączki. W tym roku właściciele salonów jubilerskich obawiają się, że zainteresowaniem klientów cieszyć się będzie najtańsza biżuteria. Mimo że w salonach można znaleźć pierścionki i obrączki…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA