POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 11/2011

Odpowiednie miejsce na biżuterię

Zwielokrotnienie sprzedaży biżuterii w okresie przedświątecznych zakupów łączy się nie tylko z zamówieniem asortymentu, ale przede wszystkim z odpowiednim wyeksponowaniem kosztowności. Należy pamiętać, że większość decyzji odnośnie zakupów prezentów podejmowana jest spontanicznie, dlatego też wiele zależy od ukazania towaru klientowi. Właściciele salonów jubilers k i c h powinni pamiętać, że…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zapach biżuterii

Na polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów. Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych…

11/2011, SKLEP

11/2011

11/2011

Wizytówka biżuterii

Moda w opakowaniach jubilerskich zmienia się z sezonu na sezon. Jedno jednak pozostaje niezmienne – opakowania na biżuterię muszą być luksusowe. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w ich sklepach nie zabrakło odpowiednich opakowań, gdyż świadczą one nie tylko o marce danego salonu, ale także są niemal bezpłatną reklamą. Opakowania…

11/2011, SKLEP

Czas na nowe na biżuterię

Rozmowa z profesorem Andrzejem Bossem, kierownikiem Katedry Biżuterii, prowadzącym Pracownię Form Złotniczych na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi Polski Jubiler: Wielką popularność w polskiej branży złotniczej zyskał tzw. design, który dla wielu przedstawicieli branży przeczy idei indywidualizacji biżuterii. Z drugiej strony słychać głosy, że brakuje biżuterii przetwarzającej…

11/2011, LUDZIE BRANŻY

Biżuteria okazjonalna

Polacy zaczynają eksperymentować z biżuterią. Coraz częściej zależy im, aby biżuteria nie tylko świadczyła o statusie materialnym, ale także podkreślała ich osobowość. Wybierają odważne kosztowności, które pozwalają na manifestowanie swoich poglądów. Jednak najczęściej decydują się na zakup biżuterii okazjonalnej, która stała się najlepiej sprzedawanym produktem w salonach jubilerskich. Sądząc po…

11/2011, TRENDY

Design i projekty w Gdańsku

W październiku w Gdańsku miała miejsce pierwsza edycja projektu Collective Design. Jest to prezentacja projektantów, producentów oraz artystów związanych z szeroko pojętym designem. Na Collective Design swoje wyroby zaprezentowała przede wszystkim Katarzyna Kruczyńska. Projektantka ta stawia na kreatywność, bujną wyobraźnię i przekraczanie stereotypów. Podczas prezentacji ukazała swoje kolekcje biżuterii oraz…

11/2011, PANORAMA

Tomografia w gemmologii

Prawie do końca XIX w. nie było możliwości nieniszczącego badania wnętrza materiałów nieprzezroczystych. Dopiero odkrycie w 1895 r. tzw. promieni X (promieni Roentgena) diametralnie zmieniło sytuację – zapoczątkowana została era nieinwazyjnego badania wnętrza różnych materiałów. Od tego momentu zaczęła rozwijać się tomografia – grupa nieustannie doskonalonych metod diagnostycznych mających za…

11/2011, GEMMOLOGIA

Modowe motywy By dziubeka

Na polskim rynku jubilerskim miłośnicy biżuterii z metalu mogą odnaleźć coś dla siebie. Do sklepów trafiła nowa kolekcja I love By dziubeka Biżuterii Modowej By dziubeka. W kolekcji znalazły się bransoletki, kolczyki i naszyjniki z motywami ważek, motyli, ptaszków i serc. Wybierać możemy spośród złotych i srebrnych elementów łączonych z…

11/2011, PANORAMA

VAT trzeba płacić niezależnie od wszystkiego

Reguły rozliczania podatku VAT nakładają na przedsiębiorcy obowiązek uiszczenia podatku niezależnie od faktu otrzymania zapłaty za wykonaną usługę lub dostarczony towar. Konstrukcja ta jest szczególnie dotkliwa w okresie kryzysu gospodarczego dla drobnych przedsiębiorców, bowiem często dopiero faktyczne otrzymanie należności pozwala im na przekazanie środków z tytułu wymaganego podatku. Warto zatem…

11/2011, PRAWO

W marcu Targi Amber Trip

14 – 17 marca 2012 roku w Wilnie na Litwie odbędą się IX Międzynarodowe Bałtyckie Targi Jubilerskie „Amber Trip”. Jest to największa impreza poświęcona przemysłowi jubilerskiemu i sztuce jubilerskiej w regionie bałtyckim. Jej celem jest promocja bursztynu w zdobyciu jak największej popularności w świecie. Organizatorzy Targów dążą do konsolidacji przedsiębiorców…

11/2011, PANORAMA

Peter Hoogeboom

Peter Hoogeboom jest Holendrem, który mieszka i pracuje w Amsterdamie. Ukończył Gerrit Rietveld Academy w Amsterdamie. Hoogeboom jest wielokrotnie nagradzanym artystą, otrzymał m.in. Art In Minature Award, 1st Prize Category Jewellery Design w Serbii w 2010 roku. Na swoim koncie ma także udział w wystawach grupowych oraz projektach z innymi…

11/2011, WZORNICTWO
Strona 1 z 3123