POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 09/2011

Złoto, srebro i czas

Już po raz dwunasty w dniach od 30 września do 2 października odbędą się w Warszawie Targi Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas. Organizatorem imprezy są Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych. Podczas tegorocznej edycji targów na wszystkich wystawców oraz odwiedzających czeka wiele spotkań, nie tylko handlowych i towarzyskich,…

09/2011, TARGI

Sukces uciekających zegarków

Rok 2011 należy do „uciekających zegarków” firmy Nanda Home Inc, za sprawą modelu Trocky, który został ogłoszony Gadżetem Roku 2010. Model Trocky wyposażony jest w mikrofon, dzięki czemu można na nim nagrywać swoje własne kompozycje. Jest też łatwy w obsłudze dzięki dotykowemu interfejsowi sterującemu jego funkcjami. Wystarczy obrócić palcem wokół…

09/2011, PANORAMA

Biżuteria na plusie

Brak stabilizacji na rynkach finansowych nie musi źle wróżyć branży jubilerskiej, która nie ma powodów do obaw. Z opublikowanego raportu KPMB wynika, że w 2010 roku wydatki Polaków na biżuterię wyniosły 1 164 mln złotych. Raport wskazuje także, że w najbliższym czasie, mimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej, wydatki Polaków na dobra…

09/2011, RAPORT

Walka z masówką

Stale rosnące zainteresowanie klientów masową i tanią biżuterią staje się dla właścicieli salonów jubilerskich coraz większym zagrożeniem. Klienci bowiem decydując się na zakupy masowej biżuterii, rzadziej zaglądają do salonów i kupują pełnowartościową biżuterię.Część właścicieli salonów jubilerskich podjęło walkę z producentami masowych dodatków i oferuje w swoich sklepach biżuterię, nie tylko…

09/2011, PROBLEM BRANŻY

Kamienie szlachetne nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich nadal sprzedają biżuterię z diamentami. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się pierścionki z małymi kamieniami szlachetnymi. Pomimo kryzysu na światowych rynkach biżuteria z kamieniami szlachetnymi znajduje swoim odbiorców. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma moda na pierścionki zaręczynowe z brylantami. Nic nie wskazuje na to,…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

Rozmowa z Arkadiuszem Hakało,właścicielem firmy Diamondchand Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła? Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

09/2011

09/2011

Jubiler otwarty na potrzeby klienta

Jubilerzy i złotnicy są najlepszymi klientami firm specjalizujących się w sprzedaży kamieni szlachetnych. Kamienie przez nich kupione używane są do tworzenia biżuterii, która oferowana jest klientowi indywidualnemu. Jednocześnie złotnicy i jubilerzy są osobami, które często pośredniczą w sprzedaży kamieni szlachetnych. Klienci salonów jubilerskich oczekują od ich pracowników wiedzy na temat…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Należy odkrywać piękno „złota Bałtyku”

Rozmowa z MichałemKosiorem, kierownikiembiura MiędzynarodowegoStowarzyszenieBursztynników. Polski Jubiler: Wsłuchując się w głos przedstawicieli branży jubilerskiej można stwierdzić, że w ciągu ostatniego czasu znacznie zmniejszyła się liczba sprzedawanej biżuterii. Czy branża bursztynnicza także boryka się z kłopotami? Czy w ostatnim czasie spadła sprzedaż bursztynowej biżuterii? Michał Kosior, kierownik biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników:…

09/2011, LUDZIE BRANŻY

Polskie skarby

W salonach jubilerskich, oprócz biżuterii z kamieniami szlachetnymi, klienci szukają także biżuterii nieco tańszej. Często sięgają po kosztowności z bursztynem i ostatnio modnym krzemieniem pasiastym. Rodzime kamienie cieszą się popularnością, gdyż twórcy tego rodzaju biżuterii wykorzystują niekonwencjonalne wzornictwo. Bursztyn i krzemień pasiasty w ostatnim czasie zyskują nowych zwolenników. Klienci stawiają…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wolne miejsca na szkolenia z zakresu public relations

Można się jeszcze zapisać na bezpłatne szkolenia „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” w Tarnowie (5-7.10.2011) i w Opolu (19-21.10.2011). Uczestnikami trzydniowych warsztatów mogą zostać przedsiębiorcy, pracownicy kadry zarządzającej oraz pracownicy organizacji rzemiosła i przedsiębiorczości z sektora mikro, małych i średnich firm. Szkolenie ma za zadanie wzmocnić potencjał adaptacyjny…

09/2011, PANORAMA

Badanie autentyczności kamieni szlachetnych

Zarówno diamenty jak i inne kamienie szlachetne mogą mieć niemal identyczny wygląd, a różnić się znacząco w swoich właściwościach. Jubilerzy, złotnicy czy właściciele salonów jubilerskich muszą mieć pewność, że kupowane przez nich kamienie szlachetne są kamieniami, które spełniają wszystkie normy jakościowe. Jak na razie nie wymyślono lepszego sposobu na sprawdzenie…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123