POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 01-02/2011
Rynek bursztynowy w Polsce wydaje się być ustabilizowany. Żadne ruchy na rynku jubilerskim nie powinny odbić się negatywnie na sytuacji w branży bursztynowej. Mimo zapaści na rynku bursztynu, która nastąpiła w połowie zeszłego roku, zakończenie roku pokazało, że bursztynnicy nie powinni obawiać się przyszłości. Nie można także zapominać, że polska…
/
Czytaj artykuł...
Ilu Polaków tyle zdań na temat bursztynu. Dla jednych biżuteria z bursztynem jest jedną z najpiękniejszych rodzajów biżuterii na świecie. Dla drugich bursztyn nie stanowi żadnej wartości estetycznej i wydaje im się, że formuła wykorzystywania bursztynu dawno została wyczerpana. Niezależnie od opinii, biżuteria z bursztynem w Polsce jest biżuterią, która…
/
Czytaj artykuł...
Polski rynek srebra jest największym segmentem branży jubilerskiej w naszym kraju. Niemal wszyscy właściciele salonów jubilerskich mają w swoim asortymencie biżuterię srebrną. Srebra biżuteria jest także polskim towarem eksportowym. Nie można zapominać, że na naszym rynku funkcjonuje wiele firm zajmujących się importem biżuterii srebrnej z Włoch czy Turcji. W srebrze…
/
Czytaj artykuł...
Wizyta w salonie jubilerskim dla klienta jest nie tylko możliwością kupienia ciekawej biżuterii, ale także okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami obowiązującymi w bieżącym sezonie. W związku z powyższym właściciele salonów jubilerskich powinni poświęcić szczególną uwagę przy wyborze asortymentu do swoich sklepów i zadbać, aby dostawca ich towaru dysponował…
/
Czytaj artykuł...
Powszechnie uważa się, że srebrna biżuteria sprzedaje się sama. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że wszyscy Polacy wiedzą czym jest srebrna biżuteria oraz czego można od niej oczekiwać. Jednak srebrną biżuterię trzeba odpowiednio zaprezentować potencjalnemu kupującemu. Ukazać ją jako niepowtarzalny okaz sztuki jubilerskiej. Wizyta w salonie jubilerskim powinna klientom kojarzyć się…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Tomaszem Kłoczewiakiem, prezesemzarządu Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich Polski Jubiler: Rok 2010 uważany jest przez większość osób związanych z branżą jubilerską za okres stagnacji w branży jubilerskiej. Klientów interesowała przede wszystkim tania biżuteria a w salonach jubilerskich znacznie obniżyły się zyski. Co według pana, jako prezesa Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich, miało…
/
Czytaj artykuł...
Jednym z dynamiczniej rozwijających się segmentów branży na polskim rynku jubilerskim jest branża opakowań. Producenci starają się zaskakiwać swoich klientów i oferować im coraz to nowe kolekcje opakowań, które wpiszą się w preferencje nawet najbardziej wymagających. Mimo to ciągle zdarza się, że właściciele salonów jubilerskich lekceważą rolę opakowań w procesie…
/
Czytaj artykuł...
W salonach YES można znaleźć nową kolekcję zawieszek – YES ICONS Collection. Nowa kolekcja inspirowana jest znanymi symbolami kulturowymi. Wśród nich można znaleźć rockowe skrzydlate serduszka, aniołki, diabełki z różkami, strzałę Amora, czy diabelskie skrzydła. YES ICONS to miniaturowe zawieszki przytwierdzone do łańcuszka w srebrze klasycznym lub pokrytym czarnym rodem,…
/
Czytaj artykuł...
W branży jubilerskiej panuje przekonanie, że na targach najważniejsza jest biżuteria, która niezależnie od sposobu ekspozycji, zawsze znajdzie swoich zwolenników. Jednak nic bardziej mylnego, odpowiednie bowiem wyeksponowanie biżuterii, kamieni jubilerskich czy akcesoriów powoduje, że towar, który zamierzamy sprzedać, cieszy się większym zainteresowaniem klientów. Niektórzy wystawcy docenili już możliwości, jakie daje…
/
Czytaj artykuł...
Od 1 grudnia 2010 roku Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i zakończy się 31 maja 2012 roku. W ramach projektu 520 pracodawców, pracowników kadry…
/
Czytaj artykuł...
Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych pokazują, że mała przedsiębiorczość odgrywa olbrzymią rolę w gospodarce wpływając na wzrost gospodarczy, nasycenie rynku towarami odpowiedniej jakości oraz wzrost zatrudnienia. Małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Rynek lokalny Firmy…
/
Czytaj artykuł...