POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 (Strona 7)
Podstawowym celem opakowania jubilerskiego jest podkreślenie walorów ukrytej w nim biżuterii. Pudełko musi być nie tylko eleganckie, ale także doskonale komponować się z rodzajem sprzedawanej biżuterii.Trudno określić zasadę, którą powinni kierować się właściciele salonów jubilerskich, wybierając opakowania. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że im droższa biżuteria, tym pudełko, w…
/
Czytaj artykuł...
„Polski Jubiler”: Państwa firma jest jedną z największych firm funkcjonujących na polskim rynku jubilerskim. Wobec powyższego, czy moglibyście państwo powiedzieć, jak zmienia się rynek jubilerski w sektorze opakowań? Westpack: Opakowanie ma bardzo ważne znaczenie na rynku jubilerskim. W chwili obecnej liczy się estetyka wręczonego prezentu, czyli podarunek powinien zadowalać obie…
/
Czytaj artykuł...
Klienci wszystkich sklepów coraz większą rolę przykładają do ekologii. Nie tylko same wyroby, ale także opakowania muszą być przyjazne dla środowiska. Konsumenci coraz większą uwagę przykładają do opakowań, które wyprodukowane zostały z materiałów degradowalnych. Do niedawna potrzeba posiadania opakowań ekologicznych nie dotyczyła segmentu jubilerskiego, jednak coraz częściej możemy spotkać się…
/
Czytaj artykuł...
Uważa się, że perłowy naszyjnik jest jednym z najelegantszych dodatków każdej szykownej kobiety. W związku z tym panie, zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju, zapragnęły mieć w swoich szkatułkach perłową biżuterię. Kiedyś posiadanie biżuterii z naturalnych pereł wiązało się z niebagatelnym wydatkiem, jednak od momentu opracowania sposobu…
/
Czytaj artykuł...
Wśród Polek zapanowała moda na perły. Niemal każda z naszych rodaczek posiada w swojej kolekcji biżuterii perłowe dodatki. Klientki salonów jubilerskich często kupują perłowe naszyjniki, kolczyki i bransoletki. Biżuteria z perłami obecna jest niemal wszędzie. Możemy znaleźć ją w kolekcjach czołowych polskich projektantów, w każdym salonie jubilerskim, w galeriach i…
/
Czytaj artykuł...
Mimo tegorocznego wzrostu ceny złota – biżuteria z niego wykonana sprzedawała się równie dobrze jak w latach ubiegłych. Na polskim rynku jubilerskim pojawia się coraz więcej hurtowni oferujących zarówno złoto, jak i gotową złotą biżuterię, a jubilerzy i właściciele salonów jubilerskich bardzo często korzystają z ich oferty. Warto także zauważyć,…
/
Czytaj artykuł...
Mimo wzrostu cen biżuteria złota cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem Polaków. Złote kosztowności są ciągle najpopularniejszą biżuterią kupowaną przez naszych rodaków. Złota biżuteria nabywana jest z okazji ślubu, zaręczyn czy jako prezent gwiazdkowy. I mimo że na Zachodzie coraz częściej na palcach nowożeńców pojawiają się obrączki wykonane z innych niż…
/
Czytaj artykuł...
Wraz z zainteresowaniem złotą biżuterią rośnie na polskim rynku jubilerskim liczba podmiotów gospodarczych oferujących swoim klientom gotową, złotą biżuterię. W ostatnim czasie można zaobserwować wzrost liczby sklepów i hurtowni oferujących złote wyroby. Dynamiczne zmiany na polskim rynku złotej biżuterii można zaobserwować w internecie. Swoje towary proponuje tam coraz więcej importerów…
/
Czytaj artykuł...
Na polskim rynku jubilerskim coraz większą popularność zyskuje artystyczna biżuteria. Kobietom zależy, aby ich kosztowności wyróżniały się z tłumu oraz podkreślały ich indywidualność. Moda na oryginalną, a coraz częściej także spersonalizowaną biżuterię, rośnie z sezonu na sezon. Dlatego też producenci i projektanci bursztynowej biżuterii starają się zaskoczyć swoich klientów i…
/
Czytaj artykuł...
dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski W gemmologii krakowanie oznacza wytworzenie we wnętrzu kamienia jubilerskiego sieci dyskretnych różnokierunkowych pęknięć za pomocą szoku termicznego. Jest on generowany nagrzaniem kamienia jubilerskiego do temperatury kilkuset stopni a następnie gwałtownym jego schłodzeniem. Wytworzone naprężenia rozładowują się poprzez drobne wewnętrzne pęknięcia. „Uzdrawia” się je klasyczną obróbką…
/
Czytaj artykuł...
Niemal w samym środku wakacji opinię publiczną obiegła wiadomość o planowanej na 2011 rok podwyżce stawek VAT. Zgodnie z przedstawionymi założeniami do proponowanej nowelizacji obowiązujące stawki tego podatku zostaną podniesione o 1 punkt procentowy. Zmiana ta oznacza, że podstawowa stawka miałaby wynosić od 1 stycznia przyszłego roku 23 proc., a…
/
Czytaj artykuł...