POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 11/2010 (Strona 2)

Oprawa dużych diamentów

Na polskim rynku jubilerskim coraz częściej możemy spotkać diamenty. Dlatego też jubilerzy powinni zdawać sobie sprawę ze sposobu, w jaki można z nimi pracować. Jednocześnie wydaje się ważne zwrócenie uwagi na kilka szczegółów technicznych, których nie można pominąć przy oprawianiu tych drogocennych kamieni. Znaczenie szlifu kamieni Bardzo ważnym szczegółem technicznym…

11/2010, WARSZTAT JUBILERSKI

Nowoczesna biżuteria patriotyczna

Od 11 listopada Muzeum Niepodległości w Warszawie ogłasza konkurs na projekt polskiej biżuterii patriotycznej. Konkurs skierowany jest do projektantów biżuterii, studentów, absolwentów wzornictwa przemysłowego, artystów zajmujących się projektowaniem użytkowym, jak również do osób, które zajmują się projektowaniem hobbystycznie. Prace wpływające na konkurs powinny powstać z inspiracji formą, materiałami i motywami…

11/2010, PANORAMA

Dwie bulwy w Krakowie

7 października 2010 w nowej krakowskiej galerii D.O.M Concept Store odbył się wernisaż wspólnego projektu Barbary Czapran „Tajemnica damskiej torebki” oraz projektantki biżuterii Karoliny Bik, która zaprezentowała naszyjnik „Bulwy Dwie”. Jedenaście różnobarwnych toreb na ramię o klasycznej współczesnej formie projektu artystki Barbary Czapran wykonano ze skóry bydlęcojuchtowej (garbunek roślinny). Projekt…

11/2010, WYDARZENIA

Targi Złoto Srebro Czas zakończone

W Warszawie zakończyła się jedenasta edycja targów Złoto Srebro Czas. Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych, jako organizatorzy, stanęli na wysokości zadania. Targi zakończyły się sukcesem. Wystawcy zaprezentowali najnowsze wzory biżuteryjne. W ekspozycjach dominowało białe i żółte złoto, srebro, diamenty oraz bursztyn. Swoje prace zaprezentowali także licznie zgromadzeni artyści.…

11/2010, TARGI

Sprzedaż zegarków lawinowo rośnie

Wyniki sprzedażowe ukazują, że listopad i grudzień to miesiące, w których odnotowuje się największy wzrost sprzedaży zegarków. Czasomierze bowiem są jednym z najczęstszych prezentów ofiarowywanych z okazji świąt Bożego Narodzenia. Analitycy podkreślają, że Polacy średnio przeznaczają na zakup zegarka dwieście złotych i coraz częściej sięgają po zegarki wykonane z drogocenny…

11/2010, ZEGARKI

Bursztynowa wizytówka Polski

W połowie września kierownictwo Ministerstwa Gospodarki podjęło decyzję o wyborze piętnastu branż, grup produktowych i usługowych, które mogą liczyć na finansowe wsparcie pochodzące ze środków unijnych. Pomoc ta będzie udzielana w ramach Branżowych programów promocji. Na liście wybrańców znajduje się również branża jubilersko -bursztynnicza. Objęcie branżowym programem promocji stwarza niepowtarzalną…

11/2010, RAPORT

Biżuteria w mocy prawa

Marta Andrzejczak Opracowano na podstawie Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz „Prawa autorskiego i prawa pokrewnego” Jacka Sobczaka, Iris, Warszawa-Poznań 2000 Projektanci biżuterii i jej twórcy coraz częściej stają przed dylematem związanym z naruszeniem praw autorskich. Ich dzieła bowiem ulegają kradzieży intelektualnej, która według polskiego prawa zagrożona jest…

11/2010, PROBLEM BRANŻY

Żywe srebro

Ceny srebra rosną bardzo dynamicznie. Coraz więcej inwestorów zaczęło zdawać sobie sprawę, że inwestycja w metale szlachetne stanowi możliwość lukratywnego ulokowania swojego kapitału. Branża jubilerska nie powinna jednak popadać w pesymizm, bowiem mimo wzrostu cen srebra, klienci nadal zainteresowani są kupnem srebrnej biżuterii. Znawcy rynku podkreślają, że wielu klientów salonów…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Rynek biżuterii srebrnej – morzem możliwości

„Polski Jubiler”: Jak ocenia pan polski rynek biżuterii srebrnej? Tomasz Ćwikałowski, firma Gokat: Z perspektywy firmy rodzinnej – jaką reprezentuję − to morze możliwości. Fascynujące jest szczególnie tempo ewolucji. Kiedyś trudno było nawet o surowiec do produkcji, a targi odbywały się przy okazji pokazów mody. Teraz oferowana jest ogromna różnorodność…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Preferencje klientów hurtowni półfabrykatów

Zmiany w sektorze jubilerskim musiały wpłynąć także na hurtownie półfabrykatów, które aktywnie uczestniczą w życiu branży. Najbardziej wyrazistą tendencją, jaką można zauważyć na tym rynku, jest fakt, że klienci poszukują możliwie najoryginalniejszych wzorów i rozwiązań technologicznych.Trendy w hurtowniach półfabrykatów, podobnie jak w całej branży jubilerskiej, zmieniają się z sezonu na…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Srebro zawsze modne

Srebro jest kruszcem, który niezależnie od sezonu i mody cieszy się w Polsce największym zainteresowaniem klientów. Z całą pewnością wpływ na ten fakt mają zarówno cena biżuterii z niego wykonanej, ale też ciekawe wzornictwo. Właściciele salonów jubilerskich w zbliżającym się okresie bożonarodzeniowych zakupów nie powinni o tym zapominać i sprawić,…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Masowa sprzedaż półfabrykatów

Wraz ze wzrostem zainteresowania domowym tworzeniem biżuterii dynamicznie wzrosła sprzedaż srebrnych półfabrykatów. Właściciele hurtowni półfabrykatów jubilerskich nie mają żadnych powodów do niepokoju, gdyż w najbliższym czasie z całą pewnością asortyment będzie znikał z ich punktów. Zbliżająca się Gwiazdka spowoduje, że wielu amatorów, którzy wytwarzają biżuterię, będzie potrzebowało półfabrykatów, aby móc…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA
Strona 2 z 212