POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 05/2010

05/2010

05/2010

Kompleksowa obsługa

Kompleksowa obsługa klientów i bogaty asortyment sprawia, że hurtownie odnotowują coraz większe zyski. Właściciele salonów jubilerskich i sklepów internetowych chcą współpracować z podmiotami, które mogą zagwarantować im dostarczenie każdego rodzaju asortymentu. Hurtownicy, którzy sprzedają tylko jeden półfabrykat, nie mogą liczyć na zainteresowanie większej liczby klientów. Jeśli chcą odgrywać na rynku…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Renesans metaloplastyki w biżuterii

Na polskim rynku biżuteryjnym można znaleźć coraz więcej ozdób, które wytwarzane są z metalu obrabianego mechanicznie, termicznie czy też chemicznie. Pojawia się również moda na tworzenie metalowej biżuterii własnoręcznie, korzystając z najprostszych przeznaczonych do tego celu narzędzi. Metalowa biżuteria znajduje coraz większe rzesze zwolenników. Klienci chcą posiadać biżuterię wykonaną własnoręcznie…

05/2010, RYNEK

Uwaga na szafiry Tanusorn

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Bangkok to bez wątpienia jedno z ważniejszych światowych centrów obrotu kolorowymi kamieniami jubilerskimi. Na taką pozycję stolicy Tajlandii złożyło się szereg przyczyn. Jedną z nich z pewnością jest usytuowanie geograficzne, sprzyjające dynamicznemu rozwojowi miasta. To tutaj biorą także p o c z ą…

05/2010, GEMMOLOGIA

Odliczanie podatku VAT

Marek Piotrowski prawnik,doradca podatkowy Sposób rozliczania podatku VAT jest jednym z problemów, przed jakim staje każdyprzedsiębiorca.Podstawowym uprawnieniem na gruncie regulacji ustawy o podatku od towarów i usług jest niewątpliwie decydujące o charakterze tego podatku prawo do dokonania obniżenia wartości podatku należnego o wartość podatku naliczonego. Zasada neutralności Trzeba pamiętać o…

05/2010, PRAWO

Punkt widzenia: Jorge Gil

Jorge Gil żyje i pracuje na Kubie. Kształcił się na Academy of Fine Arts w San Alejandro. W jego dorobku artystycznym znajduje się spora lista wystaw oraz kilka interesujących publikacji. Jorge Gil jest zdobywcą dwóch nagród – w 2009 roku otrzymał Award for collection of jewellery during International Art Fair…

05/2010, WZORNICTWO

Czas zaklęty

„Polski Jubiler”: Kiedy poczuła pani, że będzie realizowała się w tworzeniu biżuterii? Czy wiedziała pani to od razu, czy musiała pani dojrzeć do decyzji, że dalsze życie podporządkowane będzie tworzeniu kosztowności? Jadwiga Gorczyczyńska-Przybyło, projektantka, reprezentantka firmy PRZYBYŁO BIŻUTERIA: Kilkanaście lat istniała w Sosnowcu nasza Galeria w Podwórzu, która szybko zyskała…

05/2010, DOBRE BO POLSKIE

Markowa biżuteria za polską cenę

„Polski Jubiler”: Firma Jubilerska Górecki sp. z o.o. została laureatem Nagrody Ministra Gospodarki za swoją kolekcję biżuterii „Rubinowe Tango”, która przyznana została podczas ostatnich targów Złoto Srebro Czas. Oczywiście nie jest to jedyna nagroda, którą wyróżniono biżuterię powstającą w pana firmie. Jak odbierają państwo zaszczyty, które spływają na firmę Górecki?…

05/2010, LUDZIE BRANŻY

Wzrost sprzedaży zegarków

Federacja Szwajcarska Przemysłu Zegarmistrzowskiego (FH) opublikowała raport dotyczący sprzedaży zegarków szwajcarskich. Z danych branżowego związku producentów zegarków wynika, że eksport szwajcarskich zegarków w ciągu ostatniego roku osiągnął niezwykle wysokie tempo wzrostu. Wartość sektora w marcu 2010 roku została oszacowana na 1,2 miliardów franków, co stanowi wzrost w porównaniu z marcem…

05/2010, ZEGARKI

Legnica startuje ze Srebrem

Nie bez przesady można powiedzieć, że festiwal stał się jednym z największych wydarzeń artystycznych w Polsce. Będzie trwał od 8 maja do 13 czerwca, a jego kulminacja odbędzie się 21 i 22 maja. Wielkie rozpoczęcie Podczas wernisażu, który rozpoczął tegoroczny festiwal, zgromadzeni w Galerii w Legnicy goście mieli okazję uczestniczyć…

05/2010, PANORAMA

Kolekcja „Luxury Horses”

Marka LA MARQUEUSE zaproponowała swoim klientom limitowaną kolekcję biżuterii „Luxury Horses”. Inspirowana motywem końskich wędzideł biżuteria, uosabia szlachetność i piękno koni, symbolizuje jednocześnie siłę i niezależność kobiet. Podobny motyw wykorzystywany jest obecnie w świecie mody przez największe marki, jak Gucci, Celegato, Fendi, Ambra Greco czy Roberto Coin. Biżuterię można znaleźć…

05/2010, PANORAMA

Strategia sprzedaży

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. Konsumentom najbardziej podobają się dodatki, które mogą oglądać w telewizji i kolorowych gazetach. Oczywiście ta sama zasada obowiązuje w przypadku biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich nie powinni lekceważyć oczekiwań klientów i zapewnić im możliwość zakupu najmodniejszych dodatków. W tym sezonie po raz…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 212