POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 03/2010

03/2010

03/2010

Sezon na dewocjonalia trwa cały rok

Mimo że przed świętami wielkanocnymi w sklepach jubilerskich i na aukcjach internetowych można zaobserwować wzrost zainteresowania biżuterią religijną, to nie można zapominać, że ten typ biżuterii znajduje swoich odbiorców przez cały rok. Właściciele sklepów jubilerskich powinni posiadać w swojej ofercie biżuterię dewocjonalną zawsze, niezależnie od pory roku. Zawsze bowiem znajdą…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sztabki, zegarki, monety

Od momentu, gdy światowe rynki opanowała recesja, można zaobserwować zwiększone zainteresowanie klientów kupnem sztabek złota. Złoto przestało być tylko kruszcem jubilerskim, a stało się bezpieczną lokatą kapitału. W ubiegłym roku sztabki złota były jednym z popularnych prezentów komunijnych, ponieważ gwarantowały zysk i stanowiły cenny prezent, którego wartość w przyszłości może…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Prezent na zamówienie

Zdarza się, że klienci wymagają więcej od właścicieli salonów jubilerskich i producentów biżuterii, niż ci są w stanie im zaoferować. Chcą oni bowiem, aby z okazji uroczystości religijnych dzieci otrzymały prezenty, które zostaną zaprojektowane i wykonane specjalnie dla nich. Projektowanie biżuterii na zamówienie nie jest jeszcze najpopularniejsze w naszym kraju,…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Mała szkatułka zamiast pudełka

Jeszcze do niedawna opakowanie traktowane było jako nieznaczący dodatek. Uważano bowiem, że niezależnie od opakowania oferowana biżuteria będzie się dobrze prezentowała. Jednak takie podejście powoli się zmienia, szczególnie jeśli chodzi o pudełka, w które zamykane są prezenty ofiarowywane z okazji uroczystości religijnych. Pudełka na biżuterię, a szczególnie te przeznaczone na…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Porcelanowe ozdoby

Polscy klienci sklepów jubilerskich coraz częściej domagają się od sprzedawców nowości. Zależy im, aby ozdoby, które zamierzają kupić, były nie tylko wartościowe, ale także oryginalne i modne. Dlatego też coraz więcej osób zainteresowanych jest kupnem biżuterii niecodziennej, a taką z całą pewnością jest biżuteria porcelanowa, która niedawno pojawiła się na…

03/2010, WZORNICTWO

Biżuteria to nieodłączny element kobiecości

“Polski Jubiler”: Wprowadzenie na polski rynek marki Pandora niemal zbiegło się w czasie z kryzysem finansowym, który dotknął całą branżę jubilerską. Jak oceniają państwo swój debiut na polskim rynku jubilerskim? Czy kryzys finansowy miał wpływ na wasze funkcjonowanie w Polsce? Peter Mark: Nasz pierwszy rok obecności na rynku oceniamy bardzo…

03/2010, LUDZIE BRANŻY

Kamienie jubilerskie powlekane plazmowo

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Upiększanie kamieni jubilerskich przez nakładanie na nie powłok (tzw. cienkich warstw) ma tradycję sięgającą starożytności. Najstarsze metody nie były zbyt skomplikowane i przez to dość łatwo wykrywalne. W najprostszej wersji powlekano kamień substancją barwną (barwienie powierzchniowe) lub nasycano kamień barwnym pigmentem (impregnacja powierzchniowa).…

03/2010, GEMMOLOGIA

Polish design w sercu Szanghaju

W chińskiej dzielnicy Pudong w Szanghaju odbyła się wystawa polskich projektów współczesnego wzornictwa użytkowego pod nazwą “Polish Design”. Wystawa składała się z prawie 400 sztandarowych produktów przygotowanych przez 14 firm i indywidualnych twórców. Wśród prezentowanych eksponatów znalazła się biżuteria S&A oraz WK Investment, szkło artystyczne, porcelana, artykuły wyposażenia wnętrz, galanteria…

03/2010, PANORAMA

Kłopot ze zgubioną fakturą

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Zaginięcie dokumentu potwierdzającego nabycie towarów lub usług stanowi dla wielu przedsiębiorców znaczny problem natury podatkowo-księgowej. W takiej sytuacji należy wiedzieć, jak w prawidłowy sposób udokumentować zaistniałe zdarzenie gospodarcze, a także w jakim okresie wykazać w prowadzonej dokumentacji otrzymany duplikat faktury. Przepisy prawa podatkowego Podstawową zasadą…

03/2010, PRAWO

Nowa marka biżuteryjna w Polsce

W lutym na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa duńska marka biżuteryjna PILGRIM. Korzenie marki sięgają lat 80., kiedy to dwaj Duńczycy Thomas Adamsem i Annemette Markvad, podróżując po świecie, rozpoczęli sprzedaż własnoręcznie produkowanej biżuterii. Obecnie w firmie pracuje ponad 300 pracowników, a biżuteria marki PILGRIM dostępna jest w ponad…

03/2010, PANORAMA

Eero Hintsanen

Eero Hintsanen żyje i pracuje w Finlandii. Kształcił się w Staatliche Zeichenakademie Hanau w Niemczech oraz w School of Goldsmithing, oraz Institute of Fine Arts w Lahti w Finlandii. Na jego koncie znajduje się niezliczona liczba wystaw i wiele publikacji. Zapraszam do Punktu Widzenia Eero Hintsanen… Biżuteria… Z mojej własnej…

03/2010, WZORNICTWO
Strona 1 z 212