POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 (Strona 19)

Komisowe ABC

Na polskim rynku jubilerskim niedocenionymi i prawie niezauważanymi graczami stali się w ostatnich latach właściciele komisów i lombardów z biżuterią. To oni wiedzą najwięcej o preferencjach zakupowych Polaków, ich guście oraz kondycji finansowej Na mapie sklepów jubilerskich komisy nie są uwzględniane. Traktowane były jako punkty ostatniej pomocy w czasie domowego…

03/2009, RYNEK

Polak nagrodzony

Jacek Ostrowski zajął drugie miejsce w kategorii Biżuteria i Moda Świata w konkursie zorganizowanym podczas Wiosennych Targów w Szkocji w Glasgow. Jurorzy docenili jego naszyjnik z kolekcji 4wave.…

03/2009, PANORAMA

Ulga na złe długi

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Każdy przedsiębiorca w swojej pracy miał do czynienia z nieterminowym regulowaniem płatności przez zleceniodawcę. Jest to zjawisko bardzo powszechne, a w czasach kryzysu gospodarczego nieuniknione. W polskim prawodawstwie problemy z płatnościami potęgowane są jeszcze dodatkowo przez obowiązki podatkowe, które zobowiązują przedsiębiorców do zapłaty zarówno podatku…

03/2009, PRAWO

Sukces mimo kryzysu

30 tys. gości z 49 krajów odwiedziło targi inhorgenta 2009, które zakończyły się 23 lutego. Na 37. Międzynarodowych Targach Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii zgromadziło się 1183 wystawców z 47 krajów. Zaprezentowali oni najnowsze kolekcje, nowe marki oraz technologie stosowane w branży jubilerskiej…

03/2009, TARGI

Fundusze unijne szansą promowania firmy za granicą

Od tygodni serwisy ekonomiczne rozpoczynają się informacjami o stale pogłębiającym się kryzysie gospodarczym. Niemal codziennie docierają do nas wiadomości o kolejnych firmach ograniczających działalność, zagrożonych upadłością czy borykających się z problemami finansowymi. Czy w tej sytuacji warto starać się o unijne środki? Jak można je mądrze wykorzystać dla promowania własnej…

03/2009, RYNEK

Spektakularne zyski w Chinach

O 29 proc. wzrósł w styczniu chiński biżuteryjny handel detaliczny w porównaniu z rokiem ubiegłym. Chińscy detaliści odnotowują spektakularne zyski w sprzedaży biżuterii, i to zarówno we własnym kraju, jak i za granicą. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o biżuteryjnym rynku japońskim, który – ku zaskoczeniu analityków – w…

03/2009, PANORAMA

Uzdrawiane rubiny i szafiry

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Każdy produkt, który oferowany jest odbiorcom, ulega uatrakcyjnieniu. Zasada ta dotyczy wszystkich produktów i towarów, jakie wprowadzane są na rynek konsumencki. Taka sama zasada dotyczy kamieni szlachetnych, gdzie ponad 95 proc. rubinów i szafirów, przed wprowadzeniem do obrotu jubilerskiego, poddawane jest wpierw upiększaniu…

03/2009, GEMMOLOGIA

Nowa projektantka

Od niedawna na polskiej mapie sklepów z biżuterią pojawił się nowy uczestnik. Jest nim sklep internetowy, w którym można kupić autorską biżuterię projektantki Emilii Przedpełskiej. Biżuteria oferowana w sklepie EmiFashion wykonana jest z kamieni szlachetnych, pereł hodowlanych oraz tworzonych od podstaw srebrnych elementów.…

03/2009, PANORAMA

Wiosna wabi kolorem i wielkością

Wiosna zaskoczy miłośników zegarków sportowym designem. Zegarki będą duże, sportowe i kolorowe oraz wykonane z wielu materiałów Linie kobiecych zegarków będą bazowały na męskich wzorach, jednak nie zabraknie w nich subtelności oraz uroku. Mężczyźni będą z kolei mogli wybierać modele sportowe z wieloma dodatkowymi funkcjami. Delikatność i szyk Kobiecość objawi…

03/2009, TRENDY

Tiffany o 9 proc. tańszy

Firma Tiffany & Co. ogłosiła, że w swoich japońskich salonach obniży ceny biżuterii aż o 9 proc. Sześcioprocentowe listopadowe upusty cenowe, na które zdecydowała się amerykańska firma, nie przyniosły oczekiwanego rezultatu i dlatego też zdecydowała się na dalsze obniżki, które pozwolą jej na wyprzedanie biżuterii. Jeśli lutowe obniżki nie spowodują…

03/2009, PANORAMA

Recesja w branży zegarmistrzowskiej

Pierwszy raz od sześciu lat, w 2009 roku na polskim rynku zegarmistrzowskim sprzedaż spadnie. Nadchodzący rok, według analityków z międzynarodowej firmy doradczej Bain & Company, będzie cechował się mniejszym zainteresowaniem konsumentów dobrami luksusowymi Firma Bain & Comapany prognozuje, że spadek sprzedaży zegarków oraz innych dóbr luksusowych, takich jak biżuteria, sięgnie…

03/2009, ZEGARKI

01-02/2009

01-02/2009