POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 (Strona 17)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wznawia kontrole wszystkich sklepów i punktów usługowych w celu wychwycenia wszelkich nieprawidłowości w sprawie przyjmowania przez właścicieli reklamacji. Obecnie znowu rozgorzała sprawa bezprawnych praktyk sprzedawców, którzy niezgodnie z umową ograniczają prawa konsumentów do reklamacji towaru Sklepy jubilerskie także muszą być przygotowane na wizytację UOKiK i…
/
Czytaj artykuł...
17 kwietnia w Polanicy Zdroju rozpocznie się walne zebranie Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich, podczas którego wybrane zostaną jego nowe władze. Przy okazji spotkania dla wszystkich uczestników zarząd SRJ przygotował seminarium, które będzie okazją do poszerzenia swojej wiedzy. W tym roku wykład “Metody syntezy kamieni jubilerskich” wygłosi prof. Włodzimierz Łapot z Uniwersytetu…
/
Czytaj artykuł...
Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Uregulowanie należności względem urzędu skarbowego jest jednym ze smutniejszych obowiązków każdego podatnika. Każda osoba zarówno prawna, jak i fizyczna musi spełnić swoje zobowiązania względem państwa Niestety, nie zawsze przedsiębiorca jest w stanie odprowadzić do skarbówki należności w narzuconym przez urząd terminie. W takiej sytuacji może…
/
Czytaj artykuł...
Od 27 marca w sklepach W.KRUK będzie można kupić biżuterię z nowej kolekcji zaprojektowanej przez Annę Orską. Kosztowności zaprojektowane zostały na wzór koronek, gdzie srebrne nici tworzą niecodzienne wzory – Doceniając misterne piękno starych koronek, postanowiłam zaprojektować biżuterię, która dałaby koronkom drugie, dłuższe życie. Stosując technikę odlewu w srebrze, stworzyłam…
/
Czytaj artykuł...
Najmodniejszą biżuterią w nadchodzącym sezonie jest biżuteria, do wykonania której wykorzystano cytryn i topaz. Na światowych tygodniach mody można było zaobserwować, że największą popularnością cieszy się kolor żółty i niebieski Specjaliści z Instytutu Pantone Color, który jest światowym autorytetem w dziedzinie barw, ogłosili żółty kolorem roku 2009. Projektanci biżuterii powinni…
/
Czytaj artykuł...
O 29 proc. wzrósł w styczniu chiński biżuteryjny handel detaliczny w porównaniu z rokiem ubiegłym. Chińscy detaliści odnotowują spektakularne zyski w sprzedaży biżuterii, i to zarówno we własnym kraju, jak i za granicą. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o biżuteryjnym rynku japońskim, który – ku zaskoczeniu analityków – w…
/
Czytaj artykuł...
dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Każdy produkt, który oferowany jest odbiorcom, ulega uatrakcyjnieniu. Zasada ta dotyczy wszystkich produktów i towarów, jakie wprowadzane są na rynek konsumencki. Taka sama zasada dotyczy kamieni szlachetnych, gdzie ponad 95 proc. rubinów i szafirów, przed wprowadzeniem do obrotu jubilerskiego, poddawane jest wpierw upiększaniu…
/
Czytaj artykuł...
Od niedawna na polskiej mapie sklepów z biżuterią pojawił się nowy uczestnik. Jest nim sklep internetowy, w którym można kupić autorską biżuterię projektantki Emilii Przedpełskiej. Biżuteria oferowana w sklepie EmiFashion wykonana jest z kamieni szlachetnych, pereł hodowlanych oraz tworzonych od podstaw srebrnych elementów.…
/
Czytaj artykuł...
Wiosna zaskoczy miłośników zegarków sportowym designem. Zegarki będą duże, sportowe i kolorowe oraz wykonane z wielu materiałów Linie kobiecych zegarków będą bazowały na męskich wzorach, jednak nie zabraknie w nich subtelności oraz uroku. Mężczyźni będą z kolei mogli wybierać modele sportowe z wieloma dodatkowymi funkcjami. Delikatność i szyk Kobiecość objawi…
/
Czytaj artykuł...
Firma Tiffany & Co. ogłosiła, że w swoich japońskich salonach obniży ceny biżuterii aż o 9 proc. Sześcioprocentowe listopadowe upusty cenowe, na które zdecydowała się amerykańska firma, nie przyniosły oczekiwanego rezultatu i dlatego też zdecydowała się na dalsze obniżki, które pozwolą jej na wyprzedanie biżuterii. Jeśli lutowe obniżki nie spowodują…
/
Czytaj artykuł...
Pierwszy raz od sześciu lat, w 2009 roku na polskim rynku zegarmistrzowskim sprzedaż spadnie. Nadchodzący rok, według analityków z międzynarodowej firmy doradczej Bain & Company, będzie cechował się mniejszym zainteresowaniem konsumentów dobrami luksusowymi Firma Bain & Comapany prognozuje, że spadek sprzedaży zegarków oraz innych dóbr luksusowych, takich jak biżuteria, sięgnie…
/
Czytaj artykuł...