POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 (Strona 17)
Ten rok z pewnością będzie należał do Szwajcarii. Tylko ona będzie mogła przetrzymać ekonomiczny impas i mimo wszystko sprzedawać dobra luksusowe, jakimi są zegarki. W wyniku kryzysu finansowego znaczny spadek odnotują chińscy producenci oraz nasi rodzimi twórcy, ponieważ klienci, jeśli zdecydują się na zakup czasomierza, będą sięgali po sprawdzone i…
/
Czytaj artykuł...
Na polskim rynku wydawniczym ukazał się pierwszy album poświęcony wzornictwu bursztynowemu i współczesnej sztuce bursztynniczej. W publikacji można znaleźć prace polskich i zagranicznych autorów, którzy wystawiali swoje prace w Gdańsku, Warszawie czy Legnicy, w tym głównie w Międzynarodowym Konkursie na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award ELEKTRONOS, czy Konkursie…
/
Czytaj artykuł...
W tym sezonie modne jest wszystko to, co duże i masywne, i to zarówno w modzie damskiej, jak i męskiej. Trudno jednak wyobrazić sobie mężczyznę, który będzie nosił kolorowe, duże i plastikowe zegarki, aby tylko nadążyć za trendami. Co innego, jeśli miałby na swoim ręku eleganckiego Rolexa, na grubym skórzanym…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Ewą Rachoń, komisarz Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif Polski Jubiler: Przed targami dało się słyszeć opinie, że kryzys finansowy spowoduje, że targi Amberif nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Czy zauważyła pani, że kryzys finansowy wpłynął na targi? Ewa Rachoń, komisarz targów: Niewielka część wystawców zrezygnowała z…
/
Czytaj artykuł...
Biżuteria odgrywa ważną rolę w życiu wielu ludzi, ale jej znaczenie i przyczyna noszenia są powszechnie niedostrzegane. Dlatego też w 1994 roku za sprawą londyńskiego Crafts Council powstała wystawa “What is Jewellery?”, której kuratorem był artysta jubiler David Poston Wystawa miała dać odpowiedź na pytanie: what is jewellery? (co to…
/
Czytaj artykuł...
Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych zaprasza wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w dziewiątej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej “Prezentacje 2009”. Zaproszenie skierowane jest do wszystkich osób zajmujących się szeroko pojmowaną sztuką złotniczą. Organizatorzy nie narzucają tematu uczestnikom ani nie ograniczają ich twórczej kreatywności. Kuratorami wystawy są Mariusz Pajączkowski oraz Remigiusz Grodzieński.…
/
Czytaj artykuł...
BaselWorld 2009 – największe targi biżuterii i zegarków na świecie, które zakończyły się przedwczoraj w Bazylei, mimo ostrożnych szacunków i wielu obaw spowodowanych panującym kryzysem dowiodły, że ruch w branży nie zamarł i ma się ona całkiem nieźle – a przynajmniej dużo lepiej, niż się spodziewano. Mimo, że odnotowano spadek…
/
Czytaj artykuł...
W galerii unikalni.pl można kupić nową kolekcję ręcznie robionej biżuterii. Kosztowności charakteryzują się bardzo odważnym połączeniem materiałów, z jakich zostały wykonane. Biżuteria projektowana i wykonywana jest z połączenia różnorodnych typów kamieni, koralików i drutu, co tworzy misternie złożoną całość o niepowtarzalnym charakterze i wzorach.…
/
Czytaj artykuł...
Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych przypomina i zachęca wszystkich twórców, projektantów i artystów do wzięcia udziału w ankiecie, której celem jest stworzenie bazy danych zawierającej podstawowe informacje dotyczące działalności twórczej polskich złotników oraz instytucji zajmujących się wytwarzaniem biżuterii i przedmiotów o charakterze artystycznym z metali szlachetnych. Baza danych będzie w przyszłości…
/
Czytaj artykuł...
W Hongkongu, podczas Międzynarodowych Targów Jubilerskich, największe podmioty rynku biżuteryjnego będą prezentować swoje kolekcje i dyskutować o przyszłości branży jubilerskiej Od 4 do 8 marca będzie trwała organizowana przez Hong Kong Trade Development Council, jedna z trzech największych wystaw branży jubilerskiej na świecie. Rosnąca z roku na rok liczba wystawców…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Adamem i Piotrem Rączyńskimi, prezesami firmy Apart Wielkie sukcesy i nagrody, które otrzymuje firma Apart w ostatnim czasie, świadczą o zaufaniu klientów oraz o umocnieniu pozycji na rynku produktów jubilerskich. Czy zdradzą panowie tajemnicę tego sukcesu oraz sposób, jak umiejętnie i z korzyścią dla firmy odczytać potrzeby konsumentów?…
/
Czytaj artykuł...