POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 03/2009

03/2009

03/2009

Mniej znaczy więcej

W Stanach Zjednoczonych w Tuscon odbyły się Międzynarodowe Targi Kamieni Szlachetnych i Biżuterii, the Tucson Gem Show. Od 30 stycznia do 15 lutego miasto w Arizonie zmieniło się w gigantyczną powierzchnię targową, gdzie zarówno wystawcy, jak i odwiedzający mieli okazję zapoznać się z nowymi kolekcjami oraz przyjrzeć nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym…

03/2009, TARGI

Miłość od pierwszego wejrzenia

Powszechnie wiadomo, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie, i to zarówno w stosunku do osoby, którą poznajemy, jak i do miejsca, w którym przebywamy. Jako właściciele sklepów jubilerskich powinniśmy zatroszczyć się, by nasze obiekty wzbudzały w klientach jak najmilsze uczucia i stały się dla nich wzorem odniesienia do innych, podobnych miejsc…

03/2009, SKLEP

Nowy ambasador

Krzysztof Hołowczyc został ogłoszony ambasadorem marki Atlantic w Europie podczas konferencji prasowej, która odbyła się 10 lutego w warszawskim salonie Time Trend Prestige. Dziennikarzom zaprezentowano najnowsze modele zegarków z limitowanej kolekcji Worldmaster Limited Edition. Jürg Bohne, prezes Atlantic Watch, wręczył Krzysztofowi Hołowczycowi dwa limitowane modele ze szczególnymi numerami seryjnymi. Zegarki…

03/2009, PANORAMA

Alternatywne pozyskiwanie biżuterii

Z czołówek gazet nie znika ostatnio temat kryzysu gospodarczego. Każda gałąź gospodarki zagrożona jest utratą zysków i w każdej branży krąży widmo bezrobocia. A może jest to czas, w którym należy zastanowić się nad przyszłością branży jubilerskiej i wykorzystać go na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań? Coraz częściej do polskich salonów jubilerskich…

03/2009, TRENDY

Złoty zegarek z okazji 125-lecia istnienia

Włoska firma jubilerska Bulgari z okazji swoich 125 urodzin zamierza wypuścić na rynek okazjonalny, złoty zegarek. Zegarek został zrobiony z 18-karatowego złota i będzie dostępny tylko w 125 egzemplarzach. Urodzinowy zegarek został wykonany z białego, czerwonego i różowego złota. Kupić oraz obejrzeć będzie można go dopiero od września.…

03/2009, PANORAMA

Komisowe ABC

Na polskim rynku jubilerskim niedocenionymi i prawie niezauważanymi graczami stali się w ostatnich latach właściciele komisów i lombardów z biżuterią. To oni wiedzą najwięcej o preferencjach zakupowych Polaków, ich guście oraz kondycji finansowej Na mapie sklepów jubilerskich komisy nie są uwzględniane. Traktowane były jako punkty ostatniej pomocy w czasie domowego…

03/2009, RYNEK

Polak nagrodzony

Jacek Ostrowski zajął drugie miejsce w kategorii Biżuteria i Moda Świata w konkursie zorganizowanym podczas Wiosennych Targów w Szkocji w Glasgow. Jurorzy docenili jego naszyjnik z kolekcji 4wave.…

03/2009, PANORAMA

Ulga na złe długi

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Każdy przedsiębiorca w swojej pracy miał do czynienia z nieterminowym regulowaniem płatności przez zleceniodawcę. Jest to zjawisko bardzo powszechne, a w czasach kryzysu gospodarczego nieuniknione. W polskim prawodawstwie problemy z płatnościami potęgowane są jeszcze dodatkowo przez obowiązki podatkowe, które zobowiązują przedsiębiorców do zapłaty zarówno podatku…

03/2009, PRAWO

Sukces mimo kryzysu

30 tys. gości z 49 krajów odwiedziło targi inhorgenta 2009, które zakończyły się 23 lutego. Na 37. Międzynarodowych Targach Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii zgromadziło się 1183 wystawców z 47 krajów. Zaprezentowali oni najnowsze kolekcje, nowe marki oraz technologie stosowane w branży jubilerskiej…

03/2009, TARGI

Fundusze unijne szansą promowania firmy za granicą

Od tygodni serwisy ekonomiczne rozpoczynają się informacjami o stale pogłębiającym się kryzysie gospodarczym. Niemal codziennie docierają do nas wiadomości o kolejnych firmach ograniczających działalność, zagrożonych upadłością czy borykających się z problemami finansowymi. Czy w tej sytuacji warto starać się o unijne środki? Jak można je mądrze wykorzystać dla promowania własnej…

03/2009, RYNEK

Spektakularne zyski w Chinach

O 29 proc. wzrósł w styczniu chiński biżuteryjny handel detaliczny w porównaniu z rokiem ubiegłym. Chińscy detaliści odnotowują spektakularne zyski w sprzedaży biżuterii, i to zarówno we własnym kraju, jak i za granicą. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o biżuteryjnym rynku japońskim, który – ku zaskoczeniu analityków – w…

03/2009, PANORAMA
Strona 1 z 3123