POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009

12/2009

12/2009

Nowe trendy w biżuterii

Na pokazach mody ukazane zostały nowe trendy w modzie biżuteryjnej na 2010 rok. Niezmiennie modna będzie wszelka oryginalna biżuteria. Dobrą wiadomością dla właścicieli salonów jubilerskich jest fakt, że moda raczej się nie zmienni. Dominującą cechą w najmodniejszym wzornictwie będzie, już kolejny sezon, wielkość biżuterii. Ciągle modne będą duże kolczyki, bransoletki…

12/2009, PANORAMA

Z miłości do biżuterii

“Polski Jubiler”: Skąd czerpie pan inspiracje przy tworzeniu swojej biżuterii? Czy proces tworzenia biżuterii jest u pana wywołany jakimś zjawiskiem, czy może od chwili obudzenia aż do zaśnięcia rozmyśla pan o biżuterii i w ten sposób codziennie dopracowuje pan swoje dzieła? Giedymin Jabłoński: Zapytała pani właśnie o całe moje życie.…

12/2009, DOBRE BO POLSKIE

Pod choinką zegarek lub biżuteria

Z badań opublikowanych przez Deloitte Polska wynika, że 28 proc. Polaków chciałoby otrzymać w prezencie gwiazdkowym zegarek lub biżuterię. Obdarowanych takim prezentem, według prowadzonych w tym roku badań, będzie co najmniej 20 proc. Polaków. W związku z tym właściciele salonów jubilerskich nie powinni obawiać się o swoje zyski – mimo…

12/2009, RYNEK

Opodatkowane prezenty świąteczne dla pracowników

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Czas świąteczny związany jest z wigilijnymi spotkaniami firmowymi. Niektórzy pracodawcy decydują się na obdarowanie swoich pracowników bonami towarowymi. Nie należy jednak zapominać, że “świąteczne” prezenty pracodawców wywołują szereg następstw i obowiązków zarówno na gruncie regulacji prawa podatkowego, jak i w zakresie składek ZUS, o których…

12/2009, PRAWO

Atelier Adamska

Na polskim rynku pojawiło się nowe miejsce, gdzie wszyscy miłośnicy biżuterii mogą znaleźć coś dla siebie. W Atelier Adamska Bogumiła można podziwiać autorskie projekty biżuterii właścicielki, a także ręcznie dziane kreacje lniane z dominującą rolą naturalnego bursztynu bałtyckiego.…

12/2009, PANORAMA

Punkt Widzenia… Katja Prins

Katja Prins jest młodą i niezwykle utalentowaną artystką. Pochodzi z Holandii. Jej biżuteria artystyczna znana jest powszechnie całemu środowisku. Uczestniczy w licznych projektach artystycznych i wystawach. Kształciła się w M.T.S Vakschool w Schoonven oraz w słynnym Gerrit Rietveld Academie w Amsterdamie. Katja Prins nagradzana była wielokrotnie, ostatnio otrzymała niezwykle prestiżową…

12/2009, PRAWO

Bursztynowe rzemiosło

Przed złotnikami i jubilerami otwiera się szansa na prezentację swoich umiejętności zawodowych w Ogólnopolskim Konkursie Złotników i Jubilerów, którego rozstrzygnięcie nastąpi w Gdańsku podczas Międzynarodowych Targów Amberif 2010. Celem konkursu jest ukazanie umiejętności zawodowych złotników oraz młodych adeptów złotnictwa specjalizujących się w tradycyjnych i nowoczesnych technikach złotniczych. Konkurs ma za…

12/2009, PANORAMA

Nowe kolekcje Galerii f150

W Galerii f150 można zobaczyć nową biżuterię wykonaną przez Jakuba Żeligowskiego. Jednocześnie Galeria f150 wprowadziła do sprzedaży biżuterię Sylwii Całus. Biżuteria projektantki charakteryzuje się prostymi geometrycznymi formami, którym nadany jest elegancki połysk.…

12/2009, PANORAMA

Wieszak z biżuterią

W niemal każdym sklepie odzieżowym można znaleźć bardzo tanią biżuterię, która cieszy się zainteresowaniem klientek. Tania, plastikowa biżuteria, pasująca do ubrań, znajduje coraz większy krąg odbiorców. Sprzedawanie tanich ozdób przez sieciowe sklepy odzieżowe powoduje, że salony jubilerskie z roku na rok tracą swoich klientów, którzy przy okazji zakupów odzieżowych zaopatrują…

12/2009, RYNEK

Kamieni masa

Kamienie ozdobne kupują niemal wszyscy, którzy wytwarzają biżuterię. W Polsce największym zainteresowaniem twórców cieszą się cyrkonie, bursztyn, a ostatnio również koral i lawa wulkaniczna. Znacznie rzadziej, w porównaniu z kamieniami ozdobnymi, kupowane są kamienie szlachetne, które służą do wyrabiania najkosztowniejszej biżuterii. Na polskim rynku jubilerskim pojawiło się ostatnio wiele nowych…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Sprzedaż kamieni szlifowanych

Dynamiczny rozwój rynku hurtowni jubilerskich spowodował, że podmioty te musiały nieco zmienić swój asortyment, aby znaleźć swoją niszę. I mimo że każda z nich oferuje swoim klientom kamienie zarówno szlachetne, jak i półszlachetne, to jakość sprzedawanych przez nie towarów znacznie różni się między sobą. Niektórzy właściciele hurtowni postanowili sprzedawać swoim…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA