POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 (Strona 19)

Włoski wzrost First 2008 w Vicenzie

Pierwsze targi w roku, przed wszystkimi innymi. Prawie 1700 wystawców z całych Włoch i 30 innych krajów zaprezentowało się na pierwszej edycji First, na blisko siedemdziesięciu tys. metrów kwadratowych przestrzeni wystawowej W dniach 13-20 stycznia tego roku Targi Vicenza zorganizowały First – międzynarodową wystawę biżuterii i złota – wydarzenie rozpoczynające…

03/2008, TARGI

Kreatywny eksport. Polacy na targach inhorgenta 2008

Zakończone 18 lutego europejskie święto biżuterii, czyli monachijskie targi inhorgenta 2008 dowiodły, że mimo niepewnej koniunktury na rynkach światowych oraz silnego złotego, eksport polskiej biżuterii może być bardzo opłacalny. Sukces wymaga jednak dużego nakładu pracy i kreatywności. Polscy wystawcy w Monachium to przede wszystkim projektanci prezentujący swoje prace w prestiżowej…

03/2008, TARGI

Amberif na 5

Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF obchodzą 15 urodziny. Wiele wskazuje na to, że będzie to impreza na piątkę – w trwających 5 dni targach organizatorzy przewidują udział 500 firm wystawiających się na 5 tys. mkw. Poza wieloma imprezami towarzyszącymi, podczas targów zakończy się też pięć konkursów Coraz…

03/2008, TARGI

Nowości marki VERONA

CRYSTAL Kryształ – bezbarwny – jest teraz na czele rankingów popularności wśród “błyskotek” poszukiwanych przez Panie. Dlatego w naszej nowej kolekcji – jest bohaterem. Naszyjniki, kolczyki, zawieszki, bransoletki z kryształem fasetowanym, w różnych kształtach i wielkościach. Np. na srebrnych, zawsze rodowanych lub stalowych linkach. To biżuteria świeża, lekka i efektowna.…

03/2008, PANORAMA

Francja i tajemnicza Polska

Choć Polacy praktycznie nie mają kontaktu z francuskim rynkiem jubilerskim, jest on bardzo interesujący. W Paryżu obywają się dwie najistotniejsze imprezy biżuteryjne, każda ma zupełnie inny profil, innych wystawców i zwiedzających. Oba wydarzenia targowe oddają zasadniczy podział francuskiego rynku Moda przede wszystkim – Eclat de Mode Tegoroczne wydanie styczniowych targów…

03/2008, TARGI

Kruk się wznosi

W 2007 grupa W. KRUK otworzyła sześć nowych salonów jubilerskich (oraz siedem pozostałych swoich marek Deni Cler i jedna Cacharel). Na rok 2008 zaplanowano dalszy rozwój sieci detalicznej (m.in. otwarcie dziewięciu salonów KRUK, z czego większość powstanie pod koniec roku. Przewidywane nakłady inwestycyjne to 12 mln zł, z czego 9,7…

03/2008, PANORAMA

Święty biznes Biżuteria religijna w Polsce

Polska jako kraj ludzi przywiązanych do religijnych obrzędów jest potencjalnie świetnym rynkiem dla dewocjonaliów. Z drugiej jednak strony tradycja ogranicza popyt do konkretnych pór roku i zachowawczych form. Co ciekawe, osoby reprezentujące firmy działające na rynku biżuterii religijnej różnie oceniają sytuację i kierunek zmian Wśród osób z branży panuje zgoda…

03/2008, TEMAT MIESIĄCA

Rok możliwości Walny Zjazd Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych

W wykorzystaniu wszystkich możliwości stojących przed złotnikami przeszkadza im często natłok codziennych obowiązków i kłopotów – taki wniosek można wysnuć po ostatnim walnym zjeździe artystów – złotników. Dużą część spotkania zajęło omawianie problemów z uzyskiwaniem znaków probierczych. Przyczyny problemów w liście do uczestników starały się tłumaczyć panie Aleksandra Górkiewicz-Malina i…

03/2008, PANORAMA

Sonda

W jakim stopniu biżuteria religijna jest produktem sezonowym? Czy sprzedawca biżuterii powinien angażować środki w ofertę tego typu przez cały rok? Jerzy Macur, J-M Metaloplastyka Każdy właściciel sklepu jubilerskiego z ofertą ogólną, który nie specjalizuje się w dewocjonaliach, powinien mieć podstawowe wzory medalików, przede wszystkim z Matką Boską, klasyczne krzyżyki,…

03/2008, SONDA

01-02/2008

01-02/2008

Wielki finał jubileuszu

Cezary Łutowicz w Galerii Bielak 3 grudnia 2007 roku w Galerii Bielak w Krakowie odbył się wernisaż wystawy Cezarego Łutowicza “Powrót”, która zamknęła obchody jubileuszu 35. rocznicy zastosowania krzemienia pasiastego w wyrobach jubilerskich Aranżując wystawę w krakowskiej galerii, autor musiał zmierzyć się z trudnym wyzwaniem. W gablotach i ścianach piwnicy…

01-02/2008, PANORAMA

Przyszłość w nowoczesności

Sprzedaż biżuterii przez sieć Internet jest potencjalnie bardzo obiecującym kanałem sprzedaży biżuterii. Sklepy w sieci będą w coraz większym stopniu tworzyć przeciwwagę dla największych firm dystrybucyjnych, które dominują w centrach handlowych Polacy chętnie odwiedzają modne “świątynie” handlu i wydają tam coraz więcej pieniędzy. Nowopowstające centra komercyjne już na kilka lat…

01-02/2008, SKLEP