POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 » 04/2008

04/2008

04/2008

Prezentacja strategii klastra “Gdańska Delta Bursztynu”

Podczas prezentacji specjaliści z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową zwrócili uwagę na fakt, że Polska w skali globalnej zajmuje jedenaste miejsce jako producent i dziewiąte jako konsument srebrnej biżuterii. W tej sytuacji celem firm i instytucji, które zechcą zjednoczyć swoje działania w ramach klastra, powinno być wypromowanie bursztynu jako markowej…

04/2008, BURSZTYN

Polska biżuteria współczesna – MODY I FASCYNACJE

04/2008, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Inkluzje organiczne i znaleziska żywic kopalnych

Zbiory inkluzji typowych w Muzeum Inkluzji UG Dr Elżbieta Sontag przedstawiła zgromadzone w Muzeum Inkluzji w Bursztynie UG zbiory okazów deskrypcyjnych, czyli typowych, na podstawie których opisywane są nowe dla nauki gatunki. Muzeum jest w posiadaniu 9 takich okazów. Bursztynnik Roku 2007 zaprezentowała także argumenty za pozostawieniem w niezmienionej formie…

04/2008, BURSZTYN

Autentyczny bursztyn bałtycki na targach Amberif

Diana Bartnicka Materiał powstał na podstawie protokołu komisji kontrolnej targów Amberif 2008 Na gdańskich targach bursztynu kupcy mogą mieć pewność zakupu autentycznego bursztynu bałtyckiego – taki ogólny wniosek wynika z działań kontrolnych komisji ekspertów i przedstawicieli organizacji zawodowych. Mimo pozytywnych wyników badań komisja zgłosiła jednak kilka zastrzeże. Komisja wskazała na…

04/2008, BURSZTYN

Gala Mody i Bursztynu

Jubileuszowa Gala Mody i Bursztynu nie zaskoczyła niczym wyjątkowym. W Filharmonii na Ołowiance zobaczyliśmy siedem zróżnicowanych artystycznie propozycji. Największy aplauz widowni zdobył niezwykle dynamiczny pokaz zatytułowany “Uliczne Spotkania – 5th Avenue”, autorstwa Aleksandra Gliwińskiego (biżuteria) i Agnieszki Gruszki (ubrania) Galę otworzył pokaz “Fire-play” Joanny Kotowicz-Buczyńskiej i Justyny Więcław. Jak na…

04/2008, BURSZTYN

Ryszard Szadziewski przewodniczącym Światowej Rady Bursztynu

Światowa Rada Bursztynu została przekształcona w organ doradczy i opiniodawczy prezydenta Gdańska. Zmianie uległ regulamin i wybrano nowe władze rady – nowym przewodniczącym wybrano profesora Ryszarda Szadziewskiego, wybitnego znawcę bursztynowych inkluzji i wykładowcę Uniwersytetu Gdańskiego Drugi dzień największych na świecie targów bursztynu Amberif 2008 rozpoczął się od posiedzenia Światowej Rady…

04/2008, BURSZTYN

Krzemień wydobyty

Czy dziś krzemień pasiasty jest równie trudno dostępny jak w epoce neolitu? Czy dziś jego obróbka jest tak samo żmudna? Wreszcie: czy dziś wyroby z zastosowaniem krzemienia cieszą się taką samą popularnością jak kilka tysięcy lat temu? Chociaż krzemień pasiaty spełnia wszystkie wymogi bycia kamieniem szlachetnym i staje się coraz…

04/2008, TEMAT MIESIĄCA

Nowa kolekcja W. KRUK

Topniejące sople kryształu Kryształ górski potocznie nazywany kamiennym lodem jest znakiem rozpoznawczym najnowszej kolekcji W. KRUK. Pomysłodawczynią kolekcji jest projektantka firmy – Ania Orska Całkowity brak barwy, silny połysk i krystaliczna struktura sprawiły, że dawniej kryształ górski często utożsamiano z diamentem. Stąd określenia, z geologicznego punktu widzenia nieprawidłowe, jak diament…

04/2008, PANORAMA

Biżuteria od biedermeieru do art déco

Wystawa w poznańskim Muzeum Narodowym prezentuje obiekty jubilerskie, które stylistycznie przynależą do biedemeieru, historyzmu, secesji i art déco. Zgromadzone precjoza, oprócz znaczenia typowo ozdobnego, mają także symbolikę paradną, patriotyczną, sentymentalną i żałobną Wystawa powstała z zamysłu Iwony Korgul-Wyszatyckiej z Muzeum Mazowieckiego w Płocku. Włączyła ona do niej biżuterię ze zbiorów…

04/2008, DZIEDZICTWO

Żywioły zaklęte w kolczugę

Firma W. KRUK od kwietnia współpracuje z Gosią Baczyńską, znaną polską projektantką. Pierwszym wspólnym wydarzeniem był pokaz kolekcji jesień/zima 2008 Gosi Baczyńskiej. Modelki oprócz kreacji przygotowanych przez projektantkę prezentowały biżuterię W. KRUK. Jedna z kreacji została w całości przygotowana z biżuterii z kolekcji “Żywioły” W. KRUK autorstwa Ani Orskiej i…

04/2008, PANORAMA

Francuski wzrost sprzedaży

Pomyślna dla francuskiej branży dynamika wzrostu sprzedaży spowodowana jest nie tylko jakością i atrakcyjnością produktów, lecz także aktywnością i pomysłowością sklepów jubilerskich i sieci sprzedaży stosujących skutecznie rozplanowane akcje marketingowe kierowane do klientów Francuski rynek wyrobów jubilerskich i zegarków, po dodatnim okresie w latach 1998-2000 oraz niekorzystnym między 2002 a…

04/2008, RYNEK
Strona 1 z 3123