POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007 » 12/2007 (Strona 2)
Young power arise The number of young jewellery crafters, non-professional ones, is rapidly rising. For the majority of the handicrafts they produce, low quality materials and less sophisticated shapes are the commonplace, so much cheaper are they. Jewellery is distributed among the young societies and over the web. Part of…
/
Czytaj artykuł...
Paryskie targi “Eclat De Mode”, których najbliższa edycja odbędzie się pod koniec stycznia to ogromna impreza. Poprzednia wrześniowa edycja odbywająca się pod hasłem “Paryż Miejscem Tworzenia”, zgromadziła 507 marek, w tym połowę spoza Francji. W pawilonach “Paris Expo” na 17 tys. mkw. wystawiono wszystko, co noszą kobiety: ubrania, buty, torebki,…
/
Czytaj artykuł...
Polska w świecie słynie bursztynem. A przynajmniej chcielibyśmy, żeby słynęła. Tyle, że niestety poza Polską niespecjalnie przejmują się, że to nasza specjalność Powoli ta smutna prawda zaczyna do nas docierać. Co gorsze w zasadzie bursztynu u nas nie ma… Mają go Rosjanie, mają Ukraińcy, czasem się nawet podzielą… Najwięcej bursztynu,…
/
Czytaj artykuł...
17 listopada odbył się doroczny wieczór dobroczynny Fundacji EX ANIMO, nad którym objął patronat Ambasador Brazylii, Marcelo Jardim. W programie poza prezentacją brazylijskiej kultury, odbyła się aukcja i loteria fantowa, z których dochód w całości przeznaczony zostanie na potrzeby dzieci z chorobą nowotworową, leczonych w Klinice Onkologii Centrum Zdrowia Dziecka…
/
Czytaj artykuł...
YES: przeciw kultowi młodości W świecie mody – także biżuterii – w promocji na ogół wykorzystuje się wizerunki ludzi młodych. A przecież szlachetne wyroby jubilerskie nie tylko są kupowane przez klientów w każdym wieku, ale przede wszystkim są ponadczasowe. Na ten rozdźwięk zwróciła uwagę firma Yes, jednej z największych sieci…
/
Czytaj artykuł...
Amatorska biżuteria jest najczęściej tworzona ze sztampowych materiałów słabej jakości, ale za to bardzo taniaÉ Czy środowisko autorów takich wyrobów szkodzi rynkowi precjozów, czy buduje w społeczeństwie zainteresowanie wyrobami jubilerskimi, które może przełożyć się także na wzrost sprzedaży profesjonalnych złotników? Sławomir Fijałkowski Studio Projektowe Pstrągowski Studio Design. Na szczęście socjalizm…
/
Czytaj artykuł...
Jesienna edycja Jeweller Expo Ukraine 2007 w Kijowie Na Ukrainie wzrasta zarówno liczba kupujących biżuterię, jak i produkcja wyrobów jubilerskich. Mimo geograficznej bliskości na razie tylko polscy producenci maszyn jubilerskich korzystają z koniunktury na tym rynku Kijowskie targi rozkwitają – mówi Jarosław Dziopa z firmy Argenta (Kielce), wystawiający się na…
/
Czytaj artykuł...
Błyskawicznie rośnie liczba młodych osób nieprofesjonalnie zajmujących się wyrobem biżuterii. W znacznej większości są to wyroby wykorzystujące materiały niskiej jakości i nieskomplikowane wzornictwo, ale za to bardzo tanie. Wyroby są rozpowszechniane w ramach młodzieżowej społeczności i przez Internet. Część z tych osób zaczyna się także profesjonalizować, zarówno jeśli chodzi o…
/
Czytaj artykuł...
W latach 20. i 30. XX w. biżuteria sięgnęła artystycznych szczytów, a jubilerstwo stało się jedną z najbardziej pasjonujących dyscyplin wzornictwa i zdobnictwa. Dziś prace ówczesnych złotników są jednym z głównych przebojów aukcji Międzywojenna biżuteria wykonana ze stopów złota z innymi metalami, które nadawały jej odpowiedni kolor, dziś pokryta jest…
/
Czytaj artykuł...
Niezbyt trafnie nazywano go czarnym bursztynem. Mimo iż powstał z uwęglenia najbardziej smolnych, przesyconych żywicą części drzew iglastych – araukarii, łatwo go od prawdziwego bursztynu odróżnić. Wystarczy próbkę dotknąć końcem rozżarzonej szpilki, by przekonać się, że bursztyn wydziela balsamiczny aromat, zaś gagat zapach tlącego się węgla Gagat to bitumiczna odmiana…
/
Czytaj artykuł...
Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…
/
Czytaj artykuł...
Koniec roku to okazja do refleksji na temat przemijającego czasu. To dobra okazja do wprowadzenia na rynek niebanalnych zegarków. Chociaż najczęściej kupowane są ze średnich półek cenowych to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii. Ze znaczenia tej formy promocji zdają sobie właściciele Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej się…
/
Czytaj artykuł...