POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007 » 12/2007

12/2007

12/2007

Blask odbitego światła

Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…

12/2007, RYNEK

Zegarkowe rzadkości

Koniec roku to okazja do refleksji na temat przemijającego czasu. To dobra okazja do wprowadzenia na rynek niebanalnych zegarków. Chociaż najczęściej kupowane są ze średnich półek cenowych to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii.   Ze znaczenia tej formy promocji zdają sobie właściciele Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej się…

12/2007, PRAWO

Czas na marketing

Publikujemy tekst osoby w żaden sposób nie związanej z rynkiem bursztynniczym, fachowca w dziedzinie kreowania wizerunku i komunikacji marketingowej. Niektórym osobom związanym zawodowo z bursztynem wybrane poglądy autorki zapewne wydadzą się kontrowersyjne. W ten sposób chcemy rozpocząć na naszych łamach poważną dyskusję na temat przyszłości bursztynu na – nie tylko…

12/2007, RYNEK

Działki, a co dalej?

22 listopada przekazano ostatnią z działek należących do gminy Gdańsk pod rozpoznanie złóż bursztynu. Jak zapowiedział jeden z dzierżawców, jeżeli nie będzie surowych mrozów, to uruchomienie prac będzie możliwe jeszcze w grudniu. Przekazywanie działek w dzielnicach Stogi i Przeróbka, wylicytowanych podczas przetargu zorganizowanego w gdańskim urzędzie miejskim w dniu 11…

12/2007, PANORAMA

Handel, nie przymierzając…

Sprzedaż biżuterii w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro Zanim klient zdecyduje się nabyć pierścionek, kolię czy bransoletkę, przeważnie chce biżuterię obejrzeć osobiście, dotknąć. Jednak nie brakuje osób, którym wystarczy zdjęcie i opis wyrobu, by podjąć decyzję o kupnie Na zwolenników zakupów online czeka bogata oferta. Rzut oka na największy polski serwis…

12/2007, RYNEK

Nowy rok bez zmian w handlu międzynarodowym

W związku z docierającymi do redakcji pytaniami o ewentualne zmiany w unormowaniach dotyczących handlu międzynarodowego wyrobami jubilerskimi zwróciliśmy się o wyjaśnienie tej kwestii do Ministerstwa Finansów. Jak się dowiedzieliśmy, postanowienia Wspólnej Taryfy Celnej na rok 2008 (Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1214 /2007 z dnia 20 września 2007 r.) nie przewidują…

12/2007, PANORAMA

Urządzenie warsztatu

W zadziwiający sposób ten liczący sobie ponad 400 lat warsztat złotniczy wcale nie wydaje się nam tak obcy. Miejscu pracy z pilnikiem, skórą i taboretem brakuje jedynie zagłębienia. Ciągarka ławowa mogłaby być użyta bez żadnych zmian do grubych drutów. Ciągadła stalowe, pilniki, kleszcze, młotki, kowadła, tygle wiszące na ścianach pozostały…

12/2007, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Biżuteria w czasoprzestrzeni. Podróże francuskich projektantów

Wobec niepewnej przyszłości i braku równowagi na świecie, współcześni klienci charakteryzują się ciągłym pędem do nowych doświadczeń, emocji i sensacji, ale także chętnie wracają do starych trwałych wartości i tradycji. Najnowsze francuskie kolekcje biżuterii są efektem kreatywności projektantów dążących do dopasowywania się do tych sprzecznych potrzeb Właśnie dlatego francuscy jubilerzy…

12/2007, WZORNICTWO

Egzekucja wynikająca z umowy pożyczki

W codziennej działalności przedsiębiorców często zdarzają się sytuacje, w których nieuczciwi kontrahenci udzielają pożyczki, której zwrotu żądają potem na drodze sądowej w najmniej odpowiednim dla jubilera momencie. Odpowiednie środki prawne pozwalają temu zapobiegać Pierwszym rozwiązaniem, które należy zawsze stosować w przypadku zawierania umowy pożyczki, jest określenie terminu, w którym ma…

12/2007, PRAWO

Moda na Ambermodę

Dobrą passę ma ostatnio Ambermoda państwa Gliwińskich. Na początku listopada, po zakończeniu wystawy “Designed in Poland” w Monachium, nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu na najlepszy eksponat imprezy. Głosami zwiedzających zwyciężyła bursztynowa biżuteria Danuty i Mariusza Gliwińskich, którzy otrzymali nagrodę Prezesa Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. Drugie miejsce przypadło unikatowej…

12/2007, PANORAMA

Trzy pytania do…

Nadkomisarza Zbigniewa Urbańskiego, rzecznika prasowego Komendy Głównej Policji Jak Pan ocenia świadomość jubilerów co do potrzeby zabezpieczeń? Świadomość jubilerów jest moim zdaniem wysoka, ale ze względu na wysokie koszty wykonania i utrzymania wysokiego standardu zabezpieczeń, często rezygnują oni z najlepszych rozwiązań na rzecz tańszych i niekoniecznie skutecznych. Jak duża jest…

12/2007, PORADNIK MAŁEJ FIRMY
Strona 1 z 3123